• Helene83

    Bebisverkstad vår/sommar i Linköping

    Hej!

    Jag är en 25 årig tjej (bor i Linköping) som tänkte påbörja bebisverkstag nu i vår för att få en liten bebis 2010, hoppas det finns fler som har tänkt samma sak! Så kan vi kanske prata om allt möjligt här! :)

  • Svar på tråden Bebisverkstad vår/sommar i Linköping
  • Bebislängtan82

    Nu är jag hemma i sverige igen det har varit ett par underbara dagar


    Är 2010 vårt år
  • Helene83

    Bebislängtan! Var har ni varit??

    Idupur, jag tänker nog nästan alltid på vad jag äter. Vi äter nyttigt och så, stackars min kille{#lang_emotions_wink}
    Folsyra är jättebra att äta! Jag började med det 3 månader innan vi påbörjade bebisverkstaden.


    ♥ ♥ ♥080115 kom han, världens finaste Lukas, lillebror/lillasyster BF 100103 ♥ ♥ ♥
  • Bebislängtan82

    Vi var på kryssning,jag och en tjejkompis. Stockholm via Mariehamn-Helsingfors. Vi hade en hel dag i helsingfors igår och åkte tillbaka på kvällen och var hemma i linköping kl 13 idag.


    Är 2010 vårt år
  • malingo
    LillaLilli skrev 2009-05-01 15:39:18 följande:
    ja det är ju det :) det hoppas jag med. men på nått sätt så ordnar det sig väl :) vill jag ju inbilla mig. försöker att inte tänka på det så mycket faktiskt. går ganska bra! har du haft en bra valborg då?
    Vet precis hur det är! Jag har oxå PCO och det typ fetsuger.....fick reda på det för kanske två månader sen.... =S

    Vad har dom sagt till dej?
    Hur ska du gå vidare?
  • LillaLilli
    malingo skrev 2009-05-06 20:26:20 följande:
    Vet precis hur det är! Jag har oxå PCO och det typ fetsuger.....fick reda på det för kanske två månader sen.... =SVad har dom sagt till dej?Hur ska du gå vidare?
    ja det är inte så himla kul.. men bättre nu när man fått reda på det.
    jadu dom har inte sagt så mycket än, jag har en telefontid med henne den 19e. så jag vet itne så mycket än faktiskt.. blovproven och sådär är inte klara än.
    vad har dom sagt till dig då?
  • malingo
    LillaLilli skrev 2009-05-07 08:59:20 följande:
    ja det är inte så himla kul.. men bättre nu när man fått reda på det. jadu dom har inte sagt så mycket än, jag har en telefontid med henne den 19e. så jag vet itne så mycket än faktiskt.. blovproven och sådär är inte klara än. vad har dom sagt till dig då?
    På mej tog dom oxå blodprov och gjorde ultraljud och så...
    Sen hände inte så mkt mer, läkaren tyckte att jag hade för högt BMI så jag behöver gå ner typ 10 kg och sen trodde han att det skulle lösa sig med ägglossning och sånt.
    Nån vecka senare kom ett brev hem där det stod att provsvaren visade att jag hade PCO och att vi skulle gå vidare som vi sagt tidigare men jag minns inte riktigt vad han sa....
    Så dom har inte sagt s mkt till mej.
    Fick några tabletter för att jag skulle få mens och blöda ut den slemhinna jag byggt upp, för jag har ju ingen mens alls...
    Så nu kämpar jag med att gå ner i vikt och det går jättetrögt....inget jag gör funkar...funderar på att svälta mej själv eller nåt för det händer ju inget.....
  • LillaLilli
    malingo skrev 2009-05-07 21:42:12 följande:
    På mej tog dom oxå blodprov och gjorde ultraljud och så...Sen hände inte så mkt mer, läkaren tyckte att jag hade för högt BMI så jag behöver gå ner typ 10 kg och sen trodde han att det skulle lösa sig med ägglossning och sånt.Nån vecka senare kom ett brev hem där det stod att provsvaren visade att jag hade PCO och att vi skulle gå vidare som vi sagt tidigare men jag minns inte riktigt vad han sa....Så dom har inte sagt s mkt till mej.Fick några tabletter för att jag skulle få mens och blöda ut den slemhinna jag byggt upp, för jag har ju ingen mens alls...Så nu kämpar jag med att gå ner i vikt och det går jättetrögt....inget jag gör funkar...funderar på att svälta mej själv eller nåt för det händer ju inget.....
    usch då... det kan inte vara lätt.
    men vad gör du för att gå ner i vikt då? tränar du mycket?
    jag hoppas ju att något mera ska hända, hon ska ju snart ringa så då hoppas jag att jag får veta mera. vi ska inte börja någon utredning innan sommaren, men jag skulle få någon tablett jag skulle äta varje dag för att hjälpa till med mensoch ägglossning. men som tur va har jag ingen vikt jag måste bli av med. hon sa bara att jag skulle träna och äta bra/bättre. men det borde ju många iofs :P

    men tokigt att dom inte kan hjälpa dig mer, trots några extra kilo.
  • malingo
    LillaLilli skrev 2009-05-08 07:16:42 följande:
    usch då... det kan inte vara lätt. men vad gör du för att gå ner i vikt då? tränar du mycket? jag hoppas ju att något mera ska hända, hon ska ju snart ringa så då hoppas jag att jag får veta mera. vi ska inte börja någon utredning innan sommaren, men jag skulle få någon tablett jag skulle äta varje dag för att hjälpa till med mensoch ägglossning. men som tur va har jag ingen vikt jag måste bli av med. hon sa bara att jag skulle träna och äta bra/bättre. men det borde ju många iofs :P men tokigt att dom inte kan hjälpa dig mer, trots några extra kilo.
    ja du vad gör jag för att gå ner i vikt???
    Egentligen borde jag träna men har verkligen inte tid....utan jag försöker tänka på vad jag äter och inte äta så mkt.
    Det känns så himla konstigt att jag är för fet för att få barn, jag som inte alls är speciellt stor. Men för stor för min kropp ska funka tydligen....
    Nu såhär i efterhand är jag glad att jag inte blivit gravid då det inte hade varit rätt tillfälle pga lite strul med min sambo. Så det kanske inte va meningen nu iallafall...
    Men känner att det e trisst att kroppen inte funkar som den ska....
    Men gå ner i vikt måste jag väl göra hur som helst, jag kommer ju inte i mina gamla byxor.... =)
  • Bebislängtan82

    Det är absolut inte lätt att gå ner i vikt. Jag håller tummarna för att det går bra för er.

    Här är det den sega väntan till bim nu,är på dag 23 av 29 dagar så inte så långt kvar


    Är 2010 vårt år
  • Moonlight83

    Här har man med den långa väntan till BIM är ca lite mindre en 1 vecka kvar nu. Känns spännande men nervöst. Vet att jag kommer bli väldigt besviken om det inte blir nått men försöker påminna mig om att det bara är första försöket. Men man vill ju liksom vara gravid nu mer än något annat....

Svar på tråden Bebisverkstad vår/sommar i Linköping