• Kiitos

WELEDA havandeskapsolja?

Jag undrar om det är någon som använder eller använt weleda havandeskapsolja och förberedelseolja?

jag testade weleda havandeskapsolja igår och jag fick utslag på kroppen är det någon som har varit med om samma sak? kan man vara allergisk mot weleda?

var har ni använt annars under graviditeten och smörjt in er med och har det hjälpt mot bristningar?

tacksam för svar.

• Svar på tråden WELEDA havandeskapsolja?
  • Kiitos
    Svar på #17
    jag har weleda havandeskapsolja men den är nyköpt via internet på en shppingsida så jag får inte lämna tillbaka den´:(
    vet inte vad jag ska göra.
  • Kiitos
    Svar på #16
    vadå för kokosfett?
    vad heter den vilket märke?
  • Kiitos
    Svar på #15
    hur vet du att det kan ge utslag?
    tror du det förberedelseoljan kan ge utslag?
    det tråkiga e att jag inte får lämna tillbaka det pga jag har öppnat förpackningen och använt den.
    så jag vet inte vad jag ska göra...
  • Kiitos
    Svar på #14
    jag smörjer mig med vanlig kräm för tillfället... men jag vet inte om jag vågar testa weleda en gång till. men då ska jag testa i armvecket på mig.
  • Kiitos
    Svar på #13
    fin mage du ha...
    själv har jag haft piercing i naveln men inget har hänt med min navelpiercing. det är jag glad över...
    men jag tror inte jag får in någon piercing igen där... trist...
  • Kiitos
    Svar på #12
    ja... det var något nytt... :)
    kram
  • Liiza

Man kan tyvärr inte motverka bristningar,
    men det är ju trevligt att smörja sig ändå

Jag testade WELEDAS, den kliade inte på mig.

I övrigt smörjde jag med det jag använder i "vanliga" fall, Body Shops och LdB, duschar med Barn Olja

• Kiitos
    Svar på #27
    ok... jag har en hel flaska kvar men jag vet inte om jag ska testa igen.
  • Sootie

Kiitos skrev 2009-02-16 19:56:01 följande:

Svar på #15hur vet du att det kan ge utslag?tror du det förberedelseoljan kan ge utslag?det tråkiga e att jag inte får lämna tillbaka det pga jag har öppnat förpackningen och använt den.så jag vet inte vad jag ska göra...
    Eftersom jag är en sån som gillar att kolla upp saker å ting ;)
    Funderade på att ha weleda till den kommande bebisen men eftersom just ringblomma (som är i många av weledas produkter) kan framkalla utslag om man är känslig så ska jag inte ha d till bebisen i början iaf.

Är du känslig så om du ska köpa en kräm/olja eller liknande så prova lite i armvecket och vänta i 24 timmar. Har du inte fått nån reaktion då i armvecket så borde det funka..

Flaskan som du har kanske du kan ge/sälja till någon du känner som är gravid..

Lycka till!
  • Lilla jag 85

Köpte body butter på body shop, dom sa att de va till för att minska risk för bristningar. Luktar även jättegott:)

Svar på tråden WELEDA havandeskapsolja?