men att kattmat innehåller vatten är inget negativt eftersom katter är ganska dåliga på att dricka. Det ser till att hålla urinvägarna friska genom att de blir ordentligt genomsköljda. Sen så innehåller det vad katten behöver utan massa onödigt. Nu behövde ju ts katt iofs gå upp i vikt så idén med torrfoder för just den katten kanske är lite bättre ur den synpunkten. Men felet med torrfoder är att det innehåller massa onaturligt som katter inte äter annars (spannmål för att hålla ihop fodret). BARF är egentligen det bästa men det har jag inte tid eller tillräckligt mycket kunskap om så jag väljer det som ligger närmast kattens naturliga föda. Men som sagt, ts kan testa RC och se om den går upp bättre av det eftersom det är en smal katt, men finns det fler katter i hushållet kanske det inte är lika bra för de andra om de är mer normalviktiga.
JenJa skrev 2009-02-06 13:23:20 följande:
ludenben: Hehe ja man kan ju se det så men det var inte så jag menade. Kollar man innehålls mässigt så är det mycket vatten i. Gick och kollade mjaus räkor, den innehåller 82% vatten och det är rätt mycket.