Ni som haft jobbiga nätter pga tandsprickning!!!
Berätta eran version om hur ni tyckte det har varit jobbigt?
Berätta eran version om hur ni tyckte det har varit jobbigt?
Karin och Matilda:
Försök titta din tös i munnen, om hon går med på det
. När tänderna är på gång blir de ofta svullna och ibland så vitnar tandköttet. Eller så kan du känna med ett finger. Man känner tänderna precis under tandköttet...små hårda kanter.
em87..oj,han va snabb me tänderna!
stackrs liten..ju äldre de blir ju mer smärtpåverkade blir dom..
Okey, tack.
Jag ska testa att kika när hon vaknat.
Annars tänkte jag på att ge henne smörgåsrån eller nåt sånt att tugga på, om det nu kliar?
Tror ni det gör någon nytta?
ja,de verkar smärta ordentligt,men det är klart, de är ju mycket större och bredare.
majskrokar äe en dundehit speciellt när nya tänder är på G, Visserligen tycker han alltid om dem
Oj va roligt att många hänger på här lungnande att höra att fler har det som vi. Våran grabb fick sina 4 första då han var 8-9 månader alla inom en månad. Vi sov jätte oroligt allihop. Han vaknade titt som tätt sen sov han i ett par veckor någolunda men nu har vi hållit på i en vecka igen men men det lyser vit i genom tandköttet så vi får väl se nu då om det kommer nåt mer.
Man blir och fundera så jätte mycket! TÄNK fal det inte är tänderna?
Har dom ont?
När skall man ge värkmedecin?
Är dom hungriga?
Är det öronen?
Är det nått dom ätit?
Har dom knip?
Ja det finns oändliga frågor
ÅÅÅHHHH man blir tokig.
Vi har också funderat skall man gå till metoden att sova bättre på natten? (kan ju ta upp till 2 veckor)
Eller skall vi fortsätta som vi gjort.
Somnar vid ammning eller i famnen.Vaknar efter 1/2-1 timme,lägger ner honom i sängen tillbaka somnar om. Vaknar igen efter 1-2 timmar då brukar det va kört. då får vi ta upp honom, vi går och ser på tv då somnar han. Tillbaka i sängen (med oss) vaknar 3-4 då ammar jag (frågan e han hungrig?). sover till 5-6 ammar igen för att få sova lite till. Runt 8 är det en ny dag och då är vi hur pigga som hälst.
skorpor gillar lillkillen här.
Har era barn tagit sig mot öronen då tänderna e på gång?