• Missy Cat

Phil & Ted syskonvagn del 13

Välkommen till 13:e Phil and Ted´s tråden!

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns några bra instruktionsfilmer
    www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

strollermama.com/strollervideos/e3-twin-buggy...

www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37771801-275.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

BILDTRÅD: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

Lägg era kort på vagarna, tillbehör och tips och trix där!

BILDTRÅD 2

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 12:20
    Demofilm av en sport V1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 10:11
    Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-vs-dash.html
  • Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 13
  • Missy Cat
    Välkomna till del 13
  • Missy Cat

Såg att den gamla gått ut.. så går det när jag missar en dag framför datorn

• Lokatt

ooops, där fick jag för att jag gick och la mig igår har tänkt på att fixa en ny i en vecka nu, att jag inte ska glömma prata med dig missy om vem som skulle

Nu fick det visst bli du

Våga vägra blogga
  • Ängelii

Kanon att hitta den igen (jag håller på att sätta ihop min vagn som äntligen kommit...)

Fråga som jag vet är ställd flera gånger om... Hur tusan får man fast sufletten??? Jag håller på att bli galen! Har letat i förra tråden men hittar ej,det är ju en del sidor...

• Missy Cat
    Ängelii skrev 2009-01-31 14:37:13 följande:
    Kanon att hitta den igen (jag håller på att sätta ihop min vagn som äntligen kommit...) Fråga som jag vet är ställd flera gånger om... Hur tusan får man fast sufletten??? Jag håller på att bli galen! Har letat i förra tråden men hittar ej,det är ju en del sidor...
    Du ska sticka ner metallpinnarna i öljettthålen långt upp på huvudsittstyget.
  • Ängelii

Missy Cat skrev 2009-01-31 17:55:18 följande:

Du ska sticka ner metallpinnarna i öljettthålen långt upp på huvudsittstyget.
    Tack, har lyckats och varit på en lyckad premierärtur.
  • buffybus

letar ju ultimata syskonvagn nu till nr2.. kollade bildtråden o blev absolut sugen på en sån phil o teds..

såg massa fiffiga lösningar på syskonsitsen med en sån extra skärm man kan köpa.. kommer ha mkt nytta av er om jag skaffar en sån vagn. då vill man ha smarta tips!!

men mitt enda problem. ska man köpa vibe eller den gamla modellen sport?

hittade en sida.. kidzshoppen, där kan man beställa fraktfritt.. men viben är ju såå mkt dyrare än dem gamla modellerna men såå mkt snyggare.. fast dem gamla ser mer mysiga ut!! fast priset o min plånbok så får det bli en sport!!

hur länge kan större syskonet sitta i syskonsitsen när bebisen ligger under?

bebis kommer i juli då blir André storebror
  • norgesessan

3-4 år beroende på storlek, kan säkert längre, men då är sufletten ivägen om man använder den...Min son är 3 år och 4 månader, och ska sitta i syskonsitsen tills efter sommaren ungefär.eller så ändrar vi om under sommaren. Men det är bara sufletten som är i vägen.

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Lokatt
    buffybus skrev 2009-02-01 18:09:46 följande:
    letar ju ultimata syskonvagn nu till nr2.. kollade bildtråden o blev absolut sugen på en sån phil o teds..såg massa fiffiga lösningar på syskonsitsen med en sån extra skärm man kan köpa.. kommer ha mkt nytta av er om jag skaffar en sån vagn. då vill man ha smarta tips!!men mitt enda problem. ska man köpa vibe eller den gamla modellen sport?hittade en sida.. kidzshoppen, där kan man beställa fraktfritt.. men viben är ju såå mkt dyrare än dem gamla modellerna men såå mkt snyggare.. fast dem gamla ser mer mysiga ut!! fast priset o min plånbok så får det bli en sport!! hur länge kan större syskonet sitta i syskonsitsen när bebisen ligger under?
    fast sporten är inte gamla modellen på det sättet, den är ju bara en annan modell, den ska oxå finnas kvar

Kolla även kopbarnvagn.nu
    Våga vägra blogga
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 13