• Gremlin666

bonusbarn i vår säng?

IrreVirre skrev 2009-02-20 21:24:25 följande:

Vadrför verkar alla vara emot sina bonusbarn!!!Gremling666: Vad är det för skillnad på bonusbarn eller värdefamiljens barn. Dregglar o svettas bonusbarnen mera kanske. Jag vet inte har varit aupair och har bonusbarn men jag kan inte se skillnaden förutom namnet och att jag fick betalt för att ta hand om aupairbarnen. Fattar inte heller denna hysteri över sina bonusbarn. Måste kännas jättedumt när man lördagsmyser i sängen och bonusbarnen får stå o titta på. Eller när de själva kommer på att de behandlas olika. Bara att skita i var alla sover bara det passar alla alltså går barnet först givetvis då den inte själv har valt situationen. Och som det verkar här inne är nästan alla bonusbarn lika gamla när de hade sömnproblem så det är ju en fas de ska gå igenom som alla andra så vad hände när era bio barn är lika gamla och har sömnproblem. Blir de också visade till sina egna sängar. Kan lova att ni orkar kämpa mera och ser över gränserna.
    Man har oftas större tålamod gällande sina egna barn, det är väl inget konstigt med et?
    Om inte så vore fallet hade sambons barn sedan innan åkt ut med huvet före för ett år sedan eller två och då hade det varit sambon som hade varit den som satt foten i arslet på honom.

Och gällande hela den här biten "barnet har inte valt"

Jag har inte valt barnet heller.

Jag har valt min sambo och han valde mig.

Om jag hade ägt en häst hade inte han per automatik blivit hästägare och behövt börja rida, mata, mocka och sköta den för att han flyttade ihop med mig, hade han haft en lastbil hade jag inte per automatik blivit ägare till en lastbil och behövt dela något ansvar med honom angående varken skötsel, service eller tankning.

Min häst, hans lastbil, hans barn.

Ser f.ö fram emot då vårat gemensamma barn kommer upp i den åldern.

Då har förhoppningsvis barnet sedan innan slutat komma hit, skaffat ett eget place, kanske t.o.m skaffat sig någon annan att igla på
  • Gremlin666

linhen skrev 2009-02-21 20:11:05 följande:

Gremlin666 skrev 2009-02-20 10:33:30 följande:
    Det finns ju lagar om barns rättigheter. Jag blir helt bestört när jag hör din inställning. Skulle du kunna låta din man läsa den här tråden och dina svar? Skulle han tycka som du? Hålla med? Om jag var exfru då skulle mina barn aldrig få komma. Verkligen att skapa otrygga barn. För för mig ligger trygghet knappast i uppfostran som du verkar tycka - hur uppfostrar man till trygghet utan närhet?
    Jag har aldrig hindrat någon närhet sambon och hans barn sedan innan emellan.

Vad lagar och rättigheter har med min situation att göra vet jag inte?

Men det borde finnas lagar på att föräldrar tar sitt ansvar...
    Vänta nu, finns inte det redan?

Jag önskar du hade varit den han tyvärr skaffat barn med innan han träffade mig då hade vi haft det bra oavsett vecka
  • Gremlin666

LindaSundberg skrev 2009-02-21 22:41:36 följande:

Nej bonusmammor har inte valt att barnet ska bli till. Men en bonusmamma har valt att leva med en man som har barn sen tidigare!!!!!!!
    Helt riktigt.
    Någon som påstått annat?
  • Gremlin666

Courage skrev 2009-02-21 22:36:08 följande:

Svar på #86Fattar inte att du orkar leva med dig själv. Hört talas om karma?
    Redan nått moksha
  • Gremlin666

linhen skrev 2009-02-22 09:38:36 följande:

Gremlin666 skrev 2009-02-21 20:44:12 följande:
    Okej, ren provokation alltså. Inte värt att kommentera längre. Att önska att en pappa "slipper"/måste avstå sina barn kan inte vara sant så jag ödslar ingen mer tid på att tycka att du är tragisk.
    Saker finns även ifall man blundar.

Det är sant men vill du inte låtsas om det så är det helt okej för mig faktiskt.
  • Gremlin666

linhen skrev 2009-02-22 13:07:56 följande:

Gremlin666 skrev 2009-02-22 10:49:04 följande:
    Jo, men det är nog inte många som blundar inför barn som du.Passande nick du har förresten, 666, känns som ett nummer jag känner igen...
    Nämen... Det hade jag ingen TANKE på när jag själv valde mitt nick.

Jag blundar inte inför "barn"

Däremot finns det ETT barn som jag tagit känslomässigt avstånd till och det är himmelriket för mig, han har krupit mig innanför skinnet för sista gången

Fast det där med att blunda var ett svar på en som gjorde en trollspekulation på mig.
  • Gremlin666

LovelyMeLovelyYou skrev 2009-02-22 20:56:50 följande:

Måste bara säga en sak om det här med trygghet och samsovning:Handlar inte detta om vad man lär sina barn? Min dotter är inte mindre trygg för att jag går in och tröstar henne när hon vaknar än vad hon vore om jag tog över henne till vår säng de nätter hon vaknar.Om man lär sitt barn att somna i sin säng, att tryggheten faktiskt finns där så lär sig ju barnet detta och tar knappast skada av det.
    Ja absolut!

Det är föräldrarna som lägger grunden i sina barns värderingar och känslor, visar de att barnens säng är samma sak som trygghet så är det den enda verklighet de kommer ha.
    Låter de däremot barnet få sin trygghet i de vuxnas säng så bekräftar de vuxna att barnens sängar faktiskt inte är trygga och är såpass farliga att föräldrarna inte ens tillåter barnen att vara ensamna i sina rum nattetid.

Och så undrar vissa föräldrar varför det blir problem...

Jaja, deras huvudvärk
  • Gremlin666
    Nellee skrev 2009-02-22 22:58:26 följande:
    Problemet är väl om man gör skillnad på barnen. Bio får ligga i sängen, bonus inte. Det är fel. Skulle aldrig göra så mot mina bonusar.
    Brukar finnas rätt stora åldersskillnader så många gånger handlar det inte om bio/bonus utan just ålder.
    Att en bebis som ammas ligger i sängen istället för spjälsängen som står jämte eller om en 9-åring med eget rum gör det går inte att jämföra anser jag.
    Inte ifall man inte är helt maninskt bestämd att allt en bonusmamma gör är för att stöta bort ett bonusbarn, då är det en självklarhet att resonera så.
  • Gremlin666
    Nellee skrev 2009-02-22 23:22:02 följande:
    Nu har jag inga "bebisar" hemma. De är 10, 7 och 4. Jag vill gärna sova utan fötter i ansiktet, men då gäller det alla barn. På morgonen brukar de komma med mitt kaffe, frukost och vi läser, myser och pratar. Alla barn är välkomna. Frågan är om du skulle bära ut ditt barn när det är 9 eller ett vilken ålder ni nu bestämt att barnen inte får vara i er säng. Att mysa med ett barn, när syskonet inte får det är brutalt. Elakt.Jag förstår att du resonerar så, du har ju din uppfattning och dessutom är barnens ålder lite mer i fas gällande förståelsen för "orättvisa".

Själv anser jag att det är skillnad på en bebis och en som är 9 då det är min verklighet.

Och att sova för natten är inte att "mysa" utan att sova.

Min bebis sover jämte mig och sambon då och då för att det är praktiskt då jag ammar.

9-åringen ammar inte och har gått i skolan i 2 1/2 år, det är lite skillnad.

Sedan är det även den känslomässiga biten för mig, jag är glad att det är så stor åldersskillnad så jag kan använda den anledningen ifall barnet sedan innan skulle ifrågasätta någonting.
  • Gremlin666

M A Numminen skrev 2009-02-23 07:57:55 följande:

Svar på #136Du hakar upp dig på bio/bonus.Jag förstår gremlin hur hon menar och jag förstår dig hur du menar.Ni kan nog diskutera det i all oändlighet eller så kan vi säga så här:Du ser att det är ett bio/bonusproblem.Gremlin ser det som ett åldersproblem.
    Tack.

Slutdiskuterat med henne
Svar på tråden bonusbarn i vår säng?