• Loulou17

Hanna...

Har helt plötsligt fallit för namnet Hanna - tycker det är mjukt, gulligt och så passar det med vårt efternamn som är långt och innehåller massa "s".
    Men, är Hanna ett jättetråkigt namn?
    Jag gillar att det är bibliskt och att det inte är värsta "trendiga" namnet typ som Enya eller Vilma (om de nu är trendiga, jag tror det...)
    Alternativen är Lily eller Alicia.
    Vad tycker DU???
    Tack!

• Svar på tråden Hanna...
  • Fridolino

lily e fint också men alicia går bort tycker jag

• hmcc

Känner bara en Hanna och hon gillar henne skarpt så namnet är väldigt positivt för mig.

• jema

Jättefint! Står på min lista för bebben i magen, men har inte karln med mig (än...)

• Agent 355

Hanna - väldigt fint, med en trevlig betydelse (menar inte förenklingen nåd utan mer benådad som i "mottagare av ynnest". eller är jag mest flummig nu?)

• knastintis

jag själv heter hanna å trivs med det å det är ett namn som alltid är hyffsat modernt vet folk från 90 år till nyfödda å vissa år fortf finns det med på listorna:=)

• knastintis

själv har jag fastnat för ella jolene som tjej namn om jag får en flicka.. min son skulle hetat jolene men kom ut med en snopp så han blev en vincent.. nu e jag inne på killnamn som vilmer river å milton men skulle jag få en tjej skulle jag aldrig kunna bestämma om d blir ella lr jolene som tilltals namn så vem vet kanske blir dubbel namn:=))

• Hannaliten

Min 5-ariga dotter heter Hanna, sa jag tycker ju det ar jattefint. Hon ar dopt efter min farmor.

Svar på tråden Hanna...