• AEED

Ni som haft jobbiga nätter pga tandsprickning!!!

Berätta eran version om hur ni tyckte det har varit jobbigt?

• Svar på tråden Ni som haft jobbiga nätter pga tandsprickning!!!
  • AEED

Här kommer han också till ro med ammning men jag vill inte amma mera på nätterna.

• 242

öronen har det dragits i när hon haft ont,å de vet man jus jälv att man kan ha ont upp mot dem när man har tandverk..

en normal natt när lillan mår bra somnar hon 19.30-20 och sover hela natten till 06,får välling och somnar om till 07.30-08 beroende på hur mkt hon va igång dagen innan:)

när tänderna spökar,kan vi med tur fått henne att somna vid 23,då sover hon oftast 1h å då e d bara att passa på att duscha etc,för sedan vakna rhon å skriker,och somnar bara om på min arm mellan oss i sängen,sedan vaknar hon var 15-30min fram till 4-5 på morgonen då är hon oftast så utmattad att hon lyckas somna å sova 2h...sedan skrik å gnäll hela dagen utan middags sömn..

pust va det är jobbigt!

pysseltokig
  • AEED

242: Man kan nästan säga att övre tänderna framme är dubbelt så breda som nedre framme.

• AEED

räknar du den där 6.ans välling till nattmål eller morgon?

• mamma till lilla skrutt

Min 13-månaders son ( som alltid krånglar på nätterna ) har nu vaknat och vrålat gång på gång. Tand nummer 9, 10 och 11 ( alla är kindtänder ) har kommit ut senaste veckan, och fler är på väg.
    Igårnatt och inatt fick han panodil. Mkt bättre igårnatt... hoppas på samma inatt.

• 242

AEED,vet ej vad du menar,om du menar mig.
    men Néa är 11månader och dricker 200ml spemersfullkornsvälling som är från 1år.

hon drack den från 8månader en kort period men blev inte mätt,en väninna hade samma problem och testade 1års vällingen och det funkade.

néa dricker knappt flaska alls längre.håller sig jätte bra på den.

1ggn vod 19.30
    1ggn vid 06.00
    1ggn när hon ska sova middag.

innan vi testade välling (bara för 2mån sedan) drack hon NaN3 fårn 10mån,säkert dubblet så många gånger om dagen (fast då bara i 120ml portioner)

pysseltokig
  • AEED

mamma till lilla skrutt: Hur menar du krånglar på nätterna?
    lite som om jag får en känsla av att vi sitter i samma sitts?

242:Jo förlåt jag menade dig. Jag skulle vilja så sluta på nätterna att amma(han vägrar flaska och napp). Enligt många så skall han ju klara sig natten igenom för han äter så bra på dagarna.

Men det är där man får dåligt sammvete sen, skall man försöka få bort nattmålet om det är tänder på väg? Att det liksom inte blir för mycket på en gång.

• 242

AEED:jag skulle snarare passa på,när han endå bökar å gnäller,annars har du tand problemet nu och amningsavänjning sedan.se till att ha flskan till hands,han tar den till slut,ett annat tips är pipmugg med välling,de bruka rfunka för många som aldrig gillat nappflaska..

ni kan ju varva med kallt vatten eller kall juice så känne rhna att det är rätt skönt i munnen,det lindrar lite...

pysseltokig
  • AEED

242: Jag tycker det är lite sent att börja införa flaska faktist. Han dricker så bra från glas och pipmugg. Och att ge nått annat istället för ammning är bara att innföra en annan vana. Om det nu är att jag bestämmer mig för ATT NU ÄR DET SLUT så blir det nog lite skrik i såfall och pappan får sitta uppe och se på tv

• 242

okey.missupfattade (trodde du ville slippa själva amninen och tänkte att välling kanske mättade mer till natten)

jo,skrev ju att pipmugg var ett förslag.

pysseltokig
Svar på tråden Ni som haft jobbiga nätter pga tandsprickning!!!