• ymo

hur ökar jag chansen att få en pojke?

Hej
    Vi har nu äntligen bestämnt oss för att försöka bli gravida igen. Vi har 2 flickor födda 02 och 05. Jag fick missfall i november förra året och tog det väldigt hårt. Men nu har vi bedtämnt att pröva igen, vi vill så gärna ha en pojke. Finns det några knep för hur man kan öka chanserna att få en pojke?

• Svar på tråden hur ökar jag chansen att få en pojke?
  • kvinna 86
    Majja78 skrev 2009-03-16 19:43:25 följande:
    håller med helt, jag och min sambo skulle bli överlyckliga om vi fick ett plus nångång, vi struntar om det blir en tjej eller kille, bara man blir gravid nångång!! Tror fler känner lika här inne på fl, de par som har kämpat i flera år med mf och dylikt.
    och det värsta som finns är när folk rackar ner på andra för det! du blir inte mer gravid om ts önskar en pojke eller flicka elller hur!? varför går du in här och läser öht? tråkigt att ni har svårt att bli gravida, men ta inte ut det på nån annan
  • LitenKyckling

kvinna 86 skrev 2009-03-17 07:03:38 följande:

och det värsta som finns är när folk rackar ner på andra för det! du blir inte mer gravid om ts önskar en pojke eller flicka elller hur!? varför går du in här och läser öht? tråkigt att ni har svårt att bli gravida, men ta inte ut det på nån annan
    Bra skrivet.
  • Minatre3
    Pimpinellan skrev 2009-03-16 21:10:07 följande:
    Flickspermier simmar långsamt,men lever betydligt längre-upp till tre dygn eller mer. Pojkspermier simmar fortare,men lever bara tolv timmar. Har man enbart sex på själva äl-dagen är chansen till en pojke 70%. Men det finns inga garantier och man ska vara glad om man blir gravid ö.h.t!
    Nej, bara 12 timmar lever inte pojkarna, de lever 2-3 dagarna som de flesta spermier medans tjejerna kan leva längre....upp mot en vecka vid gynnsamma förhållanden.... min pojke blev till 3 dagar innan ÄL.
  • LisaT

Jag har två pojkar och en liten flicka... Pojkarna blev till samma dag som ÄL, lilltjejen lite innan... På ÄL hade vi inte sex, och inte efter heller, för jag ville testa, för jag ville så gärna ha en tjej, och det fick vi, en liten Lycka.

Lycka till!
    *kram*

• Minatre3
    LisaT skrev 2009-03-19 19:22:12 följande:
    Jag har två pojkar och en liten flicka... Pojkarna blev till samma dag som ÄL, lilltjejen lite innan... På ÄL hade vi inte sex, och inte efter heller, för jag ville testa, för jag ville så gärna ha en tjej, och det fick vi, en liten Lycka. Lycka till!*kram*
    Var det "enda" ni gjorde för att försöka få till en tjej, inget med kosten, orgasm eller inte... etc? Tycker att det är lite spännande vad det är som påverkar, jag har också en av varje av "en slump" Killen blev till runt ÄL, hade ingen koll och tjejen när jag trodde att det var en "säker period" så det var några dagar innan ÄL.
  • Gullunge08

Har en son och skulle gärna vilja ha en dotter. Vi andvände oss av ägglossningstest och han blev till när den gjorde utslag på att det snart var ägglossning. Det är ju lätt att testa så men hur lyckas man göra en tjej för jag vet inte innan när jag ska ha ägglossning. känner i magen och kan ju läsa av stickan när den väl är där.

• Minatre3

när man får utslag på stickan dvs strecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket är det ju 24-48 timmar till ÄL så eftersom tipset är att ha sex 2-3 dagar innan ÄL för att höja oddsen att få en flicka så skulle ju er son egentligen lika gärna ha kunnat bli en tjej. Om du har regelbunden mens kan du ju prova med att ha sex en -två dagar innan det starka utslaget kommer....då har du ju fått till det 3-4 dagar innan men å andra sidan minskar chansen att bli gravid och ökar risken för MF....... i snitt sägs ju spermierna leva i 72 timmar...

Lycka till!

• jezzie78

Jag vet en tjej som ska fortsätta att skaffa barn tills hon får en flicka. Hon har 4 pojkar nu. När hon fick reda på att hon väntade ännu en pojke så grinade hon i 3 dagar. Sånna som hon ska fan tvångssterilisras. Bli så förbannad när jag tänker på det

• kvinna 86
    jezzie78 skrev 2009-03-20 15:09:52 följande:
    Jag vet en tjej som ska fortsätta att skaffa barn tills hon får en flicka. Hon har 4 pojkar nu. När hon fick reda på att hon väntade ännu en pojke så grinade hon i 3 dagar. Sånna som hon ska fan tvångssterilisras. Bli så förbannad när jag tänker på det
    varför skulle hon det? tar hon dåligt hand om sina barn eller? älskar hon inte dem? om så inte är fallet var det löjligt skrivet av dig. hon känner som hon gör, det är inget man kan göra åt saken
  • Kulla85

Vill man få en pojke ska man göra sig basisk. (med fördel äta saker som gör en basisk då, men har även läst pilla upp bikarbonat i, ja, du fattar )

Basisk blir man av massor av saker, mineralvatten, citronvatten(!), de flesta grönsaker, rotfrukter, potatis, svamp, bönor, komjölk, mesost, vitlök, russin. päron, bananer, apelsiner, mandlar, curry, kanel, senap, osv osv osv. (googla lite på basisk mat, göra en pojke osv, så hittar man massor av tips)

Pojkspermier ska bli ännu snabbare av koffein också. Också det vanliga, sex på äl, inte innan.

Lycka till!

Svar på tråden hur ökar jag chansen att få en pojke?