Förlossning i Borås!
Har läst på många ställen om personer som haft en dålig upplevelse av sin förlossning på säs i borås. Hur var det för dig? Ska nämligen föda där inom några veckor.
Har läst på många ställen om personer som haft en dålig upplevelse av sin förlossning på säs i borås. Hur var det för dig? Ska nämligen föda där inom några veckor.
Jag födde på SÄS för ca ett år sedan. Första bm jag fick var inte alls bra av flera olika anledningar. Så känner du att det inte stämmer, våga säga till! Det är helt okej att byta bm om du inte känner dig bekväm. (nu gjorde jag själv inte det, tyvärr)
Men bm 2 jag fick, vid bytet, var helt underbar! I slutet av förlossningen fick de anv. sugklocka för sonen mådde dåligt. Hade flera barnmorskor inne (en kommer jag ihåg, lite äldre och jättegó!) och barnläkaren var inne, också han jättebra.
Vid tredje bytet hade jag en manlig bm (Albin) HELT suverän! Han började med (vid uppvaket, jag fick operera ut moderkakan) att be om ursäkt för tidigare barnmorskan. Det var lite hennes fel att allt blev som det blev.
Senare kom vi till BB-avdelningen. Det var ingen jätte-hit. De gav oss ingen info om mat och sådant, så första dagen åt jag sen kall mat. Amningshysteri till max! Gör som DU vill som DU tycker känns rätt. Alla säger olika därborta och alla tycker de vet bättre än du. Hade många konstiga bm som sprang runt där. Men jag hade två bra också!
Framför allt, gör det som känns rätt för DIG och din familj. Säg ifrån om du tycker något känns obekvämt, eller om du inte vågar så be den blivande pappan att säga till.
Lycka till!
Justja, förlossningsläkaren upplevdes som väldigt professionell. Hon klippte ganska mycket och var också den som opererade och sydde sedan. Jättebra gjort.
Förresten har de badkar där, gillar du att bada kan jag starkt rekommendera det.
På vilket sätt råder det amningshysteri på bb? Är det tjat eller vad menar ni?
tycker dom var toppen både på förlossningen och på bb/eva.
Ena säger att du ska hålla si en annan säger så.
Jag hade legat och ammat mellan tolv och tre. Så tog jag precis bort Ludvig från bröstet och då började han smågnälla. I samma veva kommer en bm in och säger "Men han är ju hungrig ser du väl?!" och föser fram honom mot bröstet. Gaaah!
Ludvig hade ett bra och rätt tag redan ifrån början, men de skulle dit och greja hela tiden så tillslut blödde jag. huvaligen!
vet folk som valt att åka till borås för att föda så både bra och dåliga rykten finns det nog om alla förlossningar
Hallontårta...hette han inte Albert? Jag hade honom som barnmorska när jag födde mitt barn. Helt underbar kille.
Nja säger jag om Borås Förlossning. Födde min andra dotter för drygt 1 år sen där. Födde med igångsättning, BM tog hål på hinnorna men "glömde" berätta att dottern hade bajsat i vattnet. Sa till BM efter dottern va född att vi ville åka hem efter 6 timmar. De va nog inga problem enligt BM för dom hade så mycke att göra på BB.
Vi träffade en läkare på kvällen, han sa att hon hade bajsat i vattnet & vi skulle stanna iaf 24 timmar ok tänkte vi. Vi träffade en annan läkare på förrmiddagen dag efter, han sa att de är police på att vi ska stanna i minst 48 timmar för att hon bajsat i vattnet. Två olika läkare på samma sjukhus me två olika budskap.
Kom fram olika BM & frågde oss va vi gjorde där varför vi inte va hemma, sa då att hon bajsat i vattnet, men dom verkade ändåså förvånade att vi va kvar.
Så jag är besviken på att:
BM inte sa att hon bajsat i vattnet
Att de va ingen som berättade om deras police att man skulle stanna i minst 48 tim om dom bajsat i vattnet.
Läkarna gav oss olika besked
BM gav oss olika besked
Så nästa gång blir de nog Varberg, där jag födde min första dotter
Jag födde i Borås, har inget att jämföra med, men jag är verkligen så nöjd med den personalen vi hade på förlossingen o BB. Det är inte det trevligaste jag gjort i mitt liv direkt, men personalen var det absolut inget fel på=)
hoppas att de blir bättre för mig denna gången. så att de inte blir likadant. och bara jag inte får henne som jag hade sist.. då får jag nog smått panik.