• Loulou17

Hanna...

Har helt plötsligt fallit för namnet Hanna - tycker det är mjukt, gulligt och så passar det med vårt efternamn som är långt och innehåller massa "s".
    Men, är Hanna ett jättetråkigt namn?
    Jag gillar att det är bibliskt och att det inte är värsta "trendiga" namnet typ som Enya eller Vilma (om de nu är trendiga, jag tror det...)
    Alternativen är Lily eller Alicia.
    Vad tycker DU???
    Tack!

• Svar på tråden Hanna...
  • hannapanna85

väldigt fint:P hade jag inte hetat det själv skulle jag döpt en av mina döttrar till det!

• hannamiller

kan ju inget annat än säga att det är fint..

• Sfinxen

Fint & funkar i de flesta internationella sammanhang!

• Sfinxen

Ja, utom på franska då förstås...

• HelleGbg
    listoplisto skrev 2009-02-13 10:22:18 följande:
    langa över ett tredje favorittjejnamn så ska jag se om vi har prickat in det också
    jag har även Tilda,Elsa med på listan.. Något jag prickat in igen??
  • listo
    HelleGbg skrev 2009-02-13 21:27:14 följande:
    jag har även Tilda,Elsa med på listan.. Något jag prickat in igen??
    Hihi, nä tyvärr.... men hade du sagt Lisa så hade jag varit imponerad *S*
    listoplisto.blogspot.com - liiite lite bättre bara.
  • knastintis

får jag en tös ska den heta ella jolene som ett dubbel namn för jag kommer aldrig kunna bestämma mig så d blir båda... hanna e super bra namn å funkar utmärkt för mig:=)

• Boa

Min dotter heter Hanna och jag tycker såklart det är jättefint. Vi ville ha ett namn som är "lagom" vanligt men inget trendnamn. Själv har jag ett namn som var väldigt ovanligt och som jag hatade när jag växte upp - Maja.

• Allis69

Hanna är jättefint. Klassiskt och mjukt!

• HelleGbg
    listoplisto skrev 2009-02-13 21:32:47 följande:
    Hihi, nä tyvärr.... men hade du sagt Lisa så hade jag varit imponerad *S*
    kan ju faktiskt upplysa om,tro´t eller ej,att jag hade det namnförslaget med,men mannen sa nejtack,för min mammas hund heter Lisa....Annars ligger det högt på listan...
Svar på tråden Hanna...