• LadyStarbon

De halvt dolda!

Denna serie var i 4 avsnitt, sändes 21.00 på torsdagar. Skriven av Jonas Gardell.

Det var det bästa jag sett på tv på läääänge!! Helt fantastisk!

Vad tyckte du som såg den?

• Svar på tråden De halvt dolda!
  • LadyStarbon

Håller med om sorgligheten! Det kändes verkligen i hjärtat efter varje avsnitt!

Jag vet inte om jag är knäpp, men såna här tragik-historier tilltalar mig mycket mer än många andra serier som finns idag. Den säger någonting!

• Sniglar och Krut

Man kan ju säga att det var en serie om allt skit som finns, i ett. Liksom.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • LadyStarbon

Empan81 skrev 2009-01-23 16:01:22 följande:

Går den i repris?? Jag verkar ha missat nånting riktigt bra här!
    Ja, det har du verkligen! Vet inte om den kommer i repris, men det borde den!
  • MiieRO

Jag såg bara första avsnittet då min son var med i den.. jag tyckte då att den verkade jätte bra..

Empan81 skrev 2009-01-23 16:01:22 följande:
    Går den i repris?? Jag verkar ha missat nånting riktigt bra här!
     du kan hitta den på svt s hemsida och där kan man titta på avsnitten.
  • LadyStarbon

Sniglar och Krut skrev 2009-01-23 16:02:05 följande:

Man kan ju säga att det var en serie om allt skit som finns, i ett. Liksom.
    ja, men samtidigt fanns det ju så mycket kärlek i mellan raderna... Som Linus och hans bröder!!
  • Sniglar och Krut
    LadyStarbon skrev 2009-01-23 16:04:01 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2009-01-23 16:02:05 följande: ja, men samtidigt fanns det ju så mycket kärlek i mellan raderna... Som Linus och hans bröder!!
    Ja, absolut.
  • Lokatt
    Sniglar och Krut skrev 2009-01-23 15:57:25 följande:
    Den var jättebra. Trots att jag starkt ogillar Gardell, men ibland får han till det.Dock var det liiite för mycket inriktad på bara eländes jävla elände. Tredje avsnittet pallade jag inte att se färdigt. Igår grät jag mig blå när dom sog ihjäl killen. För mig får det gärna vara sorgligt, det fyller också en viktig funktion och den här serien var tänkvärd. men LITE lycka skadar inte.Och det var för snabba hopp igår när allt skulle vävas ihop. Det blev lite suddigt och för hafsigt liksom.
    Fast i sista avsnittet så hände två lyckliga grejer där på slutet oxå. Bebisen föddes och mådde bra och den kristna ungdomsledaren och en av bröderna, de fick man se höll ihop som homopar ända till nutid och var lyckliga.

Men jag håller med, en serie om väldens all olycka och hemskheter, extremt tänkvärt alltihop dock.
    Våga vägra blogga
  • Sniglar och Krut
    Lokatt skrev 2009-01-23 16:07:56 följande:
    Fast i sista avsnittet så hände två lyckliga grejer där på slutet oxå. Bebisen föddes och mådde bra och den kristna ungdomsledaren och en av bröderna, de fick man se höll ihop som homopar ända till nutid och var lyckliga. Men jag håller med, en serie om väldens all olycka och hemskheter, extremt tänkvärt alltihop dock.
    Men dom som hade det värst gick det bara åt helvete för. Ragnar, pojken som blev mördad, Linus som blev mördare.

Ja, men det är ju så det kan vara i verkligheten så det var inte överdrivet på nåt sätt.
  • Lokatt
    Sniglar och Krut skrev 2009-01-23 16:10:04 följande:
    Men dom som hade det värst gick det bara åt helvete för. Ragnar, pojken som blev mördad, Linus som blev mördare.Ja, men det är ju så det kan vara i verkligheten så det var inte överdrivet på nåt sätt.
    ja, jag satt och grät.
    Nej, det berör ju så mycket just för att det inte är överdrivet.
    Våga vägra blogga
  • killenkott

Tack!Nu trilade hela poletten ned .
    Såg bara första och sista delen,fattade inte att det var dom som vuxna,så bäng ibland .

• LadyStarbon

ja, det gällde att verkligen inte missa något! Annars skulle det vara svårt att hänga med!

Det är ju så här det ser ut i verkliga livet. Det är bara att inse gott folk!

• Soledad

Yes...livet är ingen Hollywoodfilm med lyckligt slut, tyvärr. Sen håller jag även med om att man behöver den typen av filmer också som motgift mot alla hemskheter som händer. Men personligen är jag en sån där som gillar Gardells många gånger djupa och mörka skildringar...har läst de flesta av hans böcker...

Svar på tråden De halvt dolda!