• Anonym (hjälp?)

Grannen satte iofs upp en lapp i hissen

men det är fortfarande musik på i högsta volym och alla sjunger med (dottern på 7 år har vaknat ca4 ggr sedan hon somnade vid 21.30) NÄR går jag ner (han bor direkt under) och ber honom sänka (INTE avsluta festen, det är helt okej) men det är OTROLIGT hög volym fortfarande, sänkte han två steg så skulle det knappt höras men som det är nu så kan jag inte ens blunda...... VAD GÖRA??????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-25 13:45
    Detta är INTE första gången, sist var för två helger sedan och då gick jag ner vid 3 tiden oxå och bad dom SÄNKA, inte sluta festa.

Han har bara bott i huset i 2 månader.

Vill förtydliga att jag INTE bad dom sluta festen, jag bad dom SÄNKA volymen på musiken och mikrofonerna (dom sjöng för full hals)

• Svar på tråden Grannen satte iofs upp en lapp i hissen
  • MizzTez

Ja du är inte ensam om festande grannar..
    Här har det levts om så mycket idag så jag trodde trappen skulle ramla ner!!
    Men för mig är det lugt, mina barn sover som stockar! Tur är väl det!
    Men jag antar att jag vet en som inte blir glad när jag startar slagborren kl 8 på morgonen!! Hahaha Ska "hänga upp tavlor" i sovrummet som bara råååkar gränsa till hans sovrum! *muhahahaha*

Men fan ta dem om nån klagar sen när jag ska ha fest!

• DrakenSpektakel

ta det nu lugnt.

om jag håller en fest om året, kanske inte ens det... och jag satt upp lapp och varnat - då kunde ju grannar med barn också valt att sova nån annanstans just den natten?

och sen har de ju klart druckit och uppfattar ditt sms som skittråkigt, just för att de måste stoppa festen fast de kanske tycker att de inte ens börjat. och då tänker man dumt och uppför sig dumt.

en stor fest kan absolut hålla på til 6-7 på morgonen, och så efterfest på det...

vi är så olika allihop, men låt bli att göra det större än vad det är... dra inte in hyresvärden eller störningsjouren. tänk istället på att killen hade nåt han skulle fira, och att han hade gjort det han trodde var det bästa för att det skulle bli ok för sina grannar.

och att han blev skitbesviken, när han inte kunde fira (som han uppfattade det) FAST han gjort allt han kunde...

era förväntningar till den där festen gick helt isär, helt enkelt. tråkigt.

• Tant Greta

Tycker du överdriver Ts.
    Visst,om det är ett återkommande problem.Då föstår jag.
    Men om man sätter upp en lapp om att fest är på G,visar det snarare att man är mån om att grannarna är medvetna om detta och(kanske) att det inte är något som sker VARJE helg.

• Mamma till R o A
    DrakenSpektakel skrev 2009-01-25 03:44:00 följande:
    ta det nu lugnt. om jag håller en fest om året, kanske inte ens det... och jag satt upp lapp och varnat - då kunde ju grannar med barn också valt att sova nån annanstans just den natten? och sen har de ju klart druckit och uppfattar ditt sms som skittråkigt, just för att de måste stoppa festen fast de kanske tycker att de inte ens börjat. och då tänker man dumt och uppför sig dumt. en stor fest kan absolut hålla på til 6-7 på morgonen, och så efterfest på det... vi är så olika allihop, men låt bli att göra det större än vad det är... dra inte in hyresvärden eller störningsjouren. tänk istället på att killen hade nåt han skulle fira, och att han hade gjort det han trodde var det bästa för att det skulle bli ok för sina grannar.och att han blev skitbesviken, när han inte kunde fira (som han uppfattade det) FAST han gjort allt han kunde...era förväntningar till den där festen gick helt isär, helt enkelt. tråkigt.
    Ska grannar behöva sova borta för att någon ska ha fest i sin lägenhet? Hoppas att du betalar hotell för dina grannar då.....
  • Anonym

Alla som bor i lägenhet borde investera i ett par öronproppar.
    Det gjorde jag, och jag är numera en mycket mer harmonisk människa!

• DrakenSpektakel
    Mamma till R o A skrev 2009-01-25 04:11:14 följande:
    Ska grannar behöva sova borta för att någon ska ha fest i sin lägenhet? Hoppas att du betalar hotell för dina grannar då.....
    what?

behöva och behöva... om man absolut inte kan sova när det för en gångs skull ska hållas fest i huset är det väl inte helt otänkbart att man då sover hos en kompis eller nåt? om man ska jobba tidigt och göra nåt viktigt lördagmorgon till exempel - jag skulle i alla fall inte chansa på att en annoncerad fest var dämpad, då.

hoppas alla oflexibla människor som helst vill bo på hotell, skaffar hus och flyttar ut i skogen, så att vi som tycker om att ha levande liv - och med detta de ostyrliga människor som skapar detta liv - omkring oss kan få lov till det utan så mycket trampade tår och sura miner...

god natt.

och öronproppar kostar en tia på apoteket. skulle kunna skriva det till han grannen att han kunde stoppa med ett par såna paket nästa gång han ska fira nåt. han ska väl också bli trettio och fyrtio och femtio...
  • Millan83

tycker inte alls att man ska behöva sova borta! bara för att man sätter upp en lapp betyder väl inte det att man får spela hur hög musik som helst/föra hur mycket oväsen som helst!

å man kan väl heller inte förvänta sig att grannarna inte ska klaga! förmodligen höjer grannarna sin smärtgräns, men de måste ju också kunna få leva i sina bostäder!

att inte acceptera att man blir ombedd klockan 3 att sänka volymen är ju skitdåligt! jag skulle absolut tala med hyresvärden!

spelar ingen roll om man "aldrig har fest annars" och grannarna ska absolut inte behöva sova borta!

• Anonym
    Svar på #27
    Alltså att man störs 3-4 gånger om året av stora fester från grannarna får man nog ta om man valt att bo i flerfamiljshus...
    Men jag vet också av egen erfarenhet att man blir lite "ljud döv" efter för många glas vin i goda vänners lag.
    Så jag skulle nog ha uppskattat att någon kommit ner och bara påpekat lite snällt om vi kunde sänka lite.
    Eller ringa på någon dag efteråt och säga att det var kanske lite väl högt lite väl länge och fråga om man kan göra annorlunda nästa gång? kanske att man kan få ett mobilnr att ringa om volymen åker upp efter 2-3?
  • moontrip

Men lappen i hissen med telefonnummer på var väl till för att man skulle kunna höra av sig om de störde antar jag??
    Då är det väl ytterst normalt att höra av sig kl 2 om man inte kan sova? Inget märkligt alls tycker jag!

• Anonym

Bara för att granarna förvarnat om att dom ska ha fest så betyder det inte att dom kan spela hur högt o sent dom vill. Vart jag bor så får man på vardagar spela musik till 22.00 vardagar och till 23.00 på helger! Har man fest så måste man visa respekt för grannarna. Det finns ju dom som ska upp o jobba o dom som har barn som ska sova. Har vi haft en granne som lever om sent om nätterna så har vi ringt securitas som sen då meddelar detta till hyresvärden.

Svar på tråden Grannen satte iofs upp en lapp i hissen