Inlägg från: long distance runner |Visa alla inlägg
  • long distance runner

    Regnbågsföräldrar i Stockholm!

    Hej på er!
    Glider in här då den liknande tråden under "förälder" verkar på utdöende. Vet att min fru "KateLynn" har kört en kort presentation där, så jag gör en variant här. Vi är drygt 30 båda två bor i Solna och har lilla M på 11 månader(fast han är ju inte så liten i det här sällskapet). Vi pluggjobbar båda två, eller nja, alltså jag är ju föräldraledig för tillfället. Jag tog över från fru 1a december och börjar nu så smått komma in i lunken :D ...

    Vi är i alla fall intresserade av alla typer av träffar med andra "regnbågar". Just 15e feb funkar inte då M fyller år för första gången (galet overkligt kan jag säga). Men annars är vi på.

    Nix, nu ska jag och fru sätta och kolla l word avsnitt 2 och goffa choklad :D

  • long distance runner

    Okok tack, då har jag hittat rätt alltså :)

    Trevlig att det är så många som verkar på på en träff. Och lite olika storlekar på magar och knoddar.

    15feb: mirix ( 2vuxna + bebis) Smillson(2vuxna), åra (1 el 2 vuxna, mage och 1,5 åring)

    22feb: mirix ( 2vuxna + bebis) Pusselbitar (2 vuxna + en 2-åring)
    Smillson (2 vuxna)
    mamapoas (2 vuxna)
    semlor (1 vuxen och en mage)
    åra (1 el 2 vuxna, mage och 1,5 åring)
    long distance runner (1 el 2 vuxna och en 1-åring (!))

    Fö var det fika hemma hos Mirix som var planerat, eller ses vi på neutral mark? ;)

    Vill verkligen komma iväg till öppna förskolan också men får bli om två veckor, jobbar nästa vecka och fru är ledig.

    Bäst att sluta nu, M leker med vår gamla gungstol...hmm kanske ska låta honom hållas?

  • long distance runner

    Jag tycker planerna so far låter utmärkta. Frugan är allergisk och M är lätt manisk när det gäller djur men vi kör så länge det håller ;) Verkligen fantastiskt av er Pumin att ställa upp! Inser att det kommer bli lättare att ses framåt våren när man helt enkelt kan vara ute.

    Om inget akut dyker upp så tar jag med allergipreppad fru, barn och något smaskigt att knapra på (någon som är allergisk mot något?) och beger mig till Täby den 22a. Har det sagts någon tid? Antar att Pumin inboxar vägbeskrivning när det närmar sig?

  • long distance runner

    Halli hallo, har varit lite dålig på att hålla mig uppdaterad här. Men jag och M var i alla fall på ÖF i tisdags. Det var mitt barn som var den maratonbajsande rumphasaren , för dem av er som var där...

    Toppen med info och vägbeskrivning Pumin, vi kommer alla tre. Lustigt nog har jag jobbat på Täbyanstalten en gång i tiden och det är ju verkligen nästgårds inser jag så jag hittar nog utan problem.

  • long distance runner

    Förresten, jag såg just fru stjärnfalls inlägg... Har du fått någon mer info? För jag förutsätter att det är "the more the merrier" -principen som gäller?

  • long distance runner

    Tråkiga nyheter även från Solna, M är förkyld! Vi vet ju att det är flera minismåttingar med, så vi får helt enkelt hoppa denna träff. Hoppas det inte ställer till det för er med inköpen Mirix. Verkligen ledsen i så fall.

    Vi som sett fram emot detta så. Hela helgens aktiviteter har ställts in pga sjukdom på olika fronter, kan jäkla sjukfebruari vara över snart? Satsar dock hårt på en nästa träff!

  • long distance runner

    Hallo all!

    Jag hakar gärna på på en vardagsträff, barnvagnspromenad låter toppen! Är lite kinkig med att lägga ut namn och sånt i såna här öppna forum, men det betyder inte att jag inte vill träffa er irl.

    Jag och M har varit lite dåliga på att hinna iväg till ÖF senaste veckorna, men satsar hårt på att komma på tisdag. Och barnvagnspromenad efteråt skulle sitta som en smäck . Annars ser den 29e mars blankt ut också.

    Pumin: Sofia & Helene , Täby, Sebastian 20090113
    Mirix: Mirjam o Fanny, Skälby, Mira 081116
    Fru Stjärnfall: Carolina & Vendela, Farsta, Vide 081230
    Smillson: Emma & Josephine, Söder, (bebis i magen)
    Semlor: Elin med fru, Solna, bebis BF 5mars
    Pusselbitar, Caroline och Jessica, Haninge, Dexter 070215, bebis i magen bf 24/3
    Long distance runner och Katelynn, Solna, med M 200802

  • long distance runner

    Pusselbitar: Angående heteronormativ ammningsföreläsning på Mamma Mia, så har jag för mig att den var helt ok (bortsett från underliggande inställningen att det alltid är bäst att amma och att alla kvinnor kan, om de bara vill, amma, och att detta skall eftersträvas till varje pris...).

    Däremot var vi på Mamma Mias öppna förlossnignsförberedande storföreläsning, och det var fanemej ett skämt så hetero- (och tvåsamhets-) normativt var det. Vi gick bara första gången.

  • long distance runner

    Grattis till alla nyblivna bebbar och tillhörande föräldrar! Det är ju inte för inte att man blir lite sugen på en till...

    14 mars: mirix (2vuxna 1 bebis),
    15 mars: mirix (2vuxna 1 bebis),
    21 mars: long distance runner (2 vuxna och en 1-åring)
    22 mars:
    28 mars: mirix (2vuxna 1 bebis), long distance runner (2 vuxna och en 1-åring)
    29 mars: mirix (2vuxna 1 bebis), long distance runner (2 vuxna och en 1-åring)

    I morgon bär det, med största sannolikhet, av till Öppna Förskolan, hoppas vi ses där!

  • long distance runner

    Jag blir så nostalgisk när jag läser om trötta ögonlock och minikläder, fast i ärlighetens namn så är M ju ingen bjässe än... Det blidde ingen ÖF idag, M har feber så vi degar lite hemma och hoppas på kvick tillfriskning.

    Usch jag tror jag missade 8e mars helt iår. Känner mig som en dålig feminist nu...

  • long distance runner

    Prima ballerina med fika den 28e, och skulle någon vilja ansluta så är väl det lugnt med. Men nästa gång får det faktiskt ta och ha blivit vår så vi kan ses i en park. *önskedrömmer*

    Fru Stjärnfall, trist med förkylning, hoppas Vide kryar på sig.

    Ja, det var ju ingen succé för oss på ÖF igår direkt. M var på värsta ynkliga humöret, bara grät och var inte alls sugen på att leka! Så vi avgick efter en halvtimme. Det har fortsatt idag, helst ska han sitta på armen på en hela tiden. Vad göra? Tänk om han kunde tala om vad som är fel, vad mycket enklare allt vore...

    Mirix, jag tyckte inte du verkade avig. Vet dock hur det kan vara med för mycket sömn . Och både jag och M går i spänd förväntan på att höra din polska Oledoledoff-ramsa!

  • long distance runner

    Mirix, vad ska vi ha med oss på fikat? Vet att ni fixade allt senast fast nu när vi är så få kanske det funkar med knytis?

    Om vi tänker oss något matigare kan vi ju fixa en paj eller en pastasallad eller något. Är det någon som har något emot vego? Allergiska? Eller ska vi satsa på rent fika?

    I morgon tänkte jag och M göra ett nytt försök på ÖF, förhoppningsvis är han lite lyckligare då. Ses där de som tänkte pipa förbi!

  • long distance runner

    Jag antar att det bara är att skriva in sig...

    Bröd:
    Pasta sallad: Long distance runner
    Efterrätt:
    Dricka:

  • long distance runner

    Haha, Mirix, ja det är inte lätt att ha koll på alla viktiga detaljer jämnt. Det där låter som något jag skulle kunna göra... På'n igen bara!

    Tråkigt tråkigt Fru Stjärnfall... Hoppas att det åtminstone är ett roligt förhinder

    Mirix, antar att du inboxar vägbeskrivning till er?

  • long distance runner

    Nähänä, ingen ÖF idag. När M slocknade på golvet i sitt rum kl 11 insåg jag att hmmm, det här kommer att leda till problem med dagens "körschema"... Jaja, det är sånt som händer, jag fick ju tid att surfa lite istället .

    Mirix: Jag instämmer i frugans tack!

  • long distance runner

    Ooo tror M skulle bli mycket glad om han hörde att han var saknad i tisdags. Vi satsar givetvis på nästa veckas ÖF.

    Mirix, jag hoppas att Mira spelat upp lite schyssta rytmer med bjällrorna M lämnade kvar. Vi har en hel uppsjö med små instrument att låna ut så småningom


    Oss är det inte någon som grattat heller, men K hade visst fått frågan på jobbet om vi skulle fira på något sätt. Och jag fick just ett sms från min chef där hon undrade om vi planerade bröllop på nytt, men nu med världens sötaste brudnäbb. Det är ju klart att det lockar. Läste någonstans att Svenska Kyrkan dock inte tänker ta ställning till den nya lagen förrän på kyrkomötet i oktober. Frågan är vad det innebär för alla som vill gifta sig i kyrkan innan dess?

    Nä nu ska jag sluta babbla och göra något nyttigt istället.

  • long distance runner

    Först och främst grattis till familjen Pusselbitar, och vad skönt att ni verkar ha haft en bra upplevelse trots att inget blir som man tänkt sig.

    Mirix, shit vad arg jag blir av att läsa ditt/ert inlägg! Vill inte lägga näsan i blöt, men jäkla skitbrorsa att inte fatta vad han förlorar! För övrigt i dessa kd-kärnfamiljshetsande tider, vill tipsa om det strålande begreppet stjärnfamilj, som avser alla familjer grundade på kärlek och respekt oavsett föräldra- och barnkonstellation. Kolla wikipedia för närmare beskrivning. Värna stjärnfamiljen!

  • long distance runner

    Aha, här var det sjal- och selsnack ser jag. Kan ju inte annat än instämma i frugans tips förstås.

    Lånade en babybjörn av syrran också i början, men tyckte framförallt den kändes tuff för den som bär. Har lite strul med ryggen, och man ville ju inte göra det värre.

    Fast å andra sidan är det som värst nu när M väger närmare tvåsiffrigt och ändå vill bli upplyft stup i kvarten. Gärna sitta på en arm medan man typ lagar mat med den andra. Snacka om att bära på rätt sätt Det tänkte man ju liksom inte på...

    Vill bara dela med mig av lite njutning: Sitter just nu på balkongen i solen, invirad i en filt, surfandes och drickandes kaffe medan M sussar sött i rummet brevid. Ibland är föräldraledigheten precis så där slapp som man föreställer sig innan man skaffar barn

  • long distance runner

    Låter som jag inte är den enda som fått vårvibbar! Inser att solen gör mig till en bättre människa ...

    Mirix, ledsen att jag är trög nu, (du får slå mig när vi ses), men vad är grejjen? Är det närståendeadoption det gäller eller? Varför trilskas de? Tråkigt i alla fall, med byråkratiska långbänkar och människor som inte kan ge en svar.

    Vi har haft en helvetisk natt och misstänker att vi går ännu en till mötes. M toppade med 39,4 graders feber i natt, skrek konstant mellan 2 och 5. Man blir helt knäckt. Vet inte ens varför han har feber. Den gick ner under dan idag, men nu när vi skulle lägga honom var det superledset igen, shit jag är så trött! Ingen ÖF imorn skulle jag tro, bara tanken på att transportera mig över stan gör mig matt.

Svar på tråden Regnbågsföräldrar i Stockholm!