Vänner i kristianstadområdet!
Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!
Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!
Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!
Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!
Edvina: Vi har ett så kallas "specialteam" som går över alla medicinavdelningar. Där det fattas folk vid sjukdom osv hoppar de in. Innan vår avdelning blev en enhet med Akuten och ITVA så "lånade" medicinavdelningarna folk av varandra, om man var ngn xtra personal på ett ställe och fattades på ett annat. Då var det mer en regel än ett undantag att man lite då och då fick jobba på annan avdelning om man var utöver bemanningsmålet. Men eftersom vi inte längre hör till medicinsavdelningarnas enhet så är det dyrare försjukhuset att "låna ut oss". (tror jag) I detta fallet så hade jag varit hemma hela veckan och en från specialteamet hade jobbat hos oss. Vi har stort utbrott av kräksjukan på vår avdelning just nu och då var det bättre att jag gick till den andra avdelningen för att undvika smittspridning.
hmmm, lite långt o rörigt kanske...???
Tråkigt att du måste pendla, du kunde sökt jobb hos oss
maniok: Jag har försökt få på csk men det är helt omöjligt, så länge jag inte har i tankarna att bli ssk.
immaaa: Truls heter min systers son
men det var som jag sa till svärmor att det är bättre vi misslyckas med katten än med hennes förhoppningsvisa barnbarn!
Även vår kisse är vår bebis! Hon är väldigt speciell vår lilla dam..Jag och sambon är dte bästa i hennes liv och alla andra är onödiga, dem kan man ju bita lite om det inte passar.. Förra helgen stod jag och pratade med grannarna och då satt hon vid tomtgränsen och jamade! Jag var ju inte hos henne...
sofflan: vilken katt!!!
Vår kan öppna dörrar, låsa upp dörrar, försöker öppna fönstren (men har inte lyckats än) öppnar kylskåpet och vägrar oss låta oss sova förlänge...
nu vill jag hem!!!!!!!
vår gör inga såna saker som att öppna dörrar och liknande. Hon sover när vi sover också, väldigt behändigt!
ja om edvin gjorde det hade jag varit glad!
när jag hade influensa låg han och lekte med mina fötter hela dagarna