• Anonym

Hur påverkar rökning viktnedgång? Cola zero?

Jag undrar hur rökning påverkar en viktnedgång?

Gör det så att man står stilla, går ner mer eller till och med går upp?

Sen vill jag även gärna veta hur cola zero kan påverka en viktnedgång?
    Jag dricker gärna cola, men i zero är det ju inga kalorier, så då borde det väl inte spela någon roll om jag dricker det eller inte? Visst, det är sötningsmedel i, men det ska väl ändå inte påverka?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur påverkar rökning viktnedgång? Cola zero?
  • Anonym (ElMano)

Till dig som skrev att lightdricka ( cola zero ) ger samma "effekt" som vanligt socker, du får gärna visa källa till detta påstående!

Menar du att vanlig dricka, där ex 100 ml ger ett kaloriintag på ca 100 kcal och lightdricka, där 100 ml ger nån enstaka kalori är lika "viktökande"?

• Anonym
    Anonym (ElMano) skrev 2009-01-26 07:05:08 följande:
    Till dig som skrev att lightdricka ( cola zero ) ger samma "effekt" som vanligt socker, du får gärna visa källa till detta påstående! Menar du att vanlig dricka, där ex 100 ml ger ett kaloriintag på ca 100 kcal och lightdricka, där 100 ml ger nån enstaka kalori är lika "viktökande"?
    jag puffar på för denna fråga!!

någon som har fakta?
  • Anonym (bränna mer)

Vad jag har hört om lightdricka så är det så att för vissa som är sockerberoende så triggar den söta smaken och då går kroppen igång och förväntar sig kalorierna så då blir det så att den som är sockerberoende stoppar i sig mer pga den söta smaken. Är man inte sockerberoende så kan det funka bra att dricka light, MEN koffeinet ska visst öka aptiten så på det viset är det illa iaf . Aldrig får man vara glad. Jag dricker själv light cola men har märkt att aptiten blir lägre när jag lägger ner det, men jag pallar inte att vara utan .

• so much better

Nej du, det är fortfarande en massa skit i cocacola zero, så den skulle jag låta bli. Vet du förresten att sötningsmedlet i dessa light-läsker ofta är 200 gånger så sött som vanligt socker? Gott va? :)

• Pochahontas

Jag är inte nån expert alls... Och lightgrejor är ju sällan nyttiga...

Men vad gäller t.ex Cola Zero likställs den i alla fall med vatten enligt Viktväktarna. Om man ser till points, vill säga.

Så om man bortser från ökat sötsug och att det förmodligen inte alls är särskilt nyttigt med lightläsk och enbart tänker på viktminskning, så ja - den innehåller så pass lite kalorier att den är likvärdig med vatten.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Anonym
    Lyktan skrev 2009-01-26 14:38:40 följande:
    Den här artikeln hoppas jag kan få er att ändra er om dricka!www.nyatidensbarn.se/index.php?option=com_con...
    men det beror väl ändå på hur mycket man dricker?

Jag häver ju inte i mig flera liter om dagen, utan nu snackar vi om några glas i veckan, från att ha avstått helt innan.

självklart är ingen läsk, eller saft och juice bra för kroppen. men det måste ju helt klart bero på hur mycket man dricker också.

rent viktmässigt så borde zero eller light vara bättre än vanlig cola just för att i dom finns inga kalorier (typ 2-3 per glas) och i vanlig finns det väldigt många!

så jag tror i alla fall fortfarande på att jag kan dricka min zero utan att det ska påverka viktnedgången.
  • Lyktan

Ja alltså du får inte i dig vanligt socker som verkar vara den största skräcken i samhället!
    Men allt annat skit som kroppen inte kan ta hand om är tydligen helt okej att dricka..
    Rent sockermässigt är det väl bra med zero, men det är tusen andra ingredienser som inte är bra för kroppen.. då är det bättre att äta två sockerbitar istället.. för kroppen kan ta hand om sockret på rätt sätt..

För övrigt så är detta en bra regel: Allt du förtär måste förbrukas.. Om du äter socker = energi, måste du förbruka energi. Äter du pasta= kolhydrater, måste du förbruka kolhydrater.. Enklare än så kan det inte bli.

• Lyktan
    Anonym skrev 2009-01-26 18:55:56 följande:
    men det beror väl ändå på hur mycket man dricker?Jag häver ju inte i mig flera liter om dagen, utan nu snackar vi om några glas i veckan, från att ha avstått helt innan.självklart är ingen läsk, eller saft och juice bra för kroppen. men det måste ju helt klart bero på hur mycket man dricker också.rent viktmässigt så borde zero eller light vara bättre än vanlig cola just för att i dom finns inga kalorier (typ 2-3 per glas) och i vanlig finns det väldigt många!så jag tror i alla fall fortfarande på att jag kan dricka min zero utan att det ska påverka viktnedgången.
    För övrigt var det väl ni som efterlyste information och fakta.

Sen när ni får det så duger det inte.. Brukar kallas förnekelse.
  • Anonym (P.Tränare)

Tycker det är tragiskt att TS har gått på den marknadsföring som pågått nu i flera deciner.
    Trodde faktiskt att samtliga var medvetna om att det är lika dåligt att dricka light-produkter som vanlig dricka.

Märkligt att ni fallit offer för reklamen och tror på det som sägs på tv, det kanske är ni som också handlar dom bra tränings redskapen på tv-shop?!

Det säger sig självt att man inte kan ge kroppen ämnen som inte är tillverkade för att äta, det handlar inte som sockret, det handlar om slagg produkter som sätter sig i andra organ i kroppen eftersom kroppen inte kan bryta ner det på naturlig väg.

Har du problem med nedgång så fort du helt enkelt träna mer.

Att börja röka för att gå ner i vikt var det fjantigaste jag har läst hittills! Ska du utsätta dig för gifter i lungorna, då kommer du inte kunna träna efter några år eftersom syreupptagningen blir sämre.

Men jag säger bara, lycka till med allt.. Det kommer nog gå bra! Eller inte.. Kanske satsa på sånna där mirakel-piller som finns på nätet, det sägs ju också fungera, titta bara på före-efter bilderna

• Anonym (ElMano)
    Lyktan skrev 2009-01-26 14:38:40 följande:
    Den här artikeln hoppas jag kan få er att ändra er om dricka!www.nyatidensbarn.se/index.php?option=com_con...

Vill inte eg gå in på artikeln på hemsidan mer ingående, detta då jag saknar kunskap i hur farliga ämnena är. Men, jag tror inte att den hemsidan ger en opartisk bild, utan snarare vinklar sitt budskap kraftigt!

Men, på frågan om man går upp i vikt lika mycket av lightcola, som av vanlig cola så är svaret Nej! Fortfarande så gäller den enklaste av enkla regler när det gäller vikt och kaloriintag.
    Ju större kaloriintag, desto mer går du upp i vikt...o vice versa!

• Anonym
    Anonym (P.Tränare) skrev 2009-01-26 20:26:34 följande:
    Tycker det är tragiskt att TS har gått på den marknadsföring som pågått nu i flera deciner.Trodde faktiskt att samtliga var medvetna om att det är lika dåligt att dricka light-produkter som vanlig dricka.Märkligt att ni fallit offer för reklamen och tror på det som sägs på tv, det kanske är ni som också handlar dom bra tränings redskapen på tv-shop?!Det säger sig självt att man inte kan ge kroppen ämnen som inte är tillverkade för att äta, det handlar inte som sockret, det handlar om slagg produkter som sätter sig i andra organ i kroppen eftersom kroppen inte kan bryta ner det på naturlig väg.Har du problem med nedgång så fort du helt enkelt träna mer.Att börja röka för att gå ner i vikt var det fjantigaste jag har läst hittills! Ska du utsätta dig för gifter i lungorna, då kommer du inte kunna träna efter några år eftersom syreupptagningen blir sämre.Men jag säger bara, lycka till med allt.. Det kommer nog gå bra! Eller inte.. Kanske satsa på sånna där mirakel-piller som finns på nätet, det sägs ju också fungera, titta bara på före-efter bilderna
    har inte påstått att jag tänker gå ner i vikt genom att röka!

du läser visst in det som du vill.

jag frågade hur det påverkade, inget annat!

Å nej, jag köper inga träningsredskap från tvshop.

Å jag HAR redan lyckats gå ner över 20 kg så kom inte och påstå att jag inte lyckas, för det är precis det jag håller på med nu Flört
    allt jag ville veta var hur dessa ovanor jag dragit på mig de senaste veckorna påverkar en viktnedgång.
    troligtvis inte så mycket eftersom jag fortfarande går ner i vikt.
Svar på tråden Hur påverkar rökning viktnedgång? Cola zero?