bonusbarn i vår säng?
Skulle du vilja dela säng med en människa du bara finner negativa egenskaper hos, en som ställer till oreda i ditt liv, får din sambo sur och som är så långt ifrån din egen bild av hur en människa ska bete sig för att kunna bli omtyckt av dig?
Jag förstår inte varför en bonusförälder ska flytta på sig?
Jag personligen skulle aldrig gå m ed på att bli tvingad ifrån min egen säng för att det inte passar för någon annan att sova i sin?
Bioföräldrarna har aktivt gjort ett val att barnet inte har två föräldrar i samma säng som älskar dem villkorslöst.
Vill bonusföräldern ha dem i sängen, kul för dem.
Vill de inte ha det, tråkigt för dem.
Föräldern, som tagit valet att flytta/bli frånflyttad från den andre bioföräldern får då vackert anpassa sig efter sitt eget val=en kvinna som kanske inte ens ser barnet som en fördel och kanske inte alls är intresserad av att dela något så personligt som en säng med dem.
Ville de ha en kvinna som älskar deras barn och vill ha de i sängen borde de bott kvar hos den de skapat livet med.
Men visst, vill bonusmamman är det hur gulligt som helst.
Så kan de leka lyckliga familjen där alla barn är allas och även ifall de skulle separera skulle de ha god kontakt i resten av livet på ett såntdär okonstlat älskvärt sätt.