Vad är jobbigast med att vara bonus/styvmamma??????
Varför är det egentligen så jobbigt att vara styv/bonusmamma? Jag har en bonusdotter och kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som är så jobbigt. Vad tycker ni andra?
Varför är det egentligen så jobbigt att vara styv/bonusmamma? Jag har en bonusdotter och kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som är så jobbigt. Vad tycker ni andra?
De flesta kvinnor som blir lämnade, och då gärna för en yngre förmåga, blir allt som ofta väldigt bittra.
Kanske inte till en början, men de börjat älta det hela med sina kompisar och blir uppeggade av varandra och bitteheten och hatet är ett faktum.
Oftast så riktas hatet/bitteheten riktad till den nya kvinnan, och den nya familjen som mannen har skaffat sig.
Är det så att de inte fick nåt, eller väldigt lite ut efter separationen och den nya familjen har det bättre...ja, gissa om det eldar på deras hat
Tyvärr så är det så...det är sällan som kvinnan går "vinnande" ut ur förhållandet...rent matriellt iaf...och är det så att mannen och nya kvinnan köper hus/bostadsrätt och har det bättre både ekonomiskt och emotionellt...ja då kokar nog de ensamstående kvinnan över.
Nu är det självklart inte så för alla...men för oss har det varit så.
Mamman är så bitter att hon till och med vill ha reg nr på våra bilar för att kunna "hålla koll" om vi åker runt i hennes slum kvaret och "ska hålla koll på henne"
(skulle heller vilja ha svininfluensan än att köra runt i hennes område och ens slösa energi på tanten)
Jag har inga känslor kvar för mitt ex, men självklart känns det konstigt att han har skaffat ny och att hon kommer hjälpa till att ha hand om mitt barn när han blir äldre och kommer bo hos som ibland. Jag vill absolut ha den där kärnfamiljen, vem vill inte det? Men man kan inte vara tillsammans bara för barnens skull eller för att man så gärna vill. Det måste ju självklart finnas känslor inblandade.
Hahahahaaaaaa så otroligt roande, man bahöver bara andas ordet hänsym i tråden med nya kvinnor och pang så bevisar det sig att dom faktiskt inte klara av att visa sådan för dom är ju den nya, och ska ha all uppmärksamhet och få snacka hur mycket skit om exet som helst. otroligt löjligt!!
Jag pratade om barnen och jo om man tar ihop det med en ny så måste man sätta sitt barn först, sedan om man skaffar flera barn så får alla sin uppmärksamhet såklart men den som inte är där jämt behöver nog lite extra för att känna sig hemma, men det är slöseri att förklara i en sådan här tråd där enda syftet är att frysa ut biobarnen och avla EGNA.
Hänsyn visas tydligen i betydligt större mått bland de "nya" kvinnorna än de övergivna exen (vilken kategori jag utgår ifrån att du tillhör när du visar ett så tydligt förakt för oss som är den nya). Det handlar som sagt inte om att frysa ut bonusarna, utan om att behandla alla familjens barn lika oavsett vem som är mamma och pappa till barnen. Det borde vara en självklarhet!
Mitt första inlägg på familjeliv!
Jag tycker att det jobbigaste med att vara styvmamma (vill inte riktigt kalla mig det eftersom jag och mannen inte varit ihop så jättelänge och allt detta är nytt för mig, därför jag registrerat mig här nu) är att det är svårt att veta var gränserna går i vad man ska säga till dottern och inte.
Jag har inte stor erfarenhet av barn och blir ofta osäker. Men dottern är underbar. Tycker att biologiska mamman är jobbig då hon är otrevlig mot min man, har dålig framförhållning etc. Ringer typ en timme innan och säger att hon ska komma med dottern. Tycker att hon borde kunna säga sådant några dagar innan, så att vi kan planera våra dagar ihop och inte ska behöva sitta och vänta på att exet bestämmer hur allt ska ske.
Att hon är otrevlig mot min man gillar jag bestämt inte! De är inte ihop längre. Ska hon kalla någon för idiot över småsaker, så får hon väl gnälla över sin egen man.