Inlägg från: vindaloos |Visa alla inlägg
  • vindaloos

Övikstråden

Godmorgon? Ja här har vi varit uppe ett tag, känns som om det redan är eftermiddag......*suck* Storstädat har vi hunnit med och kisen har sovit sin första sväng ute i go'kylan......
    Tror jag ska knyta upp min lilla son på ryggen snart i sjalen och dra min underbara nyinköpta mamaponcho över oss och gå ut en sväng.......
    (Hoppas Imoen ser hihihi)

• vindaloos

Jodu Imoen, nu är mamaponchon min och det blev 1200 pix.......fast det blir ju 169 euro +frakt på ganska mycket om man beställer själv så den var ganska billig, och ny dessutom! Du får nog se den i framtiden ska du se.
    Blev lite sådär kikad på på stan måste jag säga, folk i Övik är inte van att se något som inte är som majoriteten tyvärr. Åsså bar ju Carina i sin vackra Didymossjal och det gav dem lite extra att kika på.

• vindaloos

Ja du Geka, min Isaac blir ju mer och mer så att han vill utforska han med, men an går ju inte ännu så det är fortfarande många gånger han vill krypa in i sjalen och mysa som tur är.
    Vi använder nästan uteslutande sjalen om vi går ut och går eller ska på stan eller så, det är så bekvämt. Och då ser han ju så mmycket så han blir nöjd.
    Så du har köpt en amazonas, det visste jag inte. Om du inte vill behlla dem så lägg utdem på säljers på sjalbarn så kanske du får en slant för dem.

Nu ska lillfisen och jag sova en stund, sååå skönt det ska bli.
    Han fick somna inne idag, det har han inte gjort på flera flera månader, men han var så lite klädd då han somnade att jag inte ville böka o stöka på honom allt som skall på i dessa gradtal. Imorse var det flera minusar här huga nu kommer vintern med stormsteg.

Imoen du får väl se ponchon om vi träffas nån dag i veckan, jag borde ju ge dig dina tupperwareprylar va? Och Mia har ju dem här med och några till så jag ska försöka ta mig i kragen. Ska förresten in på biblan i em........ska låna lite musik
    Isaac visar tydliga musikaliska vibbar hhehe, han älskar musik och vill helst göra den själv. Maraccas och piano och gitarr är jätteroliga saker att grejja med och testa höga och låga toner på........
    Tar efter sin far, för hos mig finns inte en liten endaste liten ådra av musikalitet tyvärr.......

• vindaloos

Ja det finns ju det mesta till bebisen på BB men jag tyckte personligen inte att det var så bra att använda deras Torkypapper som tvättlapp.......vi tog med egna torra papperstvättlappar tror det är Euroshopper eller nåt annat billigt märke.

Vi hade egna kläder till lillen men det finns att låna, glöm bara inte att ha när ni skall hem!

Skönt med eget schampo och sånna saker, man behöver få frächa till sig!

Glöm inte kameran/videokameran, det är så kul att ha kvar de där första timmarna......*mys*

Ja lite frächa kläder att åka hem i för dig själv.
    Annars tror jag det mesta man kommer på gå att ta i efterhand, så gjorde vi, ringde och krävde lite loka och äpplen o sånna saker då jag blev sugen.

Och glöm inte ta med bilstolen till bebben då ni ska hem har hört massor som gjort det här på FL pinsamt.

• vindaloos

Tacka vet ja inget papper alls de har ju hur bra underlivsduschar som helst, mycket behagligare än papper hihi

• vindaloos

Tog med mig en bok för tidsfördriv - helt värdelöst, man har ju det vackraste i världen att kika på och pyssla om, jag rörde inte boken.
    Bindor tog jag med och tog lika många med hem de som finns är suverönt bra man behöver dem verkligen.
    Tänk att det kan va' så olika.......

• vindaloos

ommseif: ojsan jag hopas du inte tog det som om det du skrev skulle vara fel, det var inte så jag menade iaf. Jag ville bara säga att tänk vad olika det kan vara vad man behöver och inte

• vindaloos

SKulle också vilja veta mer om babysim här i stan.
    Är så sugen på att ta lillfisen och åka på paradisbadet nån dag och bara slappa och plaska och bli skrynkliga......Lilla Söderhavet heter det va? hihi gud så spännande.
    Vi har bara badat här hemma i bubbelbadkaret och det är nog kul tycker han.

• vindaloos

Ja vintern är här nu, redan.......igen.......tycker nyss det var vinter och vi fick Isaac......och ja snart är det januari igen......snart fyller han väl femton också *hjälp*

• vindaloos

*gråt* Gåstolar och trappor är ingen hit......inte tillsammans i alla fall fy katten vilken mardrömsdag det blev igår......allt går så fort och plätsligt var det bara att åka till akuten *suck* som tur är gick allt bra. Pojken är blåslagen lite överallt och jag allmänt chockad men idag mår vi gott igen......

• vindaloos

Ja på sjukan sa det att det var jättevanligt......det trodde inte jag. Man kände sig som sämsta mamman i världen som glömt grinden.....

• vindaloos

Fler som har små knyten som upptäckt sin härliga falsettröst och måste tänja på alla gränser för att höra hur högt den kan nå
    Herregud så det låter här hemma, ja inte nu då för nu sover han lunch, men han tar i så han rakt blundar och så skriker han HÖGT så alla katter hoppar ur pälsen och sticker som fyra skållade pärfat under sängen........och det är ännu bättre om man sitter i gåstolen för då kan man hänga på och se var de tar vägen de små stackars liven.

• vindaloos

Å vi har varit och fotat oss hos ARfoto igår, och jag tror att bilderna blir jättefina, ska bli så skoj att se dem.
    Knäppte ett nakenfis kort och det blir nog supergulligt. Hoppas på att kunna ge bort många som julklappar, blir lätt i år att hitta på sånt hihi.

Det blir inget fika för mig på fredag iaf, vi har lite körigt med både det ena och det andra i veckan, och sedan blir det äntligen IKEA på lördag!!!!! Som jag har längtat efter detta........nu ska vi köpa en ny bokhylla......ut med det gamla hemska 80-tals åbäket som står och ser omodern ut......

• vindaloos

Geka: Jo vi tycker att han e så bra på att fånga ögonblicken, och det blir säkert jättefina bilder.
    *suck* ja jag skulle nog vara gladast om Ikea fick fingrarna ur ****** och tog sig en titt på övik som potentiell Ikeastad.......skulle kunna lova dem många av mina tusenlappar faktiskt Jag hittar alltid så mycket saker som jag inte visste att jag behövde, förstår inte det.......
    Fast nu finns inte utrymme i ekonomin för det, har en strikt lista med mig som skall följas (nästan) till punkt och pricka resten av slantarna skall gå till julklapparna (hihi har en lista för det med, har blivit alldeles för diträ för att komma ihåg vad alla skall få annars)

• vindaloos

Sitter faktiskt och skall beställa lite ur garntjänst katalog! Nu har jag bestämt mig för att sticka lite till Isaac. Mössa sockor och en fin byxa och tillhörande tröja i blått och vinrött, jättesött. Och jag älskar stickade plagg. Hoppas att jag hinner göra det mesta klart på den här sidan året bara

• vindaloos

hm vi har tandstiltje här.......två verkar räcka för Isaac.

• vindaloos

Nu är alla garnnystan på väg till mig så nu väntar vi med spänning att få börja sticka lite vinterkläder........
    Typiskt mitt beställarfinger.......och jag vet att det inte är det enda som kommer att beställas *suck* det är alldeles för lätt att beställa och handla hemifrån numera.

• vindaloos

å *suck* blir lite avis på tacopaj o sallad o mums mums vad det nu blir ni äter.......gott låter det iaf.
    Ska minsann göra mig en egen tacopaj nån dag......och en kladdkaka........så det så

Ha en härlig träff i morron iaf.

Mia: E läget bättre m du?

• vindaloos

Är det så att tråden bara ligger tre månader fortfarande? Ska jag starta upp en ny tråd kanske?

Svar på tråden Övikstråden