• PippiLottan

hur mycket är det möjligt att gå ner i vikt på 30 dagar?

på ett ungefär, då tänker jag köra stenhårt men vill ju ändå att det ska vara någorlunda sunt.
    vilken metod är bäst?

• Svar på tråden hur mycket är det möjligt att gå ner i vikt på 30 dagar?
  • épouse

Det sunda är väl 1kg i veckan (max 2kg i veckan)
    dvs 4 - 8kg.

• épouse

vilken metod som är bäst beror helt enkelt påvilken nivå du ligger på? Tränar du idag? Har du aktivt arbete? Matvanor?

• PippiLottan

jag rör mig mycket på jobbet. tränar inte men ska försöka promenera en timme per dag eller mer.

• Fia Lundbom

Det där är ju väldigt individuellt och beror också på hur mycket övervikt man har..

Köra stenhårt säjer du - med nån diet eller ? Promenader ger inte så fasligt mycket faktiskt - men det är naturligtvis bättre än ingenting.

• PippiLottan

pga whiplashskada och småbarn och make som jobbar borta är det svårt att få någon annan träning än promenader till och från jobbet tyvärr.
    Jag kör inte med någon diet annat än tallriksmodellen och små portioner. Kan dock tänka mig att byta ut något mål per dag mot nån dietdricka

• Fia Lundbom

På vilket sätt förändrar du dina matvanor ? Hur äter du idag ?

• PippiLottan

jag äter för stora portioner, vi äter mycket "god" mat, alltså lite eller mycket för fet. Är svag för smågodis och äter alldelens förmycket av det. Samma sak med fika bröd.
    Så nu tänker jag helt enkelt försöka rökna kalorier och skippa allt godis och skräp, men laga mat som hela familjen kan äta

• Fia Lundbom

Jag skulle vilja tipsa om LCHF - jag har provat den själv och tycker den är klart bäst av alla tjugo dieter jag testat förut. Man är mätt och belåten och äter god mat.
    Det gäller att undvika kolhydrater och äta protein och fett.
    Där behöver du inte räkna kalorier - men naturligtvis äta måttligt ändå.

För resten av familjen kan du ju ha potatis, ris pasta eller annat bara att du själv skippar det.

kolhydrater.ifokus.se/

Det kommer säkert hända saker när du skippar det onyttiga och tar lite mindre portioner.

Lycka till !

• épouse

PippiLottan skrev 2009-01-28 16:25:14 följande:

jag rör mig mycket på jobbet. tränar inte men ska försöka promenera en timme per dag eller mer.
    Hur många kalorier får du i dig på en dag?
    Ska du gå ner i vikt måste du ligga på kaloriminus.

Men du skrev att du skulle köra stenhårt? Promenad är väl inte stenhårt ;-P

Mitt tips är att promenera i 45 min rask tempo. Avsluta hemma med www.iform.se/polopoly.jsp&a=7218# sköna valfria övningar.

Mera hemma övningar www.iform.se/Crosslink.jsp&a=1287

Kör hårt och lycka till
  • PippiLottan

köra stenhårt med maten tänkte jag*ler

Svar på tråden hur mycket är det möjligt att gå ner i vikt på 30 dagar?