• MyggaMygg

Vilka järntabletter äter ni?

Som rubriken lyder.

• Svar på tråden Vilka järntabletter äter ni?
  • Pyris

MyggaMygg skrev 2009-01-25 17:42:36 följande:

Nej vet inget ting sa bara det va bra så jag vet ej och egen journal har jag inte
    Oki.. va konstigt att du ska äta järntabletter trots värdena var bra.

Vilken vecka är du i?

Nästa gång du är hos bm ska du be dom att du ska ha dina journaler.
  • Pyris

MyggaMygg skrev 2009-01-25 17:43:38 följande:

har en lapp där det står om vikt,blodtryck samt urinhb... kollar dom urinet?
    Ja, dom kollar glukos o vita och röda blodkroppar i urinet.
  • MyggaMygg
    Pyris skrev 2009-01-25 17:44:39 följande:
    MyggaMygg skrev 2009-01-25 17:42:36 följande: Oki.. va konstigt att du ska äta järntabletter trots värdena var bra. Vilken vecka är du i?Nästa gång du är hos bm ska du be dom att du ska ha dina journaler.
    dom sa att jag kunde ta järntabletter men det såg okej ut då.
    är i v 21 nu..v 22 på torsdag
  • Pyris

MyggaMygg skrev 2009-01-25 17:46:06 följande:

dom sa att jag kunde ta järntabletter men det såg okej ut då.är i v 21 nu..v 22 på torsdag
    Va skumt... tycker jag. Alla bm kanske gör olika, men så länge mitt hb var bra så har han aldrig sagt åt mig att äta järntabletter. Det är först när det börjar krypa neråt som han påpekat att det kan vara bra att börja äta dom. Eftersom dom brukar ju ställa till lite med magen också.
  • MyggaMygg
    Pyris skrev 2009-01-25 17:48:56 följande:
    MyggaMygg skrev 2009-01-25 17:46:06 följande: Va skumt... tycker jag. Alla bm kanske gör olika, men så länge mitt hb var bra så har han aldrig sagt åt mig att äta järntabletter. Det är först när det börjar krypa neråt som han påpekat att det kan vara bra att börja äta dom. Eftersom dom brukar ju ställa till lite med magen också.
    Ja tycker det samma men började idag pga jag ständigt e så trött och matt. Orkeslös
  • Snart vår tur

Har inte speciellt lågt, men det har sjunkigt från 145 (inte gravid) till 127 i v.21 så jag tar bara blutsaft än så länge och 'multivitaminer för gravida' där det oxå är bra med järn i.

• MyggaMygg

Vilket multivitamin kan man ta?

• Snart vår tur

På hälsokosten finns en som heter 'multivitaminer för gravida' (märke New Nordic)som är jättebra! Man tar en gul tablett till frukosten som innehåller vitaminer och järn, sen tar man två vita till kvällen som innehäller kalcium, magnesium o vitamin D. Detta för att få så bra upptag på vitaminerna o mineralerna som möjligt. Jag tar även omega 3 för gravida som heter Mumomega, köps oxå i hälsokosten.

• MyggaMygg
    Snart vår tur skrev 2009-01-25 18:08:30 följande:
    På hälsokosten finns en som heter 'multivitaminer för gravida' (märke New Nordic)som är jättebra! Man tar en gul tablett till frukosten som innehåller vitaminer och järn, sen tar man två vita till kvällen som innehäller kalcium, magnesium o vitamin D. Detta för att få så bra upptag på vitaminerna o mineralerna som möjligt. Jag tar även omega 3 för gravida som heter Mumomega, köps oxå i hälsokosten.
    och hjälper det bra?
  • Pyris

Sen finns det också Mitt val kvinna på apoteket. Dom innehåller lite extra järn o mindre A-vitamin som man inte ska äta för mycket av när man är gravid.

Svar på tråden Vilka järntabletter äter ni?