• MyggaMygg

Vilka järntabletter äter ni?

Som rubriken lyder.

• Svar på tråden Vilka järntabletter äter ni?
  • Sirendes

Alltså jag åt Multivitamin för Gravida och Ammande också förra gången, nöjd! Bra att man tar tabletterna med bl a järn i på morgonen och de med kalk i på kvällen (eller hur man vill ha det) då kalket och järnet ju hämmar varandras verkan eller vad man ska säga.. Därför funderar jag på att byta från mitt Val kvinna som jag äter nu till dem igen.

• Rigmor Mortis

Blutsaft, min mage pallar inte vanliga järntillskott eller vanliga multivitaminer för kvinnor.

• Kävlingetjej

Jag käkar niferex, visst magen blir lite konstig, men jag äter bara en varannan dag o då blir inte magen så konstig...jag äter vitamax kvinna också så det är därför jag bara tar 1 varannan dag...

• maj09

Kävlingetjej skrev 2009-01-26 11:00:44 följande:

Jag käkar niferex, visst magen blir lite konstig, men jag äter bara en varannan dag o då blir inte magen så konstig...jag äter vitamax kvinna också så det är därför jag bara tar 1 varannan dag...
    På vilket sätt blir den konstig? Blir du hård eller lös i magen? Började käka niferex idag och är jätterädd att bli ännu hårdare i magen..
  • Isabelles85

Jag äter Hemofer plus, som även ger folsyre tillskott, och den är även skonsammare mot magen står det på baksidan och ger inte samma effekter som de andra järntillskotten då man kan må lite dåligt.

• bustösen

jag köpte hemofer igår, är det ngn som vet om man kan ta dom i samband med måltid?

• annhan

Jag äter niferex, fast tar inte det varje dag. Magen blir knasig... Men, mitt järnvärde är bra än så länge, så det räcker att ta en tablett varannan dag.

~ Mamma till Filip född 06 och gravid med efterlängtad lillebror, bf 2/5-09 ~
  • Pernilla75

20ml Blutsaft + 2 niferex per dag. Har ändå bara 98 i hb så nu ska det göras anemiutredning.

• RebeccaE

Äter Hemofer plus, tar 2 tabletter innan jag går och lägger mig på kvällen och har inte haft något problem med magen som jag haft tidigare när jag ätit andra järntableter.

• skrattmaja

jag knaprar niferex och peppar peppar än så länge inte några biverkaningar!
    åt det udner min första grav också (fram till det kom jordgubbar i butik) och även då klarade jag mig utan magbesvär.
    ska tillägga att jag äter en varje dag!

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
Svar på tråden Vilka järntabletter äter ni?