Övikstråden
Haha måste också skryta lite........
Isaac ålar sig fram för fullt. Han har bara rullat sig fram hittills men nu jämarns, nu far han framåt som en liten fartdåre och ser så himla nöjd ut!
Haha måste också skryta lite........
Isaac ålar sig fram för fullt. Han har bara rullat sig fram hittills men nu jämarns, nu far han framåt som en liten fartdåre och ser så himla nöjd ut!
Skulle också vilja veta lite priser.....
vilken anstormning
Jag kan inte lördag el söndag tyvärr. Skall få min första shoppingdag utanbarn på lördag
så den vill jag inte missa.
Men vi kan bäl kolla upp hur det ser ut längre fram.......antar att det blir lite väl långt för er alla komma till holmen så vi bestämmer ett nytt datum. Jobbar nästa fredag så det går inte för mig i alla fall.
Den 7/10 var Mia ledig tror jag så det skulle ju gå, men det är många dagar tills dess.
Aaaaghhhh, jag vill osså fika på lördag......men det kommer ju fler tåg.
Chino: Fullständig rapport tack!!!! Jag tänker inom kort också beställa den nya ergon. Hoppas den är kanon, men eftersom jag gillar Patapum, så torde jag ju gilla ergon.
Ja imorron bär det av till stora staden och en hel shoppingdag utan bebis, det känns konstigt faktiskt. Men han skall vara hemma med pappis och busa o gosa, det är mycket bättre. Hoppas egentligen inte att jag hittar så mycket fint, det brukar bli så dyrt då
MiaE, visst är det så att inom fyra månader så skall man vara garanterad plats på förskolan? Jag har för mig det och detbrukar fungera här i kommunen.
Linn:Ja det blir svårt om du inte vet var du vill flytta och sedan fått en plats, då får du söka om eller så kanske det blir långt att hämta o lämna, eller en omväg. Du får göra bort flytten tidigt så att du vet var ni skall bo
och sedan göra ansökan. Fast det är nog inte så lätt kanske.
Haha! Nu ni ska jag äta världens godaste lunch!!! Hemgjord pitepalt m fläsk.......och tatatatam, hemgjord lingonsylt! Hur gott som helst
HAllå där......sitter typ med beställarfingret varje dag och "nästan" beställer sjalar......
ju
Vill faktiskt har en Rebozo de är så jäkla fina och sedan vill jag nog ha en stork också, de är läckra. Men samtidigt kan jag inte slita blicken från Didymos vackra sjalar......herregud vad pengar det skulle bli då!!!!! ooooops, bäst jag hålle rmig till att kika lite i gallerian eller så.
Hoppas ni får det bra på träffen imorron *snyft o pust över den missade kladdkakanm det måste vara det godaste som finns*
Själv har jag som sagt ätit pitepalt (MIA E det var skitgott hihihi) och det gjorde Isaac med, han gillade palt. Tur att man tänkte på honom innan o inte saltade ihjäl palten.
Har även gjort nya pureér till honom idag, det började tryta i frysen så vi kokade ihop lite smått o gott.
Nu har vi också köpt en ny bilbarnsstol! De är ju billiga från o med idag så då köpte vi en......jättefin Acta Graco Cosmic. Röd o svart är den och Isaac sitter som en liten prins i den.
Ja det var väl nog, nu skall jag i säng så jag orkar shoppa imorrn.
Ha d
www.familjeliv.se/Forum-3-25/m4621091-4.html
Ursäkta mig!!!! Men vad finns det för människor out there........
Jag kommer aldrig mera skriva att alla mammor vill sina barns bästa det kan jag ju säga!!
Jo Fru Bengtsson det är hemskt det där i denna tråden, såg att du sett den före mig och orkat med att svara. Jag blev så arg och ledsen då jag läste och jag håller med om millemamma att man borde ha körkort på att få ha barn. Usch säger jag bara, vilken kränkande förälder.
Och jo visst tycker jag att man kan bära ganska länge i Mobyn. Isaac var väl närmare 8kg då ville jag byta, den blir liksom lite svajjig men fortfarande mycket mysig. Vill man bära länge och promenera kan det dock bli lite jobbigt med elastisk förlänge.
Jag vill använda min moby igen, men jag har ignen att använda den på.......*snyft* Kanske bara tar fram den o gossar på den
Hoppas ni hade det bra på träffen iaf.....lite avis men som sagt vi bestämmer en ny dag.
Nä upp o äta paltrester, det blir lördagsmiddag för mig.
CHerstin: *ASG* himmel va kul han va......
Ja jag såg ju inte att ni skrivit här så jag har varit och trippat omkring i sjaltråden och frågat om vi skall ha träff den 7/10 eller /7710 om det går bra
(f'låt FruB hihi)
Jag är med men vart och när på dagen? SKa vi vänta lite med det eller skall vi bestämma nåt nu. TYcker ni att det var behändligare att vara hemma hos någon så är vi det igen tycker jag. Ni är välkomna hit om ni vill, men antar att vi inte blir så många då
det är ju en bit, eller?
Fick totalt hjärnsläpp på min lilla shoppingdag! Det var så mycket folk överallt att jag inte kom mig för nånting alls. Jag provade inte ett enda plagg och jag som såg framför mig en dag med ut och in ur provhytter, men jag tappade koncentrationen
Köpte som vanligt lite åt pojken iaf, typiskt, det blir alltid så
NU!!!!! Nu ser man tanden på Isaac, hans första har ploppat upp och syns lite vit o gullig i nedre planhalvan av munnen
Skall försvara amningen med näbbar o klor än så länge, säger jag nu, vi får väl se hur kaxig jag är sedan
Ja ni för mig spelar det ingen roll alls. Men ni är hjärtligt välkomna att komm aner och hälsa på med sjalar och tillbehör och bebisar/barn ja och ett gott fikahumör såklart. Vi kan väl höra hur resten av alla fikamammor förhåller sig. Bra om vi blir ett par stycken
Vet inte hur det är med astmatiker o så men jag har ju djur så är det ett problem så får vi kanske tänka om. Vi har 4 birmor nämligen.