• sok

    oktoberbebis 2009 i Luleå

    Någon mer än jag som ska få bebis i oktober och bor i Luleå?

  • Svar på tråden oktoberbebis 2009 i Luleå
  • sok

    minnapinna,
    nej jag är inte så himla trött. eller...jag har som fått fel dygnsrytm. jag sover ganska dåligt på nätterna, vaknar ofta, ibland för jag e kissnödig men ibland annars med...är lättväckt. så sen är jag trött på dagen, så om tillfälle finns så sover jag en timme mitt på dagen.
    äh jag vet inte men jag känner inte den här fruktansvärda tröttheten som så många talar om....
    kanske är det för att jag alltid är trött? året om?

  • Lady J

    minnapinna: när jag just plussat sov jag 12 timmar per natt och var konstant trött men nu har det blivit lite bättre. men känner mig fortfarande slut och spenderar den mesta lediga tiden i soffan. har inte haft någon ork att träffa vännerna eller göra något på hela veckan, så jag hoppas det blir bättre snart :D

  • minnapinna

    sok,
    jag är också trött året om - konstant, men nu är det fan extremt. Åh, vill att det ska gå över.

    Lady J,
    det blir det säkert :)

  • sok

    minnapinna
    det går över.
    brukar väl vara mest i början va graviditeten tror jag. fast iofs sen blir man helt trött också av att bära runt på tunga magen och int ekunna sova för magen, sparkande bebis osv...och sen föds bebisen...och då får man ju absolut inte sova. haha, nä...
    men Selma var verkligen ingen sovunge. hon snuttade minst en gång i timmen hela nättrna, som max fick man sova 2 timmar i streck de första månaderna. hon hade lite kolik också så det påverkade ju.
    jag tycker mig se att många som har flera ban har varannat barn doc..alltså om man aft ett barn som vaknat ofta så blir nästa barn ett som sover...jag hoppas!!!!!
    för jag tycker verkligen det varit det tyngsta med att ha småbarn, att inte få sova! det är tortyr.

  • minnapinna

    sok,
    håller med. Nora har alltid varit en drömunge, d.v.s. lättsam och glad och aldrig skrikit. Men de gångerna jag sovit för lite så har jag verkligen inte funkat.

    Hoppas denna unge också sover bra och är lätt :)

  • Lady J

    Minnapinna: Det har redan blivit bättre, i och med att illamåendet släppte :D

    Köpte sea-band på apoteket idag och det var min räddare i nöden! Slutade må illa direkt och har mått som en prinsessa hela kvällen och kunnat äta massor. Om än mest pepparkakor och chips haha :)

    Sok: Jag kommer nog inte ha det problemet. Jag funkar ganska bra med lite sömn, iaf en 2-3 dagar. Sen går det ju dock åt helvete men det är ju en annan femma :D Fast nu ska jag inte säga för mycket, för då bryter jag väl ihop efter en vaken natt haha.

  • sok

    jojo ett tag går ju bra, men efter några månader började jag lessna. det var faktiskt hemskt. men sen slutade jag amma när hon var 6 mån och då blev det bättre så då vaknade hon bara 3-8 ggr per natt.
    och sen när hon fyllde ett fick hon flytta in i eget rum och inom några veckor sov hon hela nätter!!!! underbart.
    så det finns en ljusning.men det var svårt att tro på det just då då jag var inne i det...

    åh vad bra att sea banden funkade! har hört några som haft sånna. och det finns ju tabletter också man kan få mot illamåendet. fast det där bandet måste ju vara bättre!

  • Lady J

    sok: oj, hur ofta vaknade lilltjejen före dom 3-8 gångerna per natt? Jag hoppas vi får ett barn som vill sova halva nätterna i alla fall :) Annars har bebisen en väldigt kvällspigg pappa och en rätt kvällstrött mamma, så det borde funka hyfsat. På helgerna när han är ledig alltså. Nåja, det blir ett senare problem, känns som det är så himla långt dit än så länge! Joo, jag är en sån som inte vill äta så mycket tabletter, så jag tycker banden är ett superbra alternativ :)

  • sok

    hon kunde vakna ibland var dte bara 20 minuter emellan, ibland 40 minuter. ibland en timme. och så had ehon ett "lång"pass då hon sov 2 timmar utan att vakna.
    några veckor hade hon värre kolik så då va rhon vaken och gallskrek otröstligt mellan 00 och 03 ungefär varje natt....så sambon gick ut med henne i snöstormen och gick...det var det enda som funkade.
    jag var så TRÖTT. hon gallskrek bredevid mig men jag SOV som en stock. fatta att man är trött då?`???? om man inte ens vaknar av att ens lilla spädbarn gråter hysteriskt bredvid en!!!!
    jag lovar usch....
    det var knappt ens kul att ha fått barn för dte var så jobbigt. faktiskt.
    men det blev bättre efter 3 månader! och sen efter6 ännu bättre.

Svar på tråden oktoberbebis 2009 i Luleå