• Greksmurfen

min älskade lillebror är numera en ängel

fick idag reda på att min 21 åriga lillebror valt att lämnat oss för alltid...han är numera en av änglarna i himlen....

huvvet är totalt tomt och allt går som i ett töcken..var och såg han innan på bårhuset såg precis ut som att han sov....

fyyfanken hur ska man orka gå vidare?......var bara 1 år sen min älskade kusin på 19 år gick bort.

ÄLSKAR dej lillebror...VARFÖR...

mamma till Maximilian född 081028
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-01 08:09
    www.tillminneav.se/showPage.php
    min älskade lillebrors minnessida som jag hållerpå å bygga upp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-04 00:47
    den 29 jan valde min lillebror att försvinna från denna jord. det var inget han hade planerat vad vi förstår. han var som vanligt på morgonen och åkte iväg för att åka till skolan men någonstans gick det fruktansvärt fel.

han hade kört ut till en liten badplats utan strand ute i skogen. sjön e liten å platsen e magisk på ngt sätt..den e så lugn å fin...vi brukade åka dit tillsammans. han tog vad som fanns tillgängligt och ledde in avgaser i bilen å dog till följd av avgaserna=(....under tiden hade han musik på i bilen och bilen parkerad så han såg ut över sjön.

han hade innan suttit på den lilla parkbänk som vätter ut mot sjön å filosoferat. det fattades en smörgås å hans blåbärssoppa låg där på bänken.
  • Svar på tråden min älskade lillebror är numera en ängel
  • Tuffsan

beklagar sorgen,

vet hur det är att förlora ett syskon, förlorade min lille bror för 11 år sedan han var då 12 år gammal men det var av andra omständigheter än din. Men saknaden är trotts allt lika, lider med dig så, det är inte meningen att dom ska dö så unga, undrar i bland vad som är meningen med livet, men vi får se dom som änglar i himmelen som en tröst.

• Greksmurfen

Tuffsan skrev 2009-02-05 19:18:48 följande:

beklagar sorgen, vet hur det är att förlora ett syskon, förlorade min lille bror för 11 år sedan han var då 12 år gammal men det var av andra omständigheter än din. Men saknaden är trotts allt lika, lider med dig så, det är inte meningen att dom ska dö så unga, undrar i bland vad som är meningen med livet, men vi får se dom som änglar i himmelen som en tröst.
    jo man försöker se positivt..men just nu e det väldigt svårt att se meningen med livet....min lillebror var så fylld av livsglädje så jag förstår inte vart det gick fel=(....ingen som någonsin kunnat ana att detta skulle ske...

jo att förlora ett syskon är som att förloa en del av sitt hjärta =(....
  • Greksmurfen

håller på och planerar just nu för min lillebrors begravning...känns hemskt att behöva planera för det.....men ska göra mitt bästa för att hedra hans minne den dagen....tro det kommer bli en fullsatt kyrka han hade mga vänner. mamma har gett oss syskon fria händer med upplägget..tänkte ha 3-4 låtar å kanske ngn fin dikt...nga förslag?
    förslag på upplägg eller hur har ni gjort? blomarragemanget kommer vara ett kors, ett hjärta och ett ankare (tro hopp och kärlek som de ska representera)

• Tindrisliten

baklagar sorgen! Fint initiativ och starkt att du orkar starta en minnessida!Kram!

• Greksmurfen
    Tindrisliten skrev 2009-02-09 00:03:57 följande:
    baklagar sorgen! Fint initiativ och starkt att du orkar starta en minnessida!Kram!
    tack...just nu känns det bästa tt få göra ngt hela tiden..hela kroppen blir så rastlös på ngt sätt så man måste få göra ngt ...och sitta å dona med hans minnen hjälper.
  • lieva

Beklagar sorgen. Förlorade också min bror genom självmord och vet precis vad du går igenom just nu. Detta var för snart två år sen och han var då 19 år. Den första tiden går man helt i dvala,sen efter begravningen kändes allting helt tomt bara.
    Nu såhär när det har gått ett tag,känns det som man börjat leva igen,men sorgen finns där inne varje dag ändå. Men man lever på ett annat sätt nu tycker jag..Uppskattar små saker och lever mer för dagen.. ,den bästa medicinen är nära och kära,prata,prata prata och låt sorgen ha sin gång.*kram*

På min brors begravning valde vi låtar som han gillade och låtar som sa mycket. Tex. hade vi Mad World med Gary jules och
    Josh Groban~Remember ,Och även May it be-Enya

Greksmurfen skrev 2009-02-08 23:53:48 följande:
    håller på och planerar just nu för min lillebrors begravning...känns hemskt att behöva planera för det.....men ska göra mitt bästa för att hedra hans minne den dagen....tro det kommer bli en fullsatt kyrka han hade mga vänner. mamma har gett oss syskon fria händer med upplägget..tänkte ha 3-4 låtar å kanske ngn fin dikt...nga förslag?förslag på upplägg eller hur har ni gjort? blomarragemanget kommer vara ett kors, ett hjärta och ett ankare (tro hopp och kärlek som de ska representera)
  • Greksmurfen
    lieva skrev 2009-02-09 00:39:55 följande:
    Beklagar sorgen. Förlorade också min bror genom självmord och vet precis vad du går igenom just nu. Detta var för snart två år sen och han var då 19 år. Den första tiden går man helt i dvala,sen efter begravningen kändes allting helt tomt bara. Nu såhär när det har gått ett tag,känns det som man börjat leva igen,men sorgen finns där inne varje dag ändå. Men man lever på ett annat sätt nu tycker jag..Uppskattar små saker och lever mer för dagen.. ,den bästa medicinen är nära och kära,prata,prata prata och låt sorgen ha sin gång.*kram* På min brors begravning valde vi låtar som han gillade och låtar som sa mycket. Tex. hade vi Mad World med Gary jules och Josh Groban~Remember ,Och även May it be-Enya
    då var du 24 precis somjag då din bror gick bort?.....jo man känner att man bara ÄR just nu, orakr inte planera ngt. är som besatt att hitta alla minnen jag kan om han för att kunna bevara.

vi har tänkt ha kapten röd- stjärnorna finns här lillebror lyssnade på den mkt i slutet..
    sen vill vi ha shirley clamp till en ängel och an angel med declan.....får man fråga hur din lillebror gick bort? märkte ni av ngt på han innan? jo känner med att familjen ger än den största styrkan just nu....vi är 4 syskon men min lillebror var mitt enda helsyskon =(.....även fast ja räknar mina andra syskon som det med då vi växt up tillsammans..
    honeypie84 skrev 2009-02-09 00:43:27 följande:
    Jag beklagar verkligen sorgen
    tack....
  • lieva

Jo,jag var 24 då också som dig.Min lillebror bodde hemma och hängde sig i taket så det var min mamma som fann han där tidigt en morgon. Usch,det där samtalet kändes så overkligt den där dagen,antar att du också fick ett sånt?Än idag kan jag ha svårt när telefonen ringer,på konstiga tider tex.
    Han var en ganska udda typ min bror igentligen, hade jättemycket vänner,men socialt sett,med familjen så var han innåtvänd. Satt mest framför datorn eller var hos vänner.
    Men sen när vi gick igenom hans rum så visade det sig att han hade hållt på massor med droger.. tunga sånna-Det sista vi kunde ana.
    Men nä,annars så visade han ingenting direkt,han hade bokat tvätttid dagen efter,skulle ta studenten snart och hade massor att se fram emot.Jag frågade honom någon dag innan hur han mådde och han mådde fint sa han. Men jag vet inte..än idag..
    Din bror då? Anade ni något? Lämnade han något brev? Det gjorde inte min bror.
    Vad skönt att ni är en stor familj,ta hand om varandra nu för i vissa fall kan det ske en kedjereaktion,i ren frustration och kanske dåligt samvete. Prata mycket.Oftast är det dem som visar minst sorg,som behöver den som mest.Men alla sorger har sin gång.Det måste man också respektera.

• Greksmurfen
    lieva skrev 2009-02-09 18:16:41 följande:
    Jo,jag var 24 då också som dig.Min lillebror bodde hemma och hängde sig i taket så det var min mamma som fann han där tidigt en morgon. Usch,det där samtalet kändes så overkligt den där dagen,antar att du också fick ett sånt?Än idag kan jag ha svårt när telefonen ringer,på konstiga tider tex. Han var en ganska udda typ min bror igentligen, hade jättemycket vänner,men socialt sett,med familjen så var han innåtvänd. Satt mest framför datorn eller var hos vänner. Men sen när vi gick igenom hans rum så visade det sig att han hade hållt på massor med droger.. tunga sånna-Det sista vi kunde ana. Men nä,annars så visade han ingenting direkt,han hade bokat tvätttid dagen efter,skulle ta studenten snart och hade massor att se fram emot.Jag frågade honom någon dag innan hur han mådde och han mådde fint sa han. Men jag vet inte..än idag.. Din bror då? Anade ni något? Lämnade han något brev? Det gjorde inte min bror. Vad skönt att ni är en stor familj,ta hand om varandra nu för i vissa fall kan det ske en kedjereaktion,i ren frustration och kanske dåligt samvete. Prata mycket.Oftast är det dem som visar minst sorg,som behöver den som mest.Men alla sorger har sin gång.Det måste man också respektera.
    som ja nämnde tidigare i tråden så valde min 19åriga kusin att ta livet av sig 14 mån innan ådet telefonsamtalet var ngt av de värsta ja varit med fram tills tlefonen ringde 6.00 på morgonen och min make sa till mej att ta på mej klädera för min moster man kommer och hämtar dej det är något som har hänt din lillebror...redan då så flög det som en enda stor deja vu upplevelse genom huvudet ja visste att han var död......min moster man å min äldre bror mötte upp mej hemma utan för huset de ville inte säga ngt på telefon.....bar föll ihop när de båda gick ur bilen =( ...det kunde inte va sant inte min älskade lillebror =(... lillebror lämnade inget brev inget som kunde förklara vad som pågått...

han och min kusin var varndra mkt nära men min kusin hade hålt på med tunga droger och hade ju bott hos min lillebror under den sista tiden av sitt liv å hela hans livssituation var tragisk...lillebror vile ju hjälpa han så alla hans jobb pengar gick för att fösöka hjälpa sin kusin och hans lägenhet vistades det massa konstiga typer....så han hade det jobbigt innan och efter min kusins död...
    han flyttade hem å mamma höll ett vakande öga på han å han gick till navet å lömnade prover för att visa att han var ren från droger vilket han med va. han hade bara testat lite då kusinen levde. 

han kom tillbaka från obduktionen frö ett par dagar sen..usch ville verkligen inte att de skulle karva i min lillebror=(...jobbar inom sjukvården och harvart med å sett obduktion så de minnena sätter sig fast i huvudet och samma sak skulle min lillebror va med om....

vi anade inget han var en så social å sprallig å kramgo kille han måste ha hållt allt det jobbiga inom sig och allt pekar på att det inte va planerat det som hände den där dagen=(...
    oftast så lämnar de inga brev om deet är ett oplanerat självmord har ja läst=(...
Svar på tråden min älskade lillebror är numera en ängel