Skrutten74 skrev 2009-02-14 13:10:49 följande:
sommar2001 skrev 2009-02-13 11:33:11 följande:
Vadför blir inte köttet lika gott? Dum fråga, kanske, men vill verkligen veta. Har precis börjat fundera på nytt kök och behöver veta ALLT!! :)
Kan bara svara utifrån vad jag tycker men om du ska steka en god köttbit som är perfekt rosa i mitten och har stekyta så är det väldigt svårt att få det bra på en induktionshäll. Steker jag kött värmer jag upp stekpannan och tillsätter olja/smör innan köttet och sen blir allt bra. På en induktionshäll får du inte samma värme och köttet får inte samma goda yta. Kan bäst beskriva det som kokt på utsidan (lite väl överdrivet...)
Steker du korv eller något annat bli det inte samma sak för där steker du ju till du fått den yta du vill ha och sen är det klart.
När jag gör om mitt kök kommer jag att antingen köra på vanlig spis med dubbla ugner eller sätta in ugn, 2 hällar med 2 zoner så kan jag ha 1 med vanlig häll och en induktion för snabbheten.
Känner du någon som har induktionshäll så är det bästa rådet jag kan ge dig att du åker dit och bjuder på middag så du får testa.