• Anonym (Fundersam)

Sambons kompis pundar...

Ja.. jag vet egentligen inte om detta är ett problem eller inte, men för mig är de det.

Var i sambons hemstad och firade nyår, hemma hos en av hans bästa kompisar. Allt var frid och fröjd, tills jag kommer in i köket sådär lagom glad å rund under fötterna klockan 3 på natten, och han står och snortar amfetamin från skärbrädan.
    Jag blev helt ställd, och frågade bara vad tusan han sysslade med. Sen gick jag tillbaka ut till festen.

Min sambo har redan innan berättat att hans kompis, X, "festpundar" en del. Dock är min sambo väldigt drogliberal, och ser inget problem i det, utan tycker att X får göra som han vill.

Själv så tar jag inte riktigt lika lätt på det. Jag är, till skillnad från min sambo, inte alls uppvuxen i en miljö där droger förekommit, och detta är nog första gången jag ser droger överhuvudtaget. Jag är inte alls bekväm i att umgås med X, då jag anser att han kanske "festar" lite väl ofta...

Måhända är jag en moralkärring, men i min värld så sysslar man inte med droger.
    Min sambo blir bara irriterad när jag tar upp det, och tar det personligt att jag inte vill umgås med en av hans bästa vänner. Han menar att vi inte har å göra med vad X gör, att jag inte ska bry mig osv.

Jag förstår att han blir lite besviken, men samtidigt är det inte hans kompis jag tar avstånd från, utan drogerna han sysslar med..

Vad hade ni gjort?
    Överreagerar jag?

• Svar på tråden Sambons kompis pundar...
  • idiblon yes

Nej, vad hade man väntat sig med tanke på den skrämselpropaganda och medvetna stigmatisering svensk debatt och politik ägnat sig åt. Det enda felet polaren gjorde var att ta det så pass öppet så att någon kunde komma och känna obehag av det.

Mahna mahna, - do doo do do do!
  • Hatar Sverige

Jag tkr inte absolut att du dubbelpostar. För övrigt. tkr ?! vafan betyder det ?

Anonym skrev 2009-01-15 20:06:40 följande:
    jag tkr absolut inte du överreagerar
  • Hatar Sverige

Snälla, följ mig till världens ende! Du verkar vara den enda vettiga människan på detta hemska forum!

idiblon yes skrev 2009-01-15 20:07:57 följande:

Nej, vad hade man väntat sig med tanke på den skrämselpropaganda och medvetna stigmatisering svensk debatt och politik ägnat sig åt. Det enda felet polaren gjorde var att ta det så pass öppet så att någon kunde komma och känna obehag av det.
  • Anonym (Tja)

Det är MÅNGA som snortar kokain på fester o på krogen. För endel börjar kännas som ofarligt o som ngt man borde legalisera. Jag tycker inte det, jag har sett baksidan vid ett flertal tillfällen och det är ingen trevlig syn. Det är inget missbruk.

Finns väl de som kan hålla bruket till hyfsat. De som bara tar det ngn gång då och då. Men ack och tvi om man blir fast o vem vet vem som blir det? Är ju som att spela ryskroulett med dig själv.

Säg vad du tycker, det gör jag!

• idiblon yes
    Hatar Sverige skrev 2009-01-15 20:09:07 följande:
    Snälla, följ mig till världens ende! Du verkar vara den enda vettiga människan på detta hemska forum! idiblon yes skrev 2009-01-15 20:07:57 följande:
    Ja, vi är nog bara en handfull skulle jag tro... Skrämmande.
  • Anonym (Tja)

idiblon yes skrev 2009-01-15 20:12:11 följande:

Ja, vi är nog bara en handfull skulle jag tro... Skrämmande.
    Ja visst vore det härligare om alla gick omkring med lite tics, ryckig gång o små hjärnskador! Sen kunde man ju skylla all skit man tar sig för på att man var lite för stenad... mitt liv skulle bli så enkelt.
  • idiblon yes
    Anonym (Tja) skrev 2009-01-15 20:30:34 följande:
    idiblon yes skrev 2009-01-15 20:12:11 följande: Ja visst vore det härligare om alla gick omkring med lite tics, ryckig gång o små hjärnskador! Sen kunde man ju skylla all skit man tar sig för på att man var lite för stenad... mitt liv skulle bli så enkelt.
    Sedär, det var ju ett smart och insiktsfullt inlägg. Det du talar om är problematisk konsumtion. All konsumtion är inte problematisk.
  • Anonym (Tja)

idiblon yes skrev 2009-01-15 20:31:59 följande:

Sedär, det var ju ett smart och insiktsfullt inlägg. Det du talar om är problematisk konsumtion. All konsumtion är inte problematisk.
    Självklart inte, men hur vet man vilka som blir problematiska o vilka som inte blir det? Ja man lär ju upptäcka det men antagligen inte i tid.
  • idiblon yes
    Anonym (Tja) skrev 2009-01-15 20:37:11 följande:
    idiblon yes skrev 2009-01-15 20:31:59 följande: Självklart inte, men hur vet man vilka som blir problematiska o vilka som inte blir det? Ja man lär ju upptäcka det men antagligen inte i tid.
    Det spelar ju egentligen ingen roll, det som händer. Men vad är meningen med att svartmåla?
  • Anonym (Tja)

Vad är meningen med att riskera sitt eget välmående o samtidigt dra med sig lite anhöriga o kanske några andra offer på vägen. Ett missbuk drabbar inte bara en själv.

Svartmåla, varför gör man det?! Har du någon tanke om det kanske? Man vill missunna folk som klarar av att droga sina rus kanske?

Svar på tråden Sambons kompis pundar...