• Emmylou

ÄD på KS Huddinge Del 3

Vi som väntar på eller har gjort behandling. Vi som ska få barn på ett eller annat sätt

• Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 3
  • NKmamma
    Emmylou skrev 2009-03-18 18:06:50 följande:
    Pricken Är så glad för eran skull!Hej Miss Maple! Vad kul att du kikade in. Jag är i v 23. Det kickas ordentligt där inne. Hur mår du själv? Jättebra hoppas jag!Bette- ni gör ju behandling den här veckan! Åh, vad spännande!! Jag hoppas massor att det går hela vägen den här gången! Håller alla tummar & hoppas ni får det bra i Riga. Du måste berätta hur det går!!Sköt om er allihopa & ha en mysig kväll. Själv ska jag placera mig i soffan & bara pysa efter en stressig arbetsdag. Kram!
    Ja det är bara bra.

Just ja pricken du var ju på vul idag, härligt att det är bra med bebben.
  • Pricken76

Hej Miss Mapel, det var länge sedan. Kommer ihåg dig
    Tack för hälsningen. Känns helt otroligt underbart att det var någon där inne. Var lite orolig (läs mycket) efter blödningen.

Emmy. Det är helt galet vad tiden går fort för dig. V 23, Snart är du i mål....nästan

Ha en bra kväll tjejer./// P+ p

• Bette

Nu ruvar jag på två stycken embryon, ett 8 celligt och ett som delade sig till 10 celler idag. Har fått lite extra mediciner som jag ska ta. Bland annat extra progesteron, 200 mg per dag samt att jag ska ta en liten kortisontablett på kvällen samt en trombyl på morgonen, detta ökar tydligen chanserna för graviditet.

Jag lovar er att jag ska ruva ömt, har ätit en dundergod middag som min kära make lagat till mig, ska gå och lägga mig nu och bara sova, är så trött. Min make kommer att laga middag de här dagarna som kommer. Vad får du för medicin Pricken? Så skönt att den lille är kvar, det ska den förbli.

Bette

• NKmamma
    Pricken76 skrev 2009-03-19 18:40:31 följande:
    Hej Miss Mapel, det var länge sedan. Kommer ihåg dig Tack för hälsningen. Känns helt otroligt underbart att det var någon där inne. Var lite orolig (läs mycket) efter blödningen.Emmy. Det är helt galet vad tiden går fort för dig. V 23, Snart är du i mål....nästan Ha en bra kväll tjejer./// P+ p
    Förstår dig mycket väl. Blödde själv i 2 omgångar när jag väntade dottern och jag var så orolig, men det var ju falskt alarm.

Bette nu ska jag hålla tummarna så dom blir blå. Bra med extra progesteron det kommer att göra susen
  • Pricken76

Bette : Jag tar progynon 6mg/dag och Progesteronvaggis 3 st/dag

Så du tar alltså, progesteron, trombyl och prednisolon (?), ingen progynon?

Ska hålla tummarna för dig.

MissMapel: Hur gammal är din tjej nu?

Trevlig helg.

• Bette

Pricken76: Jag tar progyonon också 8 mg/dag, plus dexamethason 0,5 mg/dag (det är kortison), sedan tar jag trombyl, progesteron vagitorie x 2 per dag och så tar jag extra progesteron tabletter 200 mg klockan 4 på eftermiddagen. Sedan så tar jag ju givetvis min vitamintablett och så har jag e-vitamin jag tar också, det ska tydligen vara bra för celldelning och så där.

Kram

Bette

• Emmylou

Grattis till era 2 embryon Bette! Jag tog Trombyl under ÄD-beh, och det gick ju vägen Haft en blodpropp tidigare. Ruva lugnt & sköt om dig!

Pricken- ja, veckorna flyger i väg. En kollega (dr) frågade i dag vilken vecka. "Då är det ju klart" var hans svar. Enligt honom kan man rädda barn som föds från v 23, bara man är på sjukhus. Låter ju lovande.

Hej Miss Maple!

Kram till er! Hoppas ni får en mysig helg

• NKmamma
    Pricken76 skrev 2009-03-20 15:35:28 följande:
    Bette : Jag tar progynon 6mg/dag och Progesteronvaggis 3 st/dagSå du tar alltså, progesteron, trombyl och prednisolon (?), ingen progynon?Ska hålla tummarna för dig. MissMapel: Hur gammal är din tjej nu? Trevlig helg.
    Hon är 14 månader.

Hej hej Emmylou!

Trevlig helg tjejer!
  • AnkieG

Hej hopp,

Är ny på denna tråd, men på fredag smäller det.
    Har tid för ÄD och börjar bli lite pirrig .
    Några tips att tänka på?

• Emmylou

Hej AnkieG!

Välkommen Vad händer på fredag?- kurator?

Oj, tips. Svårt.. Jag ska fundera så återkommer jag. Lycka Till ialla fall!

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 3