• Kiitos

WELEDA havandeskapsolja?

Jag undrar om det är någon som använder eller använt weleda havandeskapsolja och förberedelseolja?

jag testade weleda havandeskapsolja igår och jag fick utslag på kroppen är det någon som har varit med om samma sak? kan man vara allergisk mot weleda?

var har ni använt annars under graviditeten och smörjt in er med och har det hjälpt mot bristningar?

tacksam för svar.

• Svar på tråden WELEDA havandeskapsolja?
  • Tessou

Kiitos;
    Jag smörjer in mig morgon och kväll på magen, brösten, rumpan och låren - brukar inte vara fuktig då jag gör det.

• Miniigirl

JAg var på apoteket här om dagen för att köpa något som lindrade kliet på min kropp lite, framförallt magen....hon på apoteket missuppfattade nog mig lite, och trodde att jag börjar få bristningar
    men, fick iafall tips om en salva/skum...som hon sa inte har något bevisad efekt mot bristningar(men, det har väll inget?!)
    Becur Repair,för barn, heter den....den lindrar tyvärr inte mot min kläda...men, jösses vad mjuk och len man blir:) kanske skulel vara något att testa annars?!för, om du får utslag är det nog inte så bra att forstätta använda weleda!

förra graviditeten smörjde jag mig med babyolja,fick inga bristnignar..men ,det skulel ajg nog inte annars heller tror jag! men, det får jag ju aldrig veta förståss:)

• tosalisa

Dels finns det inget som stoppar bristningar(vad jag hört). Sen har jag även hört att vanlig lotion går bra. Gärna med E VITAMIN

• Sootie

Weleda innehåller ringblomsolja vilket kan ge allergi(utslag) om man är känslig..
    Använd vanlig olivolja ist!

• Nonnan

Jag använder kokosfett, det fuktar bra och länge och stillar kliandet. Rent kokosfett som jag köpt på burk i hälsokostaffären.

• Vofflis

Jag använder weleda havandeskapsolja, jag tycker att den är jättebra och har inte fått några utslag. Men jag kan tänka mig att det fungerar lika bra med en vanlig barnolja, jag fick min olja i ett prov och jag tänker nog inte köpa den då den säkert är dyr..

• malinafisa

det finns ganska många hudoljor man kan använda sej av. fråga i din hälsokostaffär. dom vet varför du fått utslagen och kan rekommendera dej något annat alternativ.

inga bevis och garantier finns ju för att något fungerar mot bristningar, men det känns ju skönt att smörja in magen och dessutom doftar det ju så härligt. sen håller man ju den mjuk och smidig vilket motverkar klåda.

• Kiitos
    Svar på #18
    jag vet inte om jag våga använda den igen.
    det finns ju något som heter förberedelseolja i weleda med.
    undrar om den är bra vet ni något om det?
  • Kiitos
    Svar på #11
    ok... kliar det på dig efter du smörjt in dig?
    har du även förberedelseolja i weleda?
Svar på tråden WELEDA havandeskapsolja?