• Anonym (hjälp?)

Grannen satte iofs upp en lapp i hissen

men det är fortfarande musik på i högsta volym och alla sjunger med (dottern på 7 år har vaknat ca4 ggr sedan hon somnade vid 21.30) NÄR går jag ner (han bor direkt under) och ber honom sänka (INTE avsluta festen, det är helt okej) men det är OTROLIGT hög volym fortfarande, sänkte han två steg så skulle det knappt höras men som det är nu så kan jag inte ens blunda...... VAD GÖRA??????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-25 13:45
    Detta är INTE första gången, sist var för två helger sedan och då gick jag ner vid 3 tiden oxå och bad dom SÄNKA, inte sluta festa.

Han har bara bott i huset i 2 månader.

Vill förtydliga att jag INTE bad dom sluta festen, jag bad dom SÄNKA volymen på musiken och mikrofonerna (dom sjöng för full hals)

• Svar på tråden Grannen satte iofs upp en lapp i hissen
  • Anonym

Bor man i lägenhet tillhör det allmänt hyfs att förvarna grannarna om att man ska ha fest. MEN bara för att det sitter en lapp i hissen betyder inte de att de får spela hur högt de vill.

Gå ner och säg till på skarpen! Efter tolv bör det vara hyfsat lugnt (det går alldeles utmärkt att festa utan att skrika).

• Höströd

Spara sms:en och prata med din hyresvärd på måndag

• Cuthalion

Då vet du var du lägger ribban vid nästa fest . . . Tydligen är det inga grannar som blir glada för att du har överseende.

• pippimamman09

vad snällt av dig att smsa.
    jag hade skitit i det och ringt störningsjouren direkt.

• Anonym
    Millan83 skrev 2009-01-25 02:53:49 följande:
    kan man anmäla retroaktivt till störningsjouren??
    Varför skulle man göra det?
  • Cuthalion
    Millan83 skrev 2009-01-25 02:53:49 följande:
    mäh! how rude! kan man anmäla retroaktivt till störningsjouren??
    Eftersom störningsjouren bekräftar att ljudvolymen är högre än godtagbar och ber de personerna att sänka så fungerar det inte att anmäla till dem i efterhand.

Men man kan ju alltid påpeka för hyresvärden/styrelsen i brf att ens grannar beter sig illa ifall det fortgår.
  • Anonym

Cuthalion skrev 2009-01-25 03:11:14 följande:

Men man kan ju alltid påpeka för hyresvärden/styrelsen i brf att ens grannar beter sig illa ifall det fortgår.
    Men att klaga hos värden för att grannarna hade _en_ fest (som de även förvarnade om och satte upp lappar ang.) är väl lite onödigt?

Jag har aldrig haft en fest i hela mitt liv, men jag har ändå överseende med att mina grannar vill ha fester ibland.
  • Höströd

Prata med din hyresvärd om detta, berätta att din granne satte upp en lapp med telefonnummer och att du försökte ringa på och att du sms:ade om att du skulle ringa störningsjouren om de inte sänkte, vilket de gjorde men hade ett otrevligt sätt mot dig..

De kommer ha fler fester på detta viset och då är det bra att värden vet om problemet..

• Cuthalion

Anonym skrev 2009-01-25 03:15:48 följande:

Men att klaga hos värden för att grannarna hade _en_ fest (som de även förvarnade om och satte upp lappar ang.) är väl lite onödigt? Jag har aldrig haft en fest i hela mitt liv, men jag har ändå överseende med att mina grannar vill ha fester ibland.
    "Ifall det fortgår" skrev jag. D.v.s. "Ifall det fortsätter".
Svar på tråden Grannen satte iofs upp en lapp i hissen