• ymo

hur ökar jag chansen att få en pojke?

Hej
    Vi har nu äntligen bestämnt oss för att försöka bli gravida igen. Vi har 2 flickor födda 02 och 05. Jag fick missfall i november förra året och tog det väldigt hårt. Men nu har vi bedtämnt att pröva igen, vi vill så gärna ha en pojke. Finns det några knep för hur man kan öka chanserna att få en pojke?

• Svar på tråden hur ökar jag chansen att få en pojke?
  • paddanpuff

Kort sagt så lever pojkspermier kortare än flickspermierna och är dessuton snabbare tydligen ,som de flesta skriver så så nära ÄL dagen som möjligt .

• AlexiaGiulia

Jag fattar inte änns att man lägger ner tid på att bry sig om hur man "gör" eller de blir en flicka eller en pojke... Spelar de någon roll??

• jonna13

Bakifrån har ja hört skulle fungera....

• kvinna 86
    AlexiaGiulia skrev 2009-03-15 22:52:18 följande:
    Jag fattar inte änns att man lägger ner tid på att bry sig om hur man "gör" eller de blir en flicka eller en pojke... Spelar de någon roll??
    det är väl upp till var och en. dte ärväl inte fel i att vilja ha en pojke/flicka. tror nog att de flesta blir överlyckliga över barnet även om de inte var det kön de försökte "göra"
  • sextontolv
    Minatre3 skrev 2009-02-01 18:11:24 följande:
    pH ja, om man vill ha en pojke skall kvinnan få orgasm innan eller samtidigt som mannen, gör miljön mer alkalisk och gynnsam för pojkarna.För tjejerna tvärtom , ingen orgasm för kvinnan. Vet inte hur väl detta stämmer, vad säger ni som har tjejer? Jag har en av varje och det enda som skiljer de åt (vad jag vet)är att killen blev till närmare ÄL och tjejen 5 dagar innan
    Jag har en liten tjej och jag kom alltid samtidigt som min dotters pappa när vi försökte göra henne så jag tror inte det stämmer

Lycka till.
  • Majja78
    AlexiaGiulia skrev 2009-03-15 22:52:18 följande:
    håller med helt, jag och min sambo skulle bli överlyckliga om vi fick ett plus nångång, vi struntar om det blir en tjej eller kille, bara man blir gravid nångång!! Tror fler känner lika här inne på fl, de par som har kämpat i flera år med mf och dylikt.
  • ymo

Jag vill väldigt järna ha en pojka, ja
    MEN jag skulle bli lika glad över en flicka och älska henne precis lika mycket. Dum vorre jag väl annars men man kan väl få önska eller??????

• Pimpinellan

Flickspermier simmar långsamt,men lever betydligt längre-upp till tre dygn eller mer. Pojkspermier simmar fortare,men lever bara tolv timmar. Har man enbart sex på själva äl-dagen är chansen till en pojke 70%. Men det finns inga garantier och man ska vara glad om man blir gravid ö.h.t!

• Miffi

Jag har två pojkar och jag blev gravid på äl-dagen med båda två. Så det är väl mitt råd. Testa med äl stickor det gör ju det hela lite enklare Hoppas att det går vägen. Själv vill jag gärna ha en flicka.

• LitenKyckling

pici.se/18290/
    pici.se/
    pici.se/
    pici.se/

Några artiklar från illustrerad vetenskap om ämnet och några andra länkar:

www.babyguideuk.com/ttc/articles/choosing_gen...
    www.childbirth.org/articles/sex.html

Och sen, bara för att man "önskar" sig ett speciellt kön så betyder inte det att man inte blir lika glad om man får det andra. Det är jättetråkigt med alla som inte kan /har svårt att få barn, men alla måste ju få leva i sin verklighet efter sina egna förutsättningar. Livet är inte alltid rättvist och "bara" för att andra lider så kan man inte sluta leva sitt liv. Det är så tråkigt att man måste "tassa" på tå för att inte förolämpa någon alltid.Tycker ni att det är så provocerande med människor som tex önskar sig ett visst kön på sitt barn, så låt bli att öppna frågan!
    Det är liksom inte så svårt att fatta vad frågan "hur ökar jag chansen att få en pojke?" handlar om.

Svar på tråden hur ökar jag chansen att få en pojke?