• Loulou17

Hanna...

Har helt plötsligt fallit för namnet Hanna - tycker det är mjukt, gulligt och så passar det med vårt efternamn som är långt och innehåller massa "s".
    Men, är Hanna ett jättetråkigt namn?
    Jag gillar att det är bibliskt och att det inte är värsta "trendiga" namnet typ som Enya eller Vilma (om de nu är trendiga, jag tror det...)
    Alternativen är Lily eller Alicia.
    Vad tycker DU???
    Tack!

• Svar på tråden Hanna...
  • mithrandil

Tycker både hanna och lily är jättefina namn.
    Men jag är inte förtjust i alicia.

• listo
    HelleGbg skrev 2009-02-12 20:20:11 följande:
    gilar också Hanna. Har funderingar på det med Och även Maja
    Vi har en Hanna.... och en Maja
    I have a kid skrev 2009-02-12 20:34:09 följande:
    Hanna är ett fullt namn blir lätt ihop blandat med anna och då blir det förrviringar. Men men
    Jag funderade också på det i början, men hittills har det aldrig blivit några hopblandningar. Hanna är ju trots allt ett av de vanligaste flicknamnen.
  • Loulou17

Tack alla! Jag känner bara en Hanna och har aldrig ens tänkt tanken på att det kan blandas med Anna...
    Vi får se vad det blir! Tror dock det är en liten kille till och då har vi ett namn - bestämt och klart - så himla skönt.
    Det var likadant med sonen - vi hade bara ett namn och det blev det!

• Tina3

Vi har haft Hannah (med h) som första tjejnamnförslag alla tre gånger vi har väntat barn men vi har aldrig gett våra barn det namnet... men det beror bara på att vi har fått tre pojkar .
    Hanna är ett jättefint namn (jag gillar att stava det med h på slutet)!

• listo
    HelleGbg skrev 2009-02-13 09:34:19 följande:
    Listo: Åh så fina namn Lustigt att ni hade bägge favorit namnen
    langa över ett tredje favorittjejnamn så ska jag se om vi har prickat in det också
  • Nella78

Hanna är jättefint tycker jag!

• Nella78

Lily också, det heter min farmor

Svar på tråden Hanna...