Förlossning i Borås!
Har läst på många ställen om personer som haft en dålig upplevelse av sin förlossning på säs i borås. Hur var det för dig? Ska nämligen föda där inom några veckor.
Har läst på många ställen om personer som haft en dålig upplevelse av sin förlossning på säs i borås. Hur var det för dig? Ska nämligen föda där inom några veckor.
Vi hade en bra upplevelse, förutom det där med att föda barn. En i personalen skicka hem oss o sa till oss o komma tebax när vattnet gick, då va jag 42+6 det retar mig som fan. Men övrig personal va toppen. Ok mat o allmänt trevligt. Ska tebax snart:)
Jag har aldrig hört att det ska vara sämre att föda där än någon annanstans. De flesta jag pratat förlossning med hade en bra upplevelse.
För oss gick det bra (kan inte säga att det var en bra eller trevlig upplevelse eftersom det var det värsta jag gjort i hela mitt liv) och personalen lyssnade och var ödmjuka.
Dom var jättegulliga på BB sen också.
Lycka till!
Vi var på borås förlossning igår (nån skum slags kramp)
O då tyckte jag inte dom var trevliga, varesig läkare eller syster. Som tur va byttes skiften o vi fick en ny syster.
Jag är helt förstummad! Jag och flera väninnor har fött på Borås och vi har alla varit jättenöjda! Det är många härifrån Göteborgsområdet som åker till just Borås för att det har så gott rykte. Jag födde min dotter där 2005 och allt, precis allt var positivt. Min sambo tycker likadant. Både förlossning och BB var helt suveränt.
Och amningshysteri? De frågade mig innan jag födde om jag skulle amma. De förutsatte det inte, vilket de gör på de flesta andra ställen. Och på BB hjälpte de mig med amningen ´hela tiden för att det skulle bli så bra som möjligt. Vi fick stanna 3 dygn för att amningen strulade, det var ingen stress alls.
Jag ger Borås 5 starka plus av 5 möjliga. Jag har BF på torsdag och vi åker självklart dit igen. Även om vi har både Östra och Mölndal mycket närmare oss.
Glömde skriva att vi hade en barnmorskeelev vid namn albert. Han var helt underbar och jag hoppas vi får honom igen eftersom han tydligen har fast jobb där nu=)
Förlossningen gick bra, även om jag under en period råkade ut för en lite otrevlig barnmorska, men hon avlöstes av världens gulligaste, så det kan ju hända var som helst.. På BB vantrivdes jag dock (iof semestertider), fick ingen hjälp med min son trots att jag förlorat så mkt blod att jag höll på att svimma, dröjde flera dagar innan jag fick blod, fick gå omkring med kanyler i händerna som gjorde ont och sköta min son med det trots att jag bad dem att antingen ge blod eller ta bort dem vid flera tillfällen. Det var så skönt att komma hem, för där hade jag i a f pappan som pysslade om mig lite.
Jag är med nöjd med min förlossning som var i November 2008. Alla utom en var supergulliga och ödmjuka (men det finns ju alltid folk som är på fel ställe).
Ser fram emot nästa gång!
Evangeline72, Albert går runt på hela KK, jag träffade honom på BB, just min vecka var han inte på förlossningen, hoppas ni träffar honom där!
Ja det hoppas jag=) Vill gärna ha honom när jag ska föda!
Vad skönt att det finns några som har haft en positiv upplevelse av Borås! Tack för alla svar!
Jag vet en bm som jobbar på Östra som valde att föda på SÖS båda gångerna just för att det är så bra där!
Amningshysteri kan man nog möta på alla BB, det var så på Östra när jag låg där i nov -06.
Jag kommer dock att föda på östra igen eftersom det bara tar 15 minuter att köra och jag går hos Aurora där.