• Greksmurfen

min älskade lillebror är numera en ängel

fick idag reda på att min 21 åriga lillebror valt att lämnat oss för alltid...han är numera en av änglarna i himlen....

huvvet är totalt tomt och allt går som i ett töcken..var och såg han innan på bårhuset såg precis ut som att han sov....

fyyfanken hur ska man orka gå vidare?......var bara 1 år sen min älskade kusin på 19 år gick bort.

ÄLSKAR dej lillebror...VARFÖR...

mamma till Maximilian född 081028
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-01 08:09
    www.tillminneav.se/showPage.php
    min älskade lillebrors minnessida som jag hållerpå å bygga upp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-04 00:47
    den 29 jan valde min lillebror att försvinna från denna jord. det var inget han hade planerat vad vi förstår. han var som vanligt på morgonen och åkte iväg för att åka till skolan men någonstans gick det fruktansvärt fel.

han hade kört ut till en liten badplats utan strand ute i skogen. sjön e liten å platsen e magisk på ngt sätt..den e så lugn å fin...vi brukade åka dit tillsammans. han tog vad som fanns tillgängligt och ledde in avgaser i bilen å dog till följd av avgaserna=(....under tiden hade han musik på i bilen och bilen parkerad så han såg ut över sjön.

han hade innan suttit på den lilla parkbänk som vätter ut mot sjön å filosoferat. det fattades en smörgås å hans blåbärssoppa låg där på bänken.
  • Svar på tråden min älskade lillebror är numera en ängel
  • ljuvliga

usch beklagar sorgen.. :( gjorde ont att läsa det du skrev. vet hur hemskt det är och hur svårt tillvaron är, och hur ont det gör att förlora en bror som man älskar så otroligt mycket. har själv en änglabror. :(

• Greksmurfen

Lantani skrev 2009-02-04 12:49:25 följande:

usch din stackare. Beklagar sorgen...
    [/citat]

tack gumman.....kände inte att ja ville prata om vad som hänt i det andra forumet med våra små bebbar ...känns lite fel=(

legat och vridit och vänt mig i sängen tillräckligt nu.....det e så mkt tankar som far omkring i huvudet....begravningen är bestämd till den 20 feb...usch känns så långt fram tills dess...=(..
    vil inte begrava min egen lillebror...det ska inte gå till på det viset. vi 4 syskon e ju meningen att man ska åldras tillsammans ...

denna psykiska terror att han e borta tar knäcken på mig =(.....
    sassy74 skrev 2009-02-04 12:38:20 följande:
    [citat]
    Beklagar sorgen... jag misste min bror för snart 2 år sedan och det känns fortfarande hemskt jobbigt vissa perioder. Jag fick en dotter förra helgen och det känns lite tungt att han inte hann träffa henne..
    [/citat]

den tanken har jeag med ..han hann få träffa min son som nu e 3mån....han älskade barn å min lilla max... han var en så stolt morbror om han bara visste vad han lämnade efters ig den enorma sorgen av många. han var så kramgo och glad och sprallig alltid. tro aldrig ja ha sett han arg eller brusa upp sen vi var små små...å då förtjänade ja det säkert=P......tro det komer bli en full kyrka=(
    Widerlich skrev 2009-02-04 12:46:57 följande:
    [citat]

Beklagar sorgen, vet vad självmord i släkten kan göra med vissa personer. Min kusin tog livet av sig när han var 24 och min sambos barndomskompis tog livet av sig i sommras. Man får hoppas att tiden läker alla sår.
    jo men tyvärrtro ja inte att tiden läker såren men dremot att man lär sig att leva med öppna sår =(....min kusin va 19 när han gick bort för 14månader sen å nu min lillebror på 21 =(..livet har ju precis börjat..
  • golla28

Min bror tog livet av sig för två år sedan och jag kan säga att för mig har tiden inte läkt såren. Sorgen ser annorlunda ut idag än vad den gjorde när det precis hände men en stor del av mitt hjärta är fö alltid trasigt.

• Greksmurfen

golla28 skrev 2009-02-05 14:05:23 följande:

Min bror tog livet av sig för två år sedan och jag kan säga att för mig har tiden inte läkt såren. Sorgen ser annorlunda ut idag än vad den gjorde när det precis hände men en stor del av mitt hjärta är fö alltid trasigt.
    Hur gammal var din bror?...tro inte heller att tiden läkar alla sår....det e ju 21 år som man haft tillsammans med en massa minnen....är som beroende att hitta så mkt minnen av han som möjligt just nu....bilder, filmklipp saker som han hade ...för att bevara han som han e i mitt sinne.
  • anmara

Nej tiden läker inte alla sår, men det blir lättare att hantera.
    Jag grät varje dag i 4 månader när min bror dog, nu har jag inte gråtit av saknad på tre-fyra år, men saknar det gör jag ändå. I början trodde jag aldrig att jag kunde känna glädje igen, men det gör jag i dag, till och med lycka.
    Så tiden gör sorgen lättare att hantera. Det var så jag menade.

• golla28

Greksmurfen: min bror skulle precis fylla 25.

• Greksmurfen

golla28 skrev 2009-02-05 18:27:45 följande:

Greksmurfen: min bror skulle precis fylla 25.
    då va han oxå mycket ung=( beklagar.....min lillebror skulle fylla 22 den 12 maj.....hade tänkt köpa ett nintedo ds till han...han spelade alltid på min åstorebrossans... men de kostar ju lite mer så vi hade tänkt lägga ihop till en vid hans födelsedag..men tyvärr blir det ju inget med det=(
Svar på tråden min älskade lillebror är numera en ängel