Inlägg från: Anonym (yrsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (yrsa)

    Ut med packet!!

    Hej!

    Usch, vi bor i ett litet trevligt villasamhälle..och har nu för tredje ggn i rad råkat ut för att ungdomar sätter rasistiska klisterlappar på lyktstolparna i byn, oxå utanför vårat hus! Jag tar väldigt mkt åt mig av sånt här..undrar om det är riktat mot oss (finns knappt några invandrare här) eller om det bara är helt slumpmässigt påklistrat...olustigt hur som helst.

    Är ni med om rasistiaks saker ibland? Eller att folk säger sånt? Barnen frågade vad dte var för klisterlapp, men de kan inet läsa ännu...
    Hur förklarar man sånt??

  • Svar på tråden Ut med packet!!
  • Anonym (yrsa)

    Jo det kan ju faktiskt vara så att det inet är ungdomar från vår by...så att flytta tror jag inet lals på. Det kan ju bli likadant på nästa ställe om ett år typ.

    Blev vääldigt irriterad när jag såg att de klistart lappen på vår egna ditsatta "Se upp för barnen skylt" och den SITTER, helt omöjlig att få bort...gggrrrr

  • Anonym (yrsa)

    Blir så orolig ibland att andra ungdomar ska ge sig på barnen när de är lite äldre, och man inte finns där och kan skydda dem....suuuck...

  • Anonym (yrsa)

    OK Tack för tipset om matoljan :)
    Har minsann själva betalt för "kör sakta skylten" så det är extra retsamt att de klistart den där...

    Som sagt jag har aldrig märkt av nån fientlighet från nån i byn, lapparna kan lika gärn avara fr nån av ungdomarna från stan, det hänger ju lite ungdomar här ibland på helger och så... Trist

    Ibland känner jag dock när vår ene son varit i konflikt på byn elelr i skolan att jag är rädd att andra ska "minnas det bättre " för att han är mörk, eller döma hnm "hårdare" s a s...men jag tror eg bara jag är nojig...

Svar på tråden Ut med packet!!