Allergi välig katt? Vilken sort?
Vilken katt (Rasren) är allergivänlig?
Alla tips önskas ![]()
Vilken katt (Rasren) är allergivänlig?
Alla tips önskas ![]()
Vi är inga allergiker alls men finns barn i släkten somär det och ofta komme rpå besök.
Sen är vi ute efter en mera "ovanlig" ras katt som man kan ha som sällskap, enklipsk och smart katt
Sphynxar har generellt ett mycket trevligt temperament. Sällskapliga och tålmodiga och smarta så det räcker och blir över.
Våra är riktiga ögontjänare, säger man åt dem att de inte får hoppa upp på köksbänken dröjer det inte länge förrän de tänkt ut "Jag får inte vara på köksbänken - NÄR MATTE TITTAR PÅ" (lite som en annan när man kör på väg med övervakningskamera
). De springer till dörren när det plingar på och provligger sedan i samtliga famnar och provar ut vilken som är bäst
Den ena har råkat i nävarna på en tvååring som fick gott grepp på öronen, han följde med fram och tillbaka. När barnet sedan släppte så hade han lärt sig vad "armslängds avstånd" var när det gäller småttingar, hehe.
jag är övertygad om att alla katter är smarta, men sedan finns de ju raser som har speciella saker för sig. Siameser ska också vara roliga har jag hört :)
Ska se om jag lyckas lägga upp några... återkommer
själv sitter jag med en kurrande bondis i knät som just nu gnager på min tumme :) supermysigt! :)
Vi SKA ha 2st då helst kullsyskon av samma kön
Det e redan planerat