• Emmylou

ÄD på KS Huddinge Del 3

Vi som väntar på eller har gjort behandling. Vi som ska få barn på ett eller annat sätt

• Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 3
  • Bette

Jag har också gasig mage tycker jag, jag varnade mina arbetskamrater för att jag kanske skulle pysa igår på jobbet {#lang_emotions_wink}. Idag har jag sett ett pyre som är 6 mm, jag är i vecka 6 enligt min gynekolog och då kan man ej se hjärtverksamhet, inte så här tidigt i alla fall. Jag kommer gå tillbaka dit nästa fredag och då kommer jag kunna se hjärtat picka. 6 mm är normalt för vecka 6 sade hon. Det fanns två stycken fostersäckar men hon kunde inte se något litet pyre i den andra. Det är möjligt att hon ser mer nästa vecka, men troligtvis fäste båda men en gick tillbaka slutade utvecklas.

Men som sagt nu har jag ultraljudsbilderna på kylskåpet, det lilla pyret är så gulligt. Det ska bli kul och se vad det blir för individ.

Bette

• AnkieG

Jag är 5/1 idag tydligen enligt ks, tycker att det är lite klurigt haha.

• Pricken76

Bette: Åh vad roligt att du såg en där inne. Det kan ju fortfarande vara 2.... spännande.

Ankie: Testa graviditetsuträkningen som finns under "Väntar barn" där kan du se i vilken vecka du är i. Det är lätt som en plätt. När har du BF?

Ha en skön helg nu. kramar från mig

• Bette

Pricken76: När börjar du att trappa ned på mediciner (hormonerna), jag kommer att börja efter vecka 10 att trappa ned långsamt enligt kliniken. Det blir bra det.

Är det säkert att man kan ta vagitorierna "baken". Det är ju super så slipper man förstöra trosorna.

Kram

Bette

• Emmylou

Bette- Grattis till det lilla pyret! Finns ju fortfarande en chans till 2, men du vet att så långt är det 1 som ska bli ert efterlängtade barn

Estra- tar Fragmin pga en blodpropp på ögats näthinna för flera år sedan. Har ej tagit blodförtunnande sedan tiden efter proppen. Man hittade inte orsaken, men dr sa att om jag skulle bli gravid så måste jag ha Fragmin i förebyggande syfte.

AnkieG- håller med om att det är klurigt med grav.veckor. På KS var man t.ex v 9+2 och sedan hos BM plötsligt i vecka 10 (eller 10:onde veckan). Nu är jag i v 26+6 eller 27:e veckan beroende på hur man räknar. Önskar man visste vilket sätt man räknar på när man t.ex läser på nätet eller i böcker. "V 30 överlever ditt barn om det skulle födas"- v 29+1 eller v 30+0????? Förvirrande.. Men, för varje vecka är det bättre, så mycket har jag förstått

Hej på dig Pricken & hej på din pösiga mage. Knasmage här med..

Kram till er alla & hoppas ni får en toppenbra helg!

• Bette

Ha en superhelg allihopa

Ska själv jobba lördag och söndag, känner mig helt slut efter jobbet idag. Jag har idag bytt sida från Hud till infektionssidan, kanske det är det också. Somnade i soffan vid 20:00 typ och vaknade 21:30. Så nu skall jag gå och sussa, som tur var så jobbar jag kväll både lördag och söndag, det är faktiskt superbra. Vi ska lägga sommarschema nu och då ska jag lägga in mest kvällar, är så morgontrött och det är skönt att få sova lite extra tycker jag.

Kramar

Bette

• AnkieG

Helt sjukt vad trött man är på dagarna och då kan man ju inte alltid låta bli att ta en tupplur som alltid blir längre än vad man har tänkt och ny är det desto svårare att sova...

Tycker snurran är svår eftersom man ska fylla i senast mens och då hamnar jag i v.7 men mitten på december är en bra gissning. Väntar så till 5 maj så jag får göra vul.

• Pricken76

Bette: Japp det är säkert att du kan ta de i rumpan oxå . Det står till och med det på mina förpackningar.... Det är perfekt när man är på jobbet och inte vill ha smet överallt.

Bette & Ankie, välkomna till "trötthetsvärlden". Det är tur att den går över. Jag blev markant piggare när jag gick in i vecka 10. Nu känns det oftast som vanligt. I bland kan jag bli otroligt trött och somna vid 19- tiden. Men det gör jag inte varje dag nu.

Är i vecka 11+6 i dag. Känner mig rätt som vanligt, men lite pösigare förstås.

Simma lugnt tjejer//Prickus

• Emmylou

God Morgon

Håller med om att det var ett gissel med tröttheten i början. Minns att jag på julatfton satt & sov i ett soffhörn på slutet (trevligt..).

Blev piggare ungefär vid samma tid som dig Pricken, tror jag. Sedan några veckor tillbaka (kanske sedan v 24) är jag trött igen för att jag sover så dåligt. Det är inte samma trötthet, lite lättare att bemästra. Men, jag kan känna mig groggy & ofokuserad på dagen. Är uppe & kissar ibland bara 1 gång (det är en god natt). Får ont i ytterörat när jag ligger på ena sidan & höften när jag ligger på andra. Så det blir ett himla snurrande med en tjock kudde mellan benen som jag flyttar runt. Denna helg har uppe-rekordet varit 23:00. I fredags somnade jag i makens knä i soffan. Att jag inte kan sova på morgnarna hör också till, tidigare kunde jag utan problem sova mina timmar oavsett när jag lagt mig. Men nu vaknar jag som en klocka mellan 7 & 8 & kan inte somna om.

Hur jag ens ska kunna vända mig i sängen utan gaffeltruck sista tiden är ett mysterium Ändå har jag liten mage. Smidighet känns inte som ledordet. I går beställde vi en ny säng, sätter mitt hopp til den.

Allt är värt det

Ha en mysig söndag allihop!

• Bette

Emmylou: Det finns gravidkudde som man kan luta magen åt, kommer nog själv att investera i en sådan när jag får mer mage. Ska jobba ikväll, med supertrevliga arbetskamrater så det blir bara bra.

Ha en underbar söndag {#lang_emotions_sunny}

Bette

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 3