Inlägg från: vindaloos |Visa alla inlägg
  • vindaloos

Övikstråden

Chino: GRRRRRRR.....blir jätteavis på dig.....vilken färg har du beställt? Jag vill ha den nya fina tranbär.....men väntar tills fodret kommer smo är enfärgat (hatar fjärilar) det komme ri höst, oktober tror jag. Men den kostar ju lite, så vi funderar på att sälja vår patapum.

Nu ska jag kasta upp sonen på ryggen i sjalen och promenera till konsum och posta iväg mina Wonderoos blöjor som jag sålt.......

• vindaloos

Chino: Aha, trodde de skulle komma senare. Hoppas du blir nöjd med den nu då. Hört så mycket gott om den. Vi kommer nog sälja vår som vi har och köpa en också, mest för huvudstödets skull, det är så bra, fast nu har ju patapum också kommit med ett sådant i och försig.
    Trist med tinnitus, huvva, hoppas inte att det är permanent, eller vad tror dom.......

Hehe, verkar som om vi ska få besök av kungen hit till holmen.......måste va kvickSILVRET som lockar
    Nä nu va ja dum, det e klart han vill komma till oss i vackra hholmen......

Ja nu var blöjorna ivägskickade och nu har jag fått pengar till nya pockets....."köpdjävulen-kikar-upp-på-min-axel-och-skrattar-retfullt-och-ber-mig-trycka-på-beställaknappen"

• vindaloos

Finns det inte något ställe där supertrötta mammor kan få va' 15h/v??? Nä skämt åsido, det var en jobbig tisdag och en jobbig onsdag, nu är vi på framåtmarsch igen (hoppas jag)
    Kisen är alldeles röd runt munnen av paprika som det visade sig att han tyckte väldigt mycket om. Hm fast utan tänder att tugga med går det lite dåligt......

Fundering, är det nån som har tips på vad man kan göra för smarrig barnpuré av svarta vinbär??? (*pssst Imoen* svara)

• vindaloos

Imoen: Skall testa ge honom dem som de är, han är ju inte så där jätteintresserad av något annat än gröt och mammas hemkokta fruktpureér.......ja det ska va katrinplommonpuren då
    Paprika, hallon och vindruva har han då gillat att suga på så varför inte bären som de är.
    Hm *flin* visst menar du typ att jag skall reda en kräm med potatismjöl som vanligt?

• vindaloos

Imoen: Vågar inte ge banan, han har så jättelätt att bli hård i magen. Hur är det med svarta vinbär, lösande eller stoppande?
    SKulle behöva en hel lista med massa sånna förklaringar så man bara kan kika på.....tro om man skall sammanställa en?

• vindaloos

*Gäsp*Sitter med en toksnorig liten Isaac bredvid mig och är hur trött som helst. Han kunde knappt få i sig mat inatt när jag låg o ammade så lite trött är vi båda två, och griniga.....*suck* Vi är nog trötta efter vår jättehärliga helg i fjällen, så nu gäspar vi vidare......

Ja och för att inte tala om sambon som d e så synd om......den stackarn har ju råkat ut för den helt obotliga, hårt slående sjukdomen, MANLIG FÖRKYLNING!!!!Ojojoj......

Ja vi måste köpa nån sorts fleecedress nu iaf så kisen har nåt som är lite varmare nu i höst, sedan till vintern köper vi nog en overall. Nu blir jag jättenyfiken på vad Isaac väger. HAn vägde nåt på 9200 förra månaden o 69 lång, nu blir han 7månader i morron så vi får fara och väga o mäta och stilla nyfikenheten......

• vindaloos

Hahahaha......Isaac har fått en liten hälsning skickad av sin moster och han sitter fastklistrad och tittar och bara ler åt den.....
    Tar ett litet tag att ladda fram men den är kul då den kommer.....
    www.flowgo.com/funpages/view.cfm/2277

• vindaloos

Hehe......äntligen kan jag stolt informera att även lille Isaac håller på att få tänder.....fast de syns bara lysa genom ännu så de har inte brutit genom. Det kan ju vara länge kvar än, men kul är det. Får se nu hur snäll han är mot mamma som har tänkt amma länge........fasar för att han blir en tuggis, men då är det som det är. Får väl amma honom på kvällen då han är jättetrött eller nåt....

• vindaloos

Aaaaaahhhh jag blir tokig på mig själv.......jag kan inte sluta plocka lingon.......och jag har ingen plats snart. JAg tar med mig pojken varje dag känns det som och plockar hem en ryggsäck åt gången......har väl plockat en sisådär 50liter nu.......får äta pitepalt och sylt hela hösten tror jag.

Jo barnvagnar går att ta på bussarna, man fäller ner dem och ställer dem under i bagageutrymmet bara, busschaufförerna gör det till och med åt en

Hm synd att jag missade att det skulle va fika, blev tvärsugen........skogen suger musten ur mig hehe.

Nä bara o sätta sig o rensa mera nudå, förmiddan var även den ute på fältet så ryggan e full.
    Ha det bra så länge.

• vindaloos

VAd roligt att många vill komma. Hoppas vi blir ännu fler......vi får väl plat smånga hos dig Imoen....hihi

Svar på tråden Övikstråden