• Anonym (girig?)

Min sambo äger allt! Vad tycker ni är rätt?

Vill vara anonym då detta är känsligt! Både jag och min sambo jobbar heltid, jag tjänar ca 20000 kr/mån min sambo 40000 kr/mån. Sambon har eget företag och har jobbat väldigt mycket de 10 år vi varit tillsammans. Han har gjort bra affärer som han tjänat miljorner på. Själv har jag tagit hand om vår 2 barn som är 4 respektive 3 år. Nu ska vi bygga sommarhus och eftersom sambon har så mycket kontanter behöver vi ej ta lån. Problemet att sambon kommer att stå som ensam ägare av sommarhuset!!! Vad tycker ni om detta? själv är jag jättebesviken...

• Svar på tråden Min sambo äger allt! Vad tycker ni är rätt?
  • Gremlin666

Anonym (Ad) skrev 2009-02-17 21:18:59 följande:

Gremlin666 skrev 2009-02-17 21:15:47 följande:
    Ja, jag kan sambolagen och fritidshus räknas inte som bostad, läs §7
    Lugn och fin nu, jag länkade det innan jag läst ditt inlägg och var inte riktat till dig personligen utan som hjälp för TS ifall hon kände sig osäker.

Jag skrev "fel av mig isf" efter jag läst ditt inlägg.
    Jag försöker inte bemästra dig med kunskap utan ville bara hjälpa TS
  • Anonym (girig?)

Exakt så känner jag med....

Anonym (mia) skrev 2009-02-17 21:05:40 följande:

självklart ska du oxå stå på huset! du har gett honom två barn och tagit hand om dom när han arbetat med sitt företag, är det inte värt något? samt att du jobbat heltid!!
  • mamma 05 07 09
    Kajee skrev 2009-02-17 20:56:48 följande:
    Skaffar ni det tillsammans för gemensamt nyttjande tycker jag absolut att ni båda ska stå på ägandebeviseet. Båda har ju tjänat ihop pengarna - fast på olika sätt.
    HÅLLER MED! Självklart ska du stå med på huset!
    Anonym (mia) skrev 2009-02-17 21:05:40 följande:
    självklart ska du oxå stå på huset! du har gett honom två barn och tagit hand om dom när han arbetat med sitt företag, är det inte värt något? samt att du jobbat heltid!!
    Mm, TS ta ett snack med mannen!
    ღ ღ ღ
  • Anonym (girig?)

Ja jag försöker snacka med honom men det är inte helt lätt.....

• Anonym

Förstår att du är besviken, men trösta dig med att era barn kommer att ärva honom...

Vet du, det enklaste är om ni gifter er. Men det kanske inte är aktuellt?

• Anonym

Skulle bli jättebesviken på min sambo om han i det läget skulle stå ensam på fritishuset.

Du bidrar ju också till huset på ett sätt och då bör väl du också få äga halva huset.

Om han vill köpa hus utan dig så kan han ju åka dit ensam på semestern och hur kul är det.

• Anonym

Han hade förmodligen inte haft sitt framgångsrika företag och alla pengarna om du inte hade möjliggjort det genom att ta hand om era barn! Givetvis ska du också vara ägare av sommarhuset! Ni är ju en enhet! Planerar han för att göra slut med dig?

• Anonym (Ruttger)

Jag förstår inte exakt problemet?

Om ingen av er har för avsikt att skilja er, så spelar det väl ingen roll vem som "står" på stugan? Då kommer ni ju att leva lyckliga i hela ert liv i barren. Men om TS har för avsikt att dumpa gubben, så fattar jag ju att hon vill ha halva kakan. Likaså tvärtom.. Om gubben vill lämna så vill ju han ha kojan med sin nya. Men om ingen vill skiljas så finns det ju inget bekymmer.. Skulle han te.x ta ner skylten så ärver ju ungarna och TS kan ändå njuta sommrarna i kojan.

Kör så det ryker TS!!

• Anonym (oxå girig?)

Räkna lite på hur mycket du kunde ha arbetat ihop istället för att ta hand om era barn när han "fick" jobba. Fakturera minst hälften!
    Usch och fy för att inte dela HELA sitt liv med den man lever tillsammans med och tom har barn med. Blir inte det väldigt konstigt för barnen senare, att pappa har pengar, men inte mamma? Vill man ha en moppe ska man prata med pappa, för mamma har inte råd? Ok om föräldrarna inte lever ihop, annars väääldigt konstigt.

Svar på tråden Min sambo äger allt! Vad tycker ni är rätt?