Förlossning i Borås!
Har läst på många ställen om personer som haft en dålig upplevelse av sin förlossning på säs i borås. Hur var det för dig? Ska nämligen föda där inom några veckor.
Har läst på många ställen om personer som haft en dålig upplevelse av sin förlossning på säs i borås. Hur var det för dig? Ska nämligen föda där inom några veckor.
hehe här e jag igen =)
ska kanske specifire mig lite =)
med nr 1 så gick hela förlossningen jätte bra, den bm jag hade va jätte trevlig och lugn och allt gick väldigt bra. men hon sydde ihop de jag hade spruckit väldigt dåligt så de e kvar efter de än idag.
med nr 2 så låg jag inne på fl i 3 dagar pga vattenavgång och inget hände. nattem då värkarna började så låg som sagt halva borås och födde och eftersom mina värkar precis hade börjat så låg jag längst ner på listan så jag blev helt själv hela den natten. dom kom in och satte ctg kurvan vid 01, men kom inte och tog bort den förns 04.. jag ville att dom skulle ringa pappan men dom tyckte att jag skulle sova ist.. men vid halv 6 så gick de inte längre, så till slut så kom dom in till mig och tog in mig på ett förlossningsrum och ringde pappan, han hann precis komma innan pojen kom ut. han på 10 min.
men som jag skrev innan, de beror nog på vilka som jobbar då. hon som jag skulle ha haft va helt underbar, kommer fortfarande ihåg hennes namn ifall hon skulle vara där i sommar =)
nu hade jg bara oturen att jag va en i mängden den natten och alla rummen va fulla.
hoppas du fått en liten klarade bild av de jag menade?
Tack! Får hoppas på det bästa. har dock hört många skräckhistorier från just säs och eftersom det är första barnet och både jag och sambon är nervösa till tusen så vill man ju gärna höra sig för vad folk har för upplevelser.
ja de e klart. men koncentrera dig på de du ska göra och de du vill och håll fast vid de.
sen på bb, om allt går bra så hamnar du ju på bb eva, egenvårdsavdelning, och där får mn hämta mat själv m.m, de står när mat tiderna är. sånna små saker som kan va bra att ha i minnet.
Har i stort sett bara gott att säga om Förlossningen på SÄS. BB var en annan historia men det kanske är bättre nu.
Jag hade en jättejobbig och lång förlossning som slutade i urakut snitt. Jag var dålig(låg på intesiven första natten som mamma) och sonen låg på neo i 4 dagar.
Under hela förlossningen och det snabba snittet träffade vi jättebra BM, Usk och läkare.
Gynläkaren som beslutade om snitt på mig kom å pratade med oss en lång stund dagen efter. Blev väldigt bra omhändertagen, var ju självklart helt förstörd.
BB var helt OK men gillade aldrig amningshysterin och att de inte hade begrepp om mitt tillstånd men som tur var var jag och min man hela tiden tillsammans på samma rum tills vår son blev uskriven från neo efter 4 dagar.
Kan verkligen rekommendera att föda på SÄS! Lycka till och hoppas allt går bra för er!
ja denna amningshysteri e dom lite väl på me tycker jag.. men lärt mig att inte lyssna så mkt.
jo första ggn så lyssnade man ju och gjorde allt dom ville.. men sen va de stopp. vart bor ni förresten? eftersom vi alla ska föda i borås?
min basta vanninas mamma(BM) lamnade boras for hon stod inte ut med hur dom behandlade folk dar....sen vet jag inte vad hon menade med det. Hon har jobbat som BM i 25 ar och tycker det var det varsta arbetsplats hon haft.
jo men vissa e verkligen inte bra.. otrevliga och kalla rent ut sagt.
okej, bor i limmared. asså, varför vill du de?