lieva skrev 2009-02-09 18:16:41 följande:
Jo,jag var 24 då också som dig.Min lillebror bodde hemma och hängde sig i taket så det var min mamma som fann han där tidigt en morgon. Usch,det där samtalet kändes så overkligt den där dagen,antar att du också fick ett sånt?Än idag kan jag ha svårt när telefonen ringer,på konstiga tider tex. Han var en ganska udda typ min bror igentligen, hade jättemycket vänner,men socialt sett,med familjen så var han innåtvänd. Satt mest framför datorn eller var hos vänner. Men sen när vi gick igenom hans rum så visade det sig att han hade hållt på massor med droger.. tunga sånna-Det sista vi kunde ana. Men nä,annars så visade han ingenting direkt,han hade bokat tvätttid dagen efter,skulle ta studenten snart och hade massor att se fram emot.Jag frågade honom någon dag innan hur han mådde och han mådde fint sa han. Men jag vet inte..än idag.. Din bror då? Anade ni något? Lämnade han något brev? Det gjorde inte min bror. Vad skönt att ni är en stor familj,ta hand om varandra nu för i vissa fall kan det ske en kedjereaktion,i ren frustration och kanske dåligt samvete. Prata mycket.Oftast är det dem som visar minst sorg,som behöver den som mest.Men alla sorger har sin gång.Det måste man också respektera.
som ja nämnde tidigare i tråden så valde min 19åriga kusin att ta livet av sig 14 mån innan ådet telefonsamtalet var ngt av de värsta ja varit med fram tills tlefonen ringde 6.00 på morgonen och min make sa till mej att ta på mej klädera för min moster man kommer och hämtar dej det är något som har hänt din lillebror...redan då så flög det som en enda stor deja vu upplevelse genom huvudet ja visste att han var död......min moster man å min äldre bror mötte upp mej hemma utan för huset de ville inte säga ngt på telefon.....bar föll ihop när de båda gick ur bilen =( ...det kunde inte va sant inte min älskade lillebror =(... lillebror lämnade inget brev inget som kunde förklara vad som pågått...
han och min kusin var varndra mkt nära men min kusin hade hålt på med tunga droger och hade ju bott hos min lillebror under den sista tiden av sitt liv å hela hans livssituation var tragisk...lillebror vile ju hjälpa han så alla hans jobb pengar gick för att fösöka hjälpa sin kusin och hans lägenhet vistades det massa konstiga typer....så han hade det jobbigt innan och efter min kusins död...
han flyttade hem å mamma höll ett vakande öga på han å han gick till navet å lömnade prover för att visa att han var ren från droger vilket han med va. han hade bara testat lite då kusinen levde.
han kom tillbaka från obduktionen frö ett par dagar sen..usch ville verkligen inte att de skulle karva i min lillebror=(...jobbar inom sjukvården och harvart med å sett obduktion så de minnena sätter sig fast i huvudet och samma sak skulle min lillebror va med om....
vi anade inget han var en så social å sprallig å kramgo kille han måste ha hållt allt det jobbiga inom sig och allt pekar på att det inte va planerat det som hände den där dagen=(...
oftast så lämnar de inga brev om deet är ett oplanerat självmord har ja läst=(...