Inlägg från: Linda 89 |Visa alla inlägg
  • Linda 89

    bf juni 2009

    Hej är 19 år gammal och jag och min kille väntar våran första den 4:e juni =)

  • Linda 89
    Sannii skrev 2009-03-17 17:07:28 följande:
    Heej. Jag har BF den 20 juni, ett midsommarbarn med andra ord. Väntar en flicka. Jag får så sjukt jobbiga halsbränna-attacker på kvällarna, är det någon mer än ja som får det och vad gör ni för att minska eller få bort dom? / Sanna
    Hej Sanna, jag har haft halsbränna genom hela min graviditet. Jag har köpt halsbrännetabletter som heter Gaviscon och dem hjälper mig =). Så tycker du borde prova med halsbränne tabletter om du anser att det är ett stort problem, mina halsbränneattacker är jätte kraftiga och därför har jag köpt halsbränne tabletterna =). MvH Linda
  • Linda 89

    Chanchita 30 skrev 2009-03-10 14:52:09 följande:


    Jag ska backa tillbaka o läsa lite vad ni skrivit om så att jag inte bara tar upp "gamla" ämnen :) Tänkte dock slänga fram en grej direkt! Hur mycket känner ni av era bebisar? I förra veckan var vår en riktig piggelin o hela magen hoppade när hon rörde sig! Jag tyckte det var superkul! Sen har jag dagar, som igår o idag då det är väldigt lugnt, kände igår när jag gick o la mig o har känt lite lite idag.
    Min unge är likadan, den sparkar runt 5-6 på morgnarna och när jag ska gå och lägga mig och någon enstaka gång på dagen men annars så är det väldigt lugnt i magen. Eller ja, det finns dem dagarna då det är väldigt mycket rörelse där inne =).
  • Linda 89
    lovelylinda skrev 2009-03-21 22:22:06 följande:
    Detta forum tror jag att jag kommer gilla :) Vi väntar vårt första barn den 19 juni så vi vet vad vi ska göra på midsommar iaf :) Måste säga att jag mår riktigt bra förutom halsbrännan och ont i ljumskarna, men det hör väl till. Ska bli kul att följa er!
    Det låter som en rolig midsommar =). Jag och min kille väntar vårat första barn den 4:e juni =). Jag har också halsbränna men käkar Gaviscon så det lindrar ju =P.
  • Linda 89

    Haha ja precis, och alla går inte över tiden heller. Har snackat med flera stycken som fått innan BF så ungen kommer när den kommer =). Önskar bara att ungen kunde komma nu för längtar så mycket efter den =).

  • Linda 89
    lovelylinda skrev 2009-03-23 14:13:14 följande:
    Halsbrännan är inget problem längre, köpte samarin och det hjälpte :) Fick min havandeskapspenning beviljad idag så nu blir det bara jobb i 3-4 veckor till. Det känns riktigt skumt men ska bli skönt! Inte för att jag inte gillar mitt jobb utan snarare för att det börjar bli tungt att jobba med 1-4 åringar nu när magen är stooor :) Risken är väl att jag kommer klättra på väggarna i mitten av maj...
    Haha okej, ja jag sitter redan och klättrar på väggarna. Sitter typ bara vid datorn och diskar och städar hela dagarna, finns inget att göra. Blir typ tokig =P. Okej, själv äter jag Gaviscon och tycker att dem är bra, jag äter tuggtabletterna men det ska visst finnas i flytande form också =P.
  • Linda 89
    CatherineDylan skrev 2009-03-23 15:33:10 följande:
    Hej allihopa..Hur flyter allting på nu? Känner ni er stora? eller är det bara jag som känner att magen börja ta mer o mer plats?
    Jag känner mig stor, hade byxor som var ett antal storlekar för stora och nu kan jag inte ens knäppa dem =/. Får knappt upp dem över rumpan =P.
  • Linda 89
    CatherineDylan skrev 2009-03-23 17:26:27 följande:
    Hur mycket har ni alla gått upp i vikt?Mina byxor går inte att knäppa, men jag får på mig de..Och mina tröjor bara reser sig hela tiden, så man få jämnt gå o dra ner på de hahaDet är hur mycket rörelse i magen nu också, vilket är skoj,Nu få Killen njuta lite av graviditeten också :)
    Jag skrevs in när jag var i v.9+ 5 och då vägde jag 49.5 nu är jag i v. 29.3 och väger 62.7 så har gått upp en hel del =P. Mina linnen åker också upp, som tur är har jag köpt mamma byxor men köpte nog för liten storlek för måste dra in både rumpa och mage för att få på mig dem xD. Sen brukar jag oftast använda långa linnen också så då slipper jag dra ner dem hela tiden =P.
  • Linda 89

    Vi har handlat en massa kläder på tradera och dem är i väldigt fint skick allihop =). Sen blir det väl mer shopping av kläder när ungen kommer ut och man vet vad det är för kön =).

  • Linda 89
    DitteS skrev 2009-04-27 14:25:33 följande:
    Är det nån som fortfarande känner sig lite skraj inför förlossningen? Berätta inga skräckhistorier tack!!! Jag är 1a gångsföderska : ). Ikväll ska vi på första profylaxkursen (av 2 tillfällen). Killen anmälde oss. Jag hade nog inte gjort det. Kan inte visualisera mig liggandes där o krysta. Men ut ska han, den lille!!! : )
    Jag är också förstföderska men jag har inte ens tänkt på förlossningen, utan jag tar den som den kommer :). Det enda jag har tänkt på är vad jag vill använda för bedövning :P.
Svar på tråden bf juni 2009