• Anonym (hjälp?)

Grannen satte iofs upp en lapp i hissen

men det är fortfarande musik på i högsta volym och alla sjunger med (dottern på 7 år har vaknat ca4 ggr sedan hon somnade vid 21.30) NÄR går jag ner (han bor direkt under) och ber honom sänka (INTE avsluta festen, det är helt okej) men det är OTROLIGT hög volym fortfarande, sänkte han två steg så skulle det knappt höras men som det är nu så kan jag inte ens blunda...... VAD GÖRA??????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-25 13:45
    Detta är INTE första gången, sist var för två helger sedan och då gick jag ner vid 3 tiden oxå och bad dom SÄNKA, inte sluta festa.

Han har bara bott i huset i 2 månader.

Vill förtydliga att jag INTE bad dom sluta festen, jag bad dom SÄNKA volymen på musiken och mikrofonerna (dom sjöng för full hals)

• Svar på tråden Grannen satte iofs upp en lapp i hissen
  • Nova67

Du har all rätt att vid denna tid gå ner och be honom sänka ljudet

• Anonym

Har han satt upp lapp i hissen om festen tycker jag inte det är shysst att ringa störningsjouren. gå ner i stället o be dem sänka volymen rejält

• Anonym (hjälp?)

Jag har INTE tänkt att ringa störningsjouren men som det är just nu tror jag dom har tävling i singstar eller liknande med HÖGSTA volym..... och dom sjunger INTE bra ska tilläggas *ler* (inte för att det har med saken att göra)

• Anonym

Gå ner o säg till ordentligt. Vill man ha så livat hela natten kan man hyra kvarterslokal. tycker om ni stått ut med hög musikt tills nu så räcker det.

• Cuthalion

Men självklart skall du ringa störningsjouren om du vid upprepade tillfällen har bett dem sänka ljudet och de ignorerar dig. Vill du vara snäll kan du ju gå ner en gång till och säga att du tyvärr kommer ringa störningsjouren om de inte sänker rejält alternativt stänger av.

Ifall du inte tycker att det är värt att ringa störningsjouren så låt dem hållas och hoppas på att det blir morgon snart.

• Anonym (hjälp?)

nu har jag varit nere, men dom hörde mig inte ens.... jag ringde på dörrklockan konstant i 5 minuter och ingen som öppnade..... *pust* skickade ett sms (eftersom dom inte hörde när jag ringde... telefonnumret fanns i hissen.... ) att jag ringer störningsjouren om dom inte sänker nu.......

• Anonym (hjälp?)

Japp, att dom lägger ner hela festen för jag klagar.... och att jag är en sur "bitch" (JA han skrev så tillbaka i smset....)

Svar på tråden Grannen satte iofs upp en lapp i hissen