Köper du ekologiska ägg?
Som frågan lyder: Gör du det?
Jag gör det alltid, mår illa av tanken på hönor som trängs och hackar på varandra.
Som frågan lyder: Gör du det?
Jag gör det alltid, mår illa av tanken på hönor som trängs och hackar på varandra.
skorpionen80 skrev 2009-01-21 22:11:52 följande:
Har precis börjat.. Vi köpte igår. Svårt att välja alternativ då.
medea08 skrev 2009-01-21 22:22:24 följande:
Nästintill jämt!
beror lite på hur mycket hönorna här i byn behagar att värpa! Dom får fint foder och mat rester (favorit maten är pasta;)..)samt att dom springer fritt på den stora gården! sover i en inhängnad hönsgård och har ett fint litet hus med reden och små mini hus att mysa i!det ser jag som 100% ekologiska hönor med lyckliga liv! dom är glada och sociala! super mysiga djur! vissa ägg får dom självklart behålla och producera små ulliga och söta kycklingar!!
Jag skulle kunna handla ekologiska ägg om plånboken till lät, men det är så dyrt. Men det händer att jag köper när producerade ägg från affärn i byn.
ja, alltid.
Ni som inte gör det tycker jag ska kolla på "Jamie Oliwer granskar kycklingindustrin" mycket upplysande.
TBS skrev 2009-01-21 22:29:35 följande:
Majsan1986 skrev 2009-01-21 22:38:30 följande:
hahahah "jag skiter i hönorna"
Ja jag köper ekoägg
Köper ägg, allt kött och mycket grönsaker på en marknad där man köper direkt från bönderna. Man kan också besöka bönderna och handla dirket på gårdarna (vilket vi också gjort) så man på VET hur djurhållningen ser ut.
Själv äter jag inte så mycket kött, men min man vägrar numer äta kött någon annanstans ifrån för tydligen smakar det SÅ mycket bättre från frigående djur! Och inte är det så värst mycket dyrare heller!