• Linda1976

Köper du ekologiska ägg?

Som frågan lyder: Gör du det?

Jag gör det alltid, mår illa av tanken på hönor som trängs och hackar på varandra.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Köper du ekologiska ägg?
  • medea08

skorpionen80 skrev 2009-01-21 22:11:52 följande:

medea08 skrev 2009-01-21 19:55:01 följande:
    Men alla på FL har ju inte röstat. Förmodligen så går man in i tråden om man är intresserad av ämnet och köper. Tror att de flesta som inte köper bryr sig inte helt enkelt, och därför röstar de inte heller.
    Nej, givetvis är det inget tillförlitligt resultat. Men jag tycker att det var ganska uppseendeväckande ändå, speciellt om det till och med är som Micke skrev att endast 6% av svenska ägg är ekologiska.
  • goldensea

Har precis börjat.. Vi köpte igår. Svårt att välja alternativ då.

• TBS

medea08 skrev 2009-01-21 22:22:24 följande:

TBS skrev 2009-01-21 22:14:03 följande:
    Och min input om omröstningens resultat vs våran försäljning av eko-ägg var helt OT eller?
    nej det var den inte.
    Ber om ursäkt
  • Twid

Nästintill jämt!

beror lite på hur mycket hönorna här i byn behagar att värpa! Dom får fint foder och mat rester (favorit maten är pasta;)..)samt att dom springer fritt på den stora gården! sover i en inhängnad hönsgård och har ett fint litet hus med reden och små mini hus att mysa i!det ser jag som 100% ekologiska hönor med lyckliga liv! dom är glada och sociala! super mysiga djur! vissa ägg får dom självklart behålla och producera små ulliga och söta kycklingar!!

• Zenobia

Jag skulle kunna handla ekologiska ägg om plånboken till lät, men det är så dyrt. Men det händer att jag köper när producerade ägg från affärn i byn.

• Loco Madre

ja, alltid.

Ni som inte gör det tycker jag ska kolla på "Jamie Oliwer granskar kycklingindustrin" mycket upplysande.

• medea08

TBS skrev 2009-01-21 22:29:35 följande:

medea08 skrev 2009-01-21 22:22:24 följande:
    nej det var den inte. Ber om ursäkt
    Ingen fara!
  • Kinne79

Majsan1986 skrev 2009-01-21 22:38:30 följande:

ja, alltid.Ni som inte gör det tycker jag ska kolla på "Jamie Oliwer granskar kycklingindustrin" mycket upplysande.
    Det har jag gjort.
  • WhiskeyRiver

Köper ägg, allt kött och mycket grönsaker på en marknad där man köper direkt från bönderna. Man kan också besöka bönderna och handla dirket på gårdarna (vilket vi också gjort) så man på VET hur djurhållningen ser ut.

Själv äter jag inte så mycket kött, men min man vägrar numer äta kött någon annanstans ifrån för tydligen smakar det SÅ mycket bättre från frigående djur! Och inte är det så värst mycket dyrare heller!

Svar på tråden Köper du ekologiska ägg?