Inlägg från: Nr One |Visa alla inlägg
  • Nr One

    Uppsala fika Maj-Juli del många!

    Jag kommer inte med. Tack ändå för erbjudandet. Kram

  • Nr One

    Kan tyvärr inte på söndag, ursäkta hattandet!

    Vad jag har hört från andra så vet man när det är vattkoppor, för det blir små vattenfyllda blåsor av prickarna. Ta hand om lillstumpan nu.

  • Nr One

    Oj, vad ni skriver!! Jag hinner inte alls med känner jag.

    Grattis Audrey! Jag har helt missat att du har förlovat dig. Vad roligt!!

    Grattis Båt!

    Hoppas att det går bra för dig Äventyr. Håller tummarna o tänker på dig.

    Socker, bra förslag att ses. Ska kolla in den 25:e!

  • Nr One

    Åh vad jag saknar er!! Och jag hinner alrig skriva eeller kommentera alla era intressanta inlägg Men ni ska veta att jag tänker på er och vill sååå gärna träffas snart. Jag ska kolla om jag kan det datumet, jag återkommer. Kram!

  • Nr One

    Tack för alla era gulliga kommentarer, det värmer Jag ska absolut försöka komma en stund den 2 maj!

  • Nr One

    Jag kommer en stund! Ska försöka hinna till 14, men det kan bli något senare beroende på när T vaknar. Måste tyvärr gå redan vid 16, men vi hinner i alla fall ses en stund. Ska bli jättekul o T längtar jättemycket!

  • Nr One

    Åker till Island idag! Ska jobba två dagar, sen kommer U och T dit. Ska bli häftigt att se Reykjavik, har aldrig varit där förrut. Bada i Blå Lagunen och titta på Geishrar... Dock lite resfeber just nu, vet inte varför.. Men det går nog över när man väl är på planet. Ha det så bra här hemma, så hoppas jag att vi ses snaaart igen! Kram

  • Nr One

    Nu har svetten börjat lägga sig något. Sitter på hotellrummet o surfar runt lite på familjeliv.... Känns skönt att ha en dator + uppkoppling så man kan fördriva lite ensamtid på ett trevligt sätt. Imorgon ska jag på studiebesök på universitetet här. Sen blir det väl något museum eller så. Just nu är det skitväder, regn och blåst! Hoppas att det blir bättre imorgon.

  • Nr One

    Oj vad här har varit turbulent! Jag har haft två jättebra arbetsdagar o även fått lite sightseeing av Reykjavik. Nu börjar mina semesterdagar, U och T kommer ikväll.
    Igår när jag skulle slappa efter jobbet på eftermiddagen, o preceis gick på toa, fick jag ont som sjutton i magen och till min stora förfäran kom det en massa blod på pappret. Blev fullständigt handlingsförlamad och chockad. Gick på toa 4 gånger till och det fortsatte o ökade. Till sist gick jag storgråtandes ner till receptionen och bad dem ordna en taxi till akuten. Skojigt att vara utomlands när sånt här händer... not! På akuten fick jag föras över till ett separat rum och alla läkare fick bära mask när de var hos mig, detta för att jag varit på ett svenskt sjukhus o tagit blodprov nyligen. Kände mig som pestsmittad. De var i alla fall snälla o omtänksamma och jag fick dropp! Efter någon timme skickades jag vidare med taxi till gynakuten, iförd sjukhusrock och dropp.... Där fick jag sitta isolerad i ett rum i över en timme o bara vänta. Ingen som pratade med mig, ingen information alls. Men läkaren som kom sen var fantastisk. Jag skakade i hela kroppen och hon lugnade mig. Gjorde en undersökning och ultraljud o bebisen levde. De sa att det är vanligt med blödningar men att det kan vara en riskfaktor och att jag ska komma tillbaka om det tilltar. Känner mig lite omskakad idag (kunde inte sova inatt). Fortfarande orolig men hoppas att det stabiliserar sig snart.

    Nu blev detta ett lååångt mail. Hade behov av att skriva av mig lite. Nu ska jag vila innan U o T kommer.

    Kram

  • Nr One

    Tack för era kramar o tankar! Slutade blöda efter natten. Det kom pyttelite rosa igår morse vid första toabesöket, men sen inget mer. Jag mår bra också och har inte ont i magen mer. Ska i alla fall ringa BM när jag kommer hem o be dem göra en undersökning så att det inte är någon inflektion eller så. Känner mig dock fortfarande orolig. Men läste på nätet att har man sett hjärtat slå o fostret röra sig så är prognosen god. Jag underar när man kan andas ut. Redan nu? Eller om någon vecka?? Någon som vet?

    Jag som skulle bada i blå lagunen imorgon. Nu vet jag inte om jag vågar det....

  • Nr One

    Nu är jag hemma igen, Island var ju helt fantastiskt! Helt klart ett land att åka tillbaka till. På torsdag går jag in i vecka 13. Inget mer blod och inte heller något magont, så jag börjar känna mig lugnare. Ska ändå ringa bm imorgon och boka tid.

    Det blev inget bad tyvärr. Min pappa fick ringa gynakuten här i Sverige, stackarn.... och de avrådde. Även på Island var de lite osäkra, trodde inte det skulle vara någon fara, men bäst att hoppa över för säkerhets skull. T o U fick bada istället.

    Ja, det var ingen höjdare det som hände, men å andra sidan kan jag berätta för mina studenter att den isländska sjukvården fungerar alldeles utmärkt!

  • Nr One

    Grattis i efterskott Cissi!! Hoppas att ni blir friska snart så att du får fira lite. 30 + är en härlig ålder!

  • Nr One

    Jag tycker inte alls att det ska bli skönt med långhelg. U jobbar fredag em, lördag em och söndag fm, så jag får ta hand om hela skiten, och jag mår skitpissigt av graviditeten! Så jag känner mig riktigt less!! (Gnäll-jag...)

Svar på tråden Uppsala fika Maj-Juli del många!