Inlägg från: MiaE |Visa alla inlägg
  • MiaE

Övikstråden

Ivan gör väldigt olika... Han äter ju oftast välling nån gång mellan 5 o 6. Men det kan hända att det blir allt från 4 till 7. Oftast somnar han om. Sedan sover han då till runt 8. Men jag är på tok för lat för att kliva upp då, så oftast blir vi kvar i sängen ett tag. Sedan upp och göra allt morgonstök som pyamas av, sitta på potta osv. Frukosten med gröt blir oftast runt 9.30-10. Men jag vet ju inte hur andreas gör, då han är hemma nu, dock kör jag så här på helgerna med.

• MiaE

Som dagisfröken kan jag bara säga att byxa jacka är det värsta man kan sätta på ett barn. Det bara glipar i ryggen....

• MiaE

Puh fantast... jag kommer på studs!

• MiaE

puh fantast: men jag vill bara komma på helgen då jag e ensam hemma

• MiaE

Ingen som har lust att hitta på något i helgen?

• MiaE

Moonsleeper:

Måste bara säga... Hemköp har ÄNNU billigare papperstvättlappar... Eldorados... Och hur bra som helst. Så nu vet ni andra det med.

Sen beror det på om du ställt in dig på att amma eller inte. Men har du det, så skit i allt vad flaskor heter... Ge amningen en chans. Du märker redan på BB om det funkar eller inte.

Sen salva, rekommenderar en som heter Inityol. Överlägset bäst då den drar in i huden och tar bort rött mycket effektivt.

En annan sak jag rekommenderar är en bärsjal. Du får säkert klämma lite på Lionessans eller Jolickas. Men rekommenderar den Lionessan har. Ett underbart hjälpmedel om du får en liten bärfis.

Nässug är något man ska använda mycket sällan då det blir för "rent" i näsan. Helst rekommenderas vanligt koksalt som man sprutar in i näsan. Så köp koksalt i stället!

Har du några funderingar så fråga på.

• MiaE

Somliga var så illa där an där nere efter förlossningen att t.o.m. Lambi kändes som sandpapper... tur s´det fanns "underlivsdusch" att tillgå.

• MiaE

Vi har ju varit med en gång, minst... somliga fler. Godis är ett måste!

• MiaE

Haha! Ja Ivan klappar och vinkar för fullt... HELST när maten ska in i munnen... men även vid andra tillfällen.

Men hörrni tjejer! Vet någon av er var de säljer såna där självlysande stjärnor och planeter? som man kan sätta i taket... Har sett en jättestor förpackning med såna men har inte hittat de nu när jag tänkte köpa. Har kollat barnens hus men inte där... Nån som kan hjälpa mig?

• MiaE

Ja, men då måste de ha slut på Barnens Hus, för jag var också bombsäker på att det var där...

Svar på tråden Övikstråden