• Cornellia

\windows\system32\config\system

Jag har hållt på att installera vår nya router, och nång gång stod det att jag skulle starta om datorn, vilket jag gjorde.
    Då får jag det här fel meddelandet:

Det gick inte att starta Windows eftersom följande fil saknas eller är skadad: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Försök att reparera filen genom att starta instalationsprogrammet för windows med hjälp av installations-cd:.
    Välj R vid första skärmbilden för reparation.

Har en LG x110, dvs ingen cd-enhet. Och en OEM xp, dvs ingen installations-cd.
    Sökt på google bla, men alla tips verkar bygga på att man har en cd.

Har testat att starta i felsäkert läge, och med "senast fungerande konfiguration" men inget av dem hjälper.

Jag vet att det finns duktiga datafolk här, har ni några tips??

• Svar på tråden \windows\system32\config\system
  • Mammut och Papput

Frågade min lilla nätverkstekniker nu och han säger att du måste installera om hela windows. Det går annars med det är så överkurs och det skulle vara jobbigare.

• Cornellia
    Mammut och Papput skrev 2009-02-09 18:43:21 följande:
    Frågade min lilla nätverkstekniker nu och han säger att du måste installera om hela windows. Det går annars med det är så överkurs och det skulle vara jobbigare.
    Har han nått tips på HUR jag ska göra för att installera om windows?
  • Cornellia
    Mammut och Papput skrev 2009-02-09 18:50:29 följande:
    Du får försöka låna en cd-läsare då kanske...
     tack, men det hjälper juh inte särskilt mycket eftersom jag inte har en skiva...

Någon annan som har nån form av lösning på mitt problem?
  • c0ol

det krävs hur som att du har en skiva, så låna eller fixa

Cornellia skrev 2009-02-09 18:55:29 följande:
     tack, men det hjälper juh inte särskilt mycket eftersom jag inte har en skiva... Någon annan som har nån form av lösning på mitt problem?
  • Cornellia
    c0ol skrev 2009-02-09 20:16:21 följande:
    det krävs hur som att du har en skiva, så låna eller fixa
    Går det på nått sätt att lägga in skivan på en extern hårddisk eller dyl och få datorn att läsa därifrån, för jag har ingen aning om var 17 jag ska få tag på en extern cd-läsare, för jag har verkligen inte råd att köpa nån.

Annars blir det väl tippen för dator skiten. Är så fucking less på allt strul att jag snart går i ide.
  • c0ol

kan du boota från usb-minne så kan det gå att ordna, eller så köper jag datorn billigt :)

Cornellia skrev 2009-02-09 20:22:12 följande:
    Går det på nått sätt att lägga in skivan på en extern hårddisk eller dyl och få datorn att läsa därifrån, för jag har ingen aning om var 17 jag ska få tag på en extern cd-läsare, för jag har verkligen inte råd att köpa nån. Annars blir det väl tippen för dator skiten. Är så fucking less på allt strul att jag snart går i ide.
  • MikPel

har du kontaktat supporten?

På vissa datorer finns nämligen installations filerna på hårddisken.

För att nå dessa måste man trycka på vissa knappar när man bootar dator.

Vilka det är borde supporten kunna svara på

• Cornellia
    c0ol skrev 2009-02-09 20:46:02 följande:
    kan du boota från usb-minne så kan det gå att ordna, eller så köper jag datorn billigt :)
    Jag tror vi har lyckats hitta var man bestämmer var den bootar(?) ifrån, frågan är om det går att få tag på en installations cd, som går att köra på ett usb, har sökt lite, men hittar inget på PB.
  • Cornellia
    MikPel skrev 2009-02-09 20:54:13 följande:
    har du kontaktat supporten? På vissa datorer finns nämligen installations filerna på hårddisken. För att nå dessa måste man trycka på vissa knappar när man bootar dator. Vilka det är borde supporten kunna svara på
    Supporten?
Svar på tråden \windows\system32\config\system