• sokkerbit

Fler med VIT Schäfer??

jag har en vit Scfäfer hane på 7 månader, skulle vara kul om det fanns fler som har rasen, det är ju inte så vanligt (=

men har du en vit schäer så skriv gärna o berätta:D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-20 14:42
    har du ingen vit schäfer / vit hederhund eller något liknande, snälla visa att du är en vuxen människa o SKRIV INTE!!!!

jag vill inte veta era åsikter om min hund ja vill bara ha några som har UNGEFÄR SAMMA RAS o prata med!! TACK!!

• Svar på tråden Fler med VIT Schäfer??
  • sokkerbit

kids is my life skrev 2009-02-20 17:00:24 följande:

haha jag håller med har du msn?läste att du ville ha barn? det vill jag också ha
    aa c-aroliiine@hotmail.com :D
    va skoj:D o ja såg på din sida att vi är lika gamla med ju:D hehe.
    men har inte msn på denna dator så ja är inte inne nu bara så du vet ;) haha
  • kids is my life

okej. hehe då vet jag jag addar dig då.

• sokkerbit

kids is my life skrev 2009-02-20 17:04:39 följande:

okej. hehe då vet jag jag addar dig då.
    gört:D haha men du o din kille bor inte tsm eller?
  • Maria Machin

Hej hej. var tvungen att rycka in kul att se att så många skriver och har trevligt och inget jävla strunt prat... ja min renrasiga tjej skäller så fort det kommer en hund,katt,häst,ko väntar bara på att hon ska skälla på em getimng.hahaha då har dom det i blodet ser jag..  ja vita schäfern är väldigt recerverad mot folk...

• sokkerbit

Maria Machin skrev 2009-02-20 17:38:41 följande:

Hej hej. var tvungen att rycka in kul att se att så många skriver och har trevligt och inget jävla strunt prat... ja min renrasiga tjej skäller så fort det kommer en hund,katt,häst,ko väntar bara på att hon ska skälla på em getimng.hahaha då har dom det i blodet ser jag..  ja vita schäfern är väldigt recerverad mot folk...
    hallo igen :D ja det verkar bli en riktigt bra tråd tillslut :D haha jag skulle nog garva ihjäl mig om min hund började skälla på en geting, men däremot skulle jag inte bli förvånad ;)men som sagt det ligger nog i blodet:D
  • Maria Machin

ja jag kommer att skriva så fort hon gör det hahaha den dagen kommer nog... hur är era hundar med andra... min kan träna och vara lös blan 10 hundar men vill aldrig hälsa eller leka. både fördel och nackdel men om man är ute och går så går hon i atomer hon blir helt galen.....

• cewins mamma89

Min förra schäf va puertorican så man kan säja att han va både svart o vit. men ja tycker de e rasistiskt o behanndla nån pga vilken färg man har på kroppen

• Splach

Lustigt att man blir arg när man försöker förklara hur det funkar med renras blandras.. Men men det finns väll folk till allt!

synd bara att man inte tar åt sej och försöker lära sej, utan blir sur när någon kommer med fakta.

tråden startade för att disskutera vit schäfer, det står RAS i ts, därav berättar jag att hennes vita schäfer ej är en ras utan en blandras, även om pärona är reggade i SKK och därmed är renrasiga så är inte din hund det så är det en blandras hur mycket än föräldrarna är renras räknas den som en blandras om den ej är reggad.

Synd att folk inte vill lära sej, särskilt när man säger själv att man vill disskutera om det. Lite dubbelmoral kanske. Att då vara otrevlig för att någon kommer med fakta, ja jag säger då det.

Jag har själv haft en Vit herdehund, och jag har lite vana av vit schäfer, därav som jag från början skrev i denna tråd.
    Men med folk som "vet bäst" istället för att lyssna till fakta.. Lite som.. Min mamma säger och det är lag! istället för att verkligen kolla upp vad som stämmer och inte fasoner.

• Splach
    Maria Machin skrev 2009-02-20 17:38:41 följande:
    Varför lär du hon inte att inte skälla, måste ju vara jobbigt med en hund som skäller för allt och inget?
Svar på tråden Fler med VIT Schäfer??