• Missy Cat

Phil & Ted syskonvagn del 13

Välkommen till 13:e Phil and Ted´s tråden!

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns några bra instruktionsfilmer
    www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

strollermama.com/strollervideos/e3-twin-buggy...

www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37771801-275.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

BILDTRÅD: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

Lägg era kort på vagarna, tillbehör och tips och trix där!

BILDTRÅD 2

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 12:20
    Demofilm av en sport V1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 10:11
    Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-vs-dash.html
  • Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 13
  • MammaSusan81

Vi beställde en Vibe i söndags & fick den i tisdags (från Fritidsportalen) snabb leverans & alla tillbehör i sin ordning vi är super nöjda med dem!

• Twixie
    MammaSusan81 skrev 2009-02-26 20:47:43 följande:
    Vi beställde en Vibe i söndags & fick den i tisdags (från Fritidsportalen) snabb leverans & alla tillbehör i sin ordning vi är super nöjda med dem!
    Tack Skönt att höra.

Då vågar jag nog beställa därifrån... Just nu har dem en Dash inkl syskonsits för 6495 kr... Myyyycket intressant då bara vagnen på Barnens Hus kostar 6995...
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
  • Twixie

Kort snabb fråga (håller på att beställa ). Är "Storm cover" det man brukar kalla regnskydd till vanliga vagnar (sånt grått/svart/genomskinligt som kommer med de flesta vagnar)?

• Twixie

En till fråga (Flåt, ska inte tracka er mer sen)... Storm Cover. Om man ska ha det till vagnen med syskonsits bak. Ska man då välja singel eller dubble? Står att det även går att få till Twin - är det den som är dubble?

• Sara E

Nu har jag fått min vagn JAAAAAAAA!!

Så fin så Imorgom blir det att smörja upp hjulen sen gå en riktig långpromenad med bröderna. Ska bli så roligt!

Beställde i måndags kväll o fick den idag! Det kallar jag service! Beställde från köpbarnvagn.
    Lite skillnad från fritidsportalen som hörde av sig efter först en vecka o talade om att vagnen inte fanns.

Laddar upp lite live-bilder i bildtråden imorgon

♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥
  • Twixie

Yeay! Så har vi köpt en Dash . *Lycklig*

• dainaise
    Svar på #1124
    Twixie skrev 2009-02-26 20:59:16 följande:
    En till fråga (Flåt, ska inte tracka er mer sen)... Storm Cover. Om man ska ha det till vagnen med syskonsits bak. Ska man då välja singel eller dubble? Står att det även går att få till Twin - är det den som är dubble?
    Det är dubbel storm cover (regnskydd) du ska han om du har syskonsits bak. Jag är nöjd med Fritidsportalen trots stulet. Fick vagnen till ett bra pris, då kanske det är värt lite strul...
  • BabyNr3
    Hej,nån som kan hjälpa mig snabbt?
    Vad kostar huvudsitsen att köpa?Ny....Skrattande
  • Lokatt
    BabyNr3 skrev 2009-02-26 22:18:37 följande:
    Hej,nån som kan hjälpa mig snabbt?Vad kostar huvudsitsen att köpa?Ny....
    menar du tyget? minns ej... men det står om du bläddrar kanske ett tiotal sidor bak i tråden
    Våga vägra blogga
  • BabyNr3
    Lokatt skrev 2009-02-26 22:19:39 följande:
    menar du tyget? minns ej... men det står om du bläddrar kanske ett tiotal sidor bak i tråden
    Ja,nu hittade jag det Det räknas väl som klädsel den del man tar av..som barnet sitter/ligger på.?
    Kan det stämma att den delen kostar 1069kr?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 13