Förlossning i Borås!
Har läst på många ställen om personer som haft en dålig upplevelse av sin förlossning på säs i borås. Hur var det för dig? Ska nämligen föda där inom några veckor.
Har läst på många ställen om personer som haft en dålig upplevelse av sin förlossning på säs i borås. Hur var det för dig? Ska nämligen föda där inom några veckor.
Evangeline72 skrev 2009-02-03 12:17:06 följande:
Ja så dum jag är, så heter han! ![]()
Dom på förlossningen är jättebra tycker jag. BB känns kallt otrevligt och man förväntas fatta allt på en gång, mycket dragande och slitande och att dom tror att man inte fattar någonting bara för man vill försöka på sitt eget sätt.
Jag har fött två barn i Borås och tycker att det har varit bra. Men jag har ju inget att jämföra med. Sen har mina förlossningar gått bra, det är väl om det händer nåt eller man får komplikationer eller besvär efteråt som man riktigt får "testa" deras kapacitet antar jag.
jag har fött båda mina äldsta barn i borås och trivs med personalen. och tänker nu födamitt tredje me där. men tyvärr kan de vara dåliga på att läsa det bm på sin mvc har skrivit om förlossningen det fick jag märka med mitt andra barn.
Jag är nöjd, förutom att de när jag var i övergången mellan öppningsvärkarna och krystvärkar kom in och frågade om jag kunde tänka mig att ha en elev med. I det läget hade jag sagt ja till vad som helst, jag ville egentligen inte ha elev med men... nu blev det så. Eleven iakttog bara som tur var.
De hade otroligt mycket att göra när jag födde, det hade hänt något akut, men det enda jag själv märkte av det var att de sa att jag inte kunde få EDA eftersom alla var upptagna. Helt okej, eftersom jag inte ville ha EDA ändå.
Kom på en dålig sak me Borås. När jag efter 1 dygn me pinvärkar o 3 dygn med värkar det äntligen var dags för epidural så sa läkaren att han kanske inte kunde sätta den pga för mycket tatueringar. Mitt hjärta hann stanna o jag blev livrädd o jätteledsen. Men tydligen är det REN JÄVLA LÖGN man kan sätta oavsett hur mycket tatueringar man har, så han skrämde upp både mig och min bästis som skulle ha 3 månader senare, mutter
"En ryggbedövning läggs i nedre delen av ryggen. Den nål man använder är väldigt tunn och fin. Man bör inte sticka bedövningsnålen genom hud som är tatuerad eftersom färgen kan innehålla skadliga ämnen ? men oftast så finns det hudområden som är ?obehandlade? där man kan föra in bedövningsnålen. Dock bör en narkosläkare titta på var tatueringen sitter och hur den ser ut innan man säkert kan säga om det går bra att lägga ryggbedövning."
Evangeline72 skrev 2009-02-05 18:35:57 följande:
Nu har jag fött mitt andra barn på Borås lasarett=) Och jag är precis lika nöjd som första gången. Allt gick jättebra och personalen både på bb och förlossningen var helt suveräna.
En eloge till era alla som jobbar där!
*Knuffar upp*
Hej! Har fött i borås 07. Tycker det var kanon! Inget att klaga på.
födde i borås och tyckte personalen på BB avdeliningen var toppen!! Men på förlossningen var det inte alls bra.. total ignorerad och förlöjligad kände man sej.. Usch....
Det är nog så att alla förlossningsavdelningar har både nöjda och missnöjda patienter. Man kan inte gilla alla=)
Jag låg på BB Eva med sonen, född v36+4 ..
Bor nu i Dalarna igen och funderar vad just Eva var för avdelning?
Heter dom alla olika?
BB EVA är egenvårds avdelningen, där får man sköta mycket själv och får ringa på sköterskorna om man vill nåt.
Men har hört att sen avdelningen tyvärr ska läggas ner.
Jag har fött mina 2 första barn på Borås - har inget annat att jämföra med men kommer att åka dit med mitt tredje oxå. Allal var snälla och rara, hjälpsamma och allt annat jag kunde önska mig.
Jag födde sonen för drygt tre år sedan i Borås. Jag tyckte att de var helt ok, fick "tjafsa" lite med första barnmorskan som absolut ville sätta nål i armen på mig, och jag vägrade.
Sedan fick jag vara i fred precis så mkt som jag ville under förlossningen. Och jag tog emot huvudet själv, för hon hann riktigt vara med på slutet
Fast det gjorde inte mig något, kändes som jag "födde själv"
Jag låg 3 dygn på BB, fanns inget EVA då. Fick stanna så länge på enkelrum för att vi hade långt hem.
Och nu ska jag till Borås och göra mina sista praktikveckor på förlossningen, vi kanske ses där?