Inlägg från: First baby |Visa alla inlägg
  • First baby

Partiell mola

ska du vänta en mens o sätta igån igen?{#lang_emotions_wink}

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

ok förstår :) vänta PÅ OSS :)   {#lang_emotions_tongue_out}

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

klart den gör. Vänta 3-4v ska du se :)

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

Berätta om HCG :)
    jag ska ta igen den 16/4. (hade 2 i S-hcg 16/3)
    ÄÄÄntligen ska vi till London på tors {#lang_emotions_laughing}

Har ej hört ngt ang äggstocks op´n än :(
    Ska ringa sjukan nästa vecka om det...

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

Hej girls. ska börja berätta att the bad luck har knackat på våran dör den med. igår, packade vi, glada m.m
    Vi skulle flyga 08 från KPH. Idag. Maja kisekatten som redan vatt sjuk i Uvi + kristaller i urinen i dec-jan +(hon hade vatt inlagd)
    BLEv sjuk ca 22 på senkvällen {#lang_emotions_cry}
    Vet ej om d var stressrelataret men så började kissemissen nr 2 kräkas.(Tony)
    Hade gjort en plan så vi ej skulle åka???
    Maja kissade vart minut o skvätte omkring i lgh. Lillan {#lang_emotions_cat} åhhh. Sambon tog henne o åkte till akuten 2300!!!!  1400 var akutpriset + undersökning sam beh.
    De vill ha henne på djursjukan på fred för Uljud över njurarna. Hon fick iaf en spruta (smärtstillande) och en spruta=antibiotika. Hon ska börja m piller imorrn kväll i 1v.

Eftersom försäkringen ej gäller ens djur (vilket e sjukt!!!) får vi ingen ersättning :(

LCo4: Har du kanske rester kvar? Det kan vara så. Kroppen tror du är gravid då. Jag hade rester i 1 månad!!!!

Trots jag hade partiell mola gick Shcg OTROLIGT snabbt ner efter skrapning n2. Ska ta nya blodprov 16 april Hade värde 2 sist 16 mars.

Ingen London härinte. Lite piss, men vi skulle never kunna lämna våra "barn"{#lang_emotions_cat}{#lang_emotions_cat}
    Tony mår bra. han har inga tänder (op bort i juni 08) Han äter torrfoder as usual, men maten tar lite längre tid att smälta bara. Tror han blev stressad osså att Maja sprang omkring i huset o var märklig. För han blev märklig också. sen när sambon o Maja var iväg, var Tony lide mammig. Puttade med huvet och vill kela. Och mjaudae. Fick lägga honom i hans låda o klappa honom tills han blev lugn.
    Vad säger ni? tror ni jag blir en god mor en dag? {#lang_emotions_wink}

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

aha...jag blödde under den månad då jag hade rester...

När ska du VUL:as?

Tänker på dig...

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

LC: HUR GÅR DET??????/Tänker på dig. (O dig m Jessika)

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

Ring o var joggig pat då. Det funakr tydligen (på mitt jobb iaf)
    Idag fick jag veta de ÄNTLIGEN satt upp mig i opkö för cystan. ÄNTLIIIGEN!!!!

Maja, Uvi kissen, var på Uljud idag. De rtgade över njurar o urinblåsan + tog kisseprov (sambon var med för JAG KLARAR ej av att se när de sticker i mina "barn")
    De rakade magen och 3 höll henne, hon var lugn, den tog de ett kisseprov. En spruta direkt på magen, i kissebåsan. Stackars liten. Snyft.- Hon ska börja m piller ikväll. Sprutan hon fick i torsnatt varar ändan tills ikväll. De ringer från djursjukan ikväll o meddelar ang provet....
    Ja, London sket sig, vi ska se om vi kan få back cash via Visakortet...hoppas.......

♥♥♥♥♥♥
  • First baby
    HEJ PÅ ER!! Jag har av ngn skum anledning tappat denna tråd. Letade upp den idag.

Hunnit m en alldelles underbar Stockholm resa nu efter påsk. Kom hem i måndags. Opererades (ÄNTLIGEN!!!) igår. En godartad cysta på m in vä äggstock. Fick åka hem samma dag. Känner mig ngt mörbultad, dr var snäll. 2v sjukskriven :)

Vä äggstock är helt ok och de kollade min hö äggstock osså. Titthålsop.
    Har 4 små ärr. En i naveln (där de pumpar luft i bukväggen), en i bikinilinjen och ärr på sidorna där äggstockarna sitter....
    ÄNTLIGEN!!! Sen i jan (första skrapet efter missfallet--->molan) har jag RÄKNAT dagarna.

Nu har vi inte så långt kvar till sept, då vi ska göra bebis.

Min senaste S-hcg jag vet svaret på är 2 (från 10 april, tog själv på jobbet)  
    Tog nytt den 15 april, inför operationen men ej sett svaret. Vi reste samma dag.
    Hur har d gått Lc04???  Var det Mola lr?
    Och Jessika, får du redan börja baka i juli? {#lang_emotions_laughing}
    Kram på er :)
    ♥♥♥♥♥♥
  • First baby

Lc04: hoppas du slipper mol helvetet. Som sagt var min första resutlat negativ, men vid noggrannare undersökning var det tyvärr positiv. Vi kände oss fett lurade.
    Jessika: Jag tänker oxå så. Att passa på festa, dricka nu. Och äta gott. Jag börjat träna(får ej träna nu pga op på 2v)
    Det ska jag osså passa på, jogga, vågar ej göra det när jag blir m barn igen. Det blir att följas åt allihopa :)

Kram på er

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

Varit sjuk sen operationen i tis...sjuk...fått svinfluensa kanske? 
    Är det så här jag skulle spendera mina 2 v sjukskrivna dagar hemma? (efter äggstocks op´n?)
    Bihålsinflammation,feber,halsinfektion och ont i magen/reflux av all aspirin/antibiotikan---> magkatarr &.... ta daaa.... MEENSEN kom igår.... SUCK

Legat iförgår+igår m kall handuk över huvud och näsa för inget har lindrat smärtan. Ögona har runnit...VITTOO!!
    Smaklökarna är borta...
    Det enda positiva är att min älskade man (sambo) tagit hand om mig såååå bra.
    Han var m mig hos dr iförgår+köpte antibiotika och igår igen till apoteket och köpte omebrazol och naturläkemedel som normaliserar mag o tarmfloran.
    SUCK..

Här bakas det som sagt ingen än tills efter sommaren. Jag e dock asglad att mensen kom som den skulle göra, trots jag op i tisdags.
    Mensen är lydig

LC04 O JESSIKA: HÄR ÄR EN TRÅD FÖR OSS SOM VILL HA BEBBE 2010:
    vi kan ses där istället?
    Jag vatt med där sen i början på masr tror jag. De är jättetrevliga alla :)

www.familjeliv.se/Forum-11-238/m41495918.html

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

ahaaa...ok.
    Mitt senatye prov var osså under 1, ej märbart, den togs innan op´n.
    Jag ska ta på fre igen :)
    Vi ska baka i sept {#lang_emotions_gravid}
    Vi ska till Sicilien 19/5 {#lang_emotions_cool}, dricka lite vin o äta allt "förbjudet" {#lang_emotions_laughing}

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

London blev ej av ju (1 mån sen) då kisen blev ill. Men vi var i Stocktown 15-19 april.{#lang_emotions_wink}
    Kisen är åter sjuk...hoppas hon krya sig till nästa v....hon får inflammation i urinblåsan ibland. Hon får på "Ipren" för katter...

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

<1
    Tog den nyss. JIPPYYYY

Fritextreferens
    Ref intervall: Gravida kvinnor: >25                                  
                   Övriga:          <3                                   

KOM PÅ EN SAK:
    Min första  ograv värdet var 16 mars.
    Jag "trott"  vi får baka först i mittren avsept, men nu när jag ser att 3 prover hitills vatt "ok" får jag då baka redan fom 16 aug???

{#lang_emotions_laughing}

♥♥♥♥♥♥
  • First baby

Jag ska hålla mig 6 mån efter att blodproverna varit under 3. Jag läsat gamla trådar o de flesta fårr samma scar som jag. Anledningen man ska vänta är för molan kan växa efter 5 mån...det är ju en troboplasm sjd, så jag vågar ej innan....
    Jag jobbar på sjukan, är extra petig därav....
    Nu ska till Sicilien snart {#lang_emotions_cheers}...om några få timmar, kommeer ej ens sova inatt{#lang_emotions_laughing}

C U :)

♥♥♥♥♥♥
Svar på tråden Partiell mola